Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Търся снимки на B вагон 2/2 класа купеен

<< < (14/20) > >>

IKAR:
Тоя със сигурност е по-стар - като гледам детайлите, най-вероятно от тези, дето от 1986-та бяха зачислени на един от бързите влакове за Кулата, а през 90-те ги разхвърляха навсякъде, често се срещаха и по международните. Оригинално бяха зелени, чат-пат се срещаха и сини с "крила".
Айде и още една муха. Някъде през есента на 1987-а се появиха още едни, уж чисто нови вагони, даже по телевизията говореха за тях, оригинално бяха оцветени в червено и бяло, подобно на сегашната стандартна окраска, но по-светло червено. Бяха втора класа, 10 купета, но по 6 места, с големи удобни подвижни седалки, тапицирани с кафяв плат на райета. Обзавеждането беше българско, но от новото, характерно за серия 74, появила се малко по-късно-1988-а. Но отгоре, над купейната врата, от вътре в купето, имаше място за легло, където да се скрие пътник без билет и кондукторът да не го види. Което ме навежда на мисълта дали това не са били по-стари ГДР-ски вагони-кушети, разфасовани до гол кош в Дряново и оборудвани с новото българско обзавеждане и седалки. А, появиха се и подобни първокласни вагони, вече с по 9 купета, пак с наше обзавеждане, но малко по-шарен  фурнир и седалки, плюс разбира се, бели чаршафи. И двата чешита плъзнаха навсякъде, тъй като за разлика от серия 74, си имаха парно, и можеха да се теглят и от дизелов локомотив. И едните, и другите също много пъти съм ги ползвал за Кулата и мисля, че тогава това бяха най-удобните вагони в парка на БДЖ. За съжаление, не мога да си спомня дали страниците при вратите бяха скосени, за да се установи в крайна сметка "произхода" и типа - Y или Y/B70.
Серия 74 пък всички до един са произведени първоначално като второкласни, първокласните са преустройвани и преномерирани в последствие - май само седалките са сменени, като от осем в купе стават 6.
А т.нар. "митеранки" първоначално всички са "кушети", а после стават второкласни.

Adrian:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/BG/index_BDZ.php

zazo:
Икар, това което пишеш ми е много интересно, но за съжаление е в графа любопитни спомени. Без поне година на доставка и номера на вагоните черно на бяло, нищо не правим. Ще стане като с B вагоните, за които е и темата, дето до ония ден не се знаеше какви точно са били при доставката.


--- Цитат на: pach link=topic=3009.msg68759#msg68759 date=1323773062 ---ПП.Аз го виждам като 51 52 20 60 080-(5 или 6) но контролната цифра може да се сметне де...

--- Край на цитат ---

--- Цитат на: Adrian link=topic=3009.msg68758#msg68758 date=1323772890 ---Bme passenger car in Bucuresti Nord station, waiting to be attached to the train for Budapest. Date: April 13th, 2005.
51 52 20 40 045-5    ?

--- Край на цитат ---


Че е 51 52 20 40 се вижда, но номера не е ясен, ако е 045 е прeустроен кушет от 1968 г. ако е 080 e втора ръка от Германия.

IKAR:
Такава информация може да даде само някой, който е работил през ония години примерно в депо "Надежда". Но съм абсолютно сигурен в това което пиша, защото в продължение на повече от 20 години се дъргасах между София и Кулата и обратно в най-лошия случай веднъж на две седмици, та всичко интересно и нетипично по гарите, в това число и нови вагони, веднага ми се набиваше на очи. В допълнение една година учех в онова даскало, дето е до гара Обеля, та през ония години практически на всяко междучасие бариерата на прелеза беше спусната и минаваха поне един, а често и по два-три влака. Остави електричките София-Банкя, влаковете за Калотина/Станянци, които май бяха през час, с 04 и двуетажните вагони, а поне по два пъти на ден МБВ - единият в последствие разбрах е бил за Мюнхен, с голяма шарения от петнадесетина вагона на различни администрации, а другият - "Меридиан"-за Берлин през Будапеща, който беше с изцяло сини унгарски вагони-сивата полоса се появи доста по-късно. Спомням си ги всичките дълги западногермански с по 12 купета, имаше и от тия с багажно отделение, немски фургон с врати-рулетки, изцяло боядисан в "металик", австрийски в зелено и бяло-жълто, турски-в тъмносиньо с червена шарка, италиански-Истамбул-Венеция-бели, югославски-оранжеви, унгарски-сини, чешки-зелени, румънски-сини, ГДР-ски също зелени и т.н. Че съм и пътувал с някои от тях - имаше например директен румънски вагон Букурещ-Солун....Гръцките вагони, с които почти винаги се налагаше да пътувам, бяха всъщност полско производство, имаше зелени и сини, по-рядко идваше ГДР-ски или купен настаро западногермански, от същия тип като при влака Мюнхен-Истанбул...
Даже се разнасяха разни митове и легенди, че гръцкият вагон бил забранен за българи, щото имало "чейнджаджии", било бъкано с милиционери и т.н., а в действителност за Кулата...друг нямаше, защото всички останали ги откачваха за Петрич. А тогава до Кулата си имаше хора бол, за разлика от много малкото пътуващи за Гърция, понеже гарата чрез автобус обслужваше поне 20 села. А виж не мога да си спомня колко пъти гърците са ми давали я шоколадово яйце-за първи път в живота си ядох такова точно във влака, я шоколадче, я вафличка, бонбони, дъвки, каквито тогава не съм и сънувал в нашите магазини...Е, Кореком е друга работа...

Сaprycorn:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=3009.msg68495#msg68495 date=1323275732 ---Съвсем нова информация излезе на бял свят относно "В" вагоните в БДЖ!
През 1963 БДЖ доставя от WAGONBAU BAUTZEN 15 броя 1/2 класа (тип "В"), 9 купета, с експлоатационни номера
 14 517-14 531. През 1964 всички 15 вагона са преустроени чрез разместване на седалките. Така се получават 7 броя чиста първа класа с номера 14 061- 14 067 и 8 броя чиста 2-ра класа (но с 9 купета) с номера 24 128- 24 135! През 1967 се прави ново преустройство, при което 8-те второкласни вагона стават 1-ва класа с номера 14 068- 14 075. Така при въвеждането на новата номерация по UIC през 1968 година всичките "В" вагони са вече 1-ва класа с нови номера 51 52 19 45 001-9 до 51 52 19 45 015-9. Тези вагони са в активна експлоатация до 1982-1985 година!
Източника на тази засега най-достоверна информация се впуска и в някои любопитни подробности, като например че на вагони 011, 014 и 015 синият плюш на седалките е сменен с червен :)



--- Край на цитат ---

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия