Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Български железопътен подвижен състав с аналог в HO

<< < (14/14)

spas_tf:
Айде и аз да кажа нещо. Вагона е тип EAOS. Г-н Буонопане демек Алесандро  :) поиска да направя два вагона EANOS и ЕAOS. Е ето го единия. Поради пазарните условия първо обаче излиза този. Другия е не само с различна врата , но и с по-тънки ребра и е по-висок. Аз също много искам да си видя и второто творение , но ще почакаме явно  :hi:

liro4605:
 :good: Днес пак ги видях на живо ,но не успях да ги щракна.

Vlado:
Колеги, вчера и във връзка с някои неугаснали все още мераци за направа на 08-ма серия на БДЖ от модела на Brawa тип P3/5H, администрация K.Bay.Sts.B., първа епоха, писах на инж. Деянов старши с молба да ме осветли дали бих могъл и какво трябва да променя, за да постигна желаното ниво на доближение на модела с нашите парни локомотиви. И тъй като получих блестящ (според мен) отговор, просто не мога да не го споделя с вас и така, ако мога, да помогна на всеки, "дръзнал" да се пробва в това не леко дело.

Моделът на Брава:



Нашият красавец:



Отговорът на Деянов (споменава се моята 14-ка, защото все пак трябваше да му обясня, че понацелвам нещата):



--- Цитат на: Димитър Деянов ---Здравей  Владо,

Като Мафайски машини от една и съща епоха, нашите серия 08 - втора доставка много приличат на модела, който е на снимката. Нужни са леки корекции във външния вид на пясъчника, предпазителните вентили на котела, заглушителя за парния ежектор на вакуумната спирачка, превода от ръчага до пароразпред. механизми, кноровата помпа тук е двустъпална и стои отдясно, а при нашите е едностъпална (Westinghauss) и стои отляво. Има и друго, което е пренебрегнато дори от фирмата произвела този модел: това е мястото на противовеса на първата сцепна (ведущата) колоос, което произтича от това че машините са 4-цилиндрови с вътрешно и външно движение и всички шатуни действат на първата сцепна колоос. При нашите машини предната челна греда стои малко по-напред, има стърчащ по-напред дори от буферите плуг, Будката на машиниста е по-къса и само с един прозорец отстрани, тендерът е с по-различна форма и по-висок от нашите, на модела тендера е с една талига и две колоси (задните) - неподвижно лагерувани към тендерната рама и ресори свързани с балансери, докато при нашите е с две талиги. Има и други по-несъществени разлики: моделът е на локомотив с прегревател затова е тип  Р 3/5 Н (впоследствие в DR серия 38-4), докато нашите са  с наситена пара тип  Р 3/5 N, но това за моделирането не е важно.
Всичко зависи до колко искаш модела да прилича на серия 08. Може да пренебрегнеш някои от разликите, но разбира се много е важно да докараш външния вид колкото може по-близо до оригиналната 08 - втора доставка.
Виждам, че от DR - серия 50 си направил успешно БДЖ - серия 14. Тук за серия 08 мисля, че ще ти бъде по-трудно, повече неща трябва да се преправят за външния вид.
Желая ти успех!

 Д. Деянов
--- Край на цитат ---

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия