Автор Тема: Електрически локомотиви  (Прочетена 33685 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #15 -: 09 Декември 2011, 00:23:32 »
Цитат на: ankar link=topic=3443.msg68549#msg68549 date=1323363184
Някой,може и в друга тема, да разясни как BR 242 преминава в BR 142.Вероятно след сливането на двете немски администрации ама...
Тук бях писал по този въпрос преди време, не конкретно за 242/142, а изобщо за принципите на смяна на сериите
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,168.msg1816.html#msg1816

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #16 -: 09 Декември 2011, 10:31:56 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3445.msg68556#msg68556 date=1323368018
Да си допълня за ГДР електровозите: Въпреки че са ми "любими" поради отдавнашното им присъствието като продукт на Пико, Е11/Е42 са доста зле в сравнение с унифицираната серия от "другата" Германия. Появяват 9 години по-късно от DB E10/E40, но имат 2920 kW часова мощност при 3700 kW за Е10.

Мите, ако става дума за мощност, то тогава говорим за киловати [kW],
а киловатчас [kWh] е единица за енергия и е равна на мощност един киловат ползвана в продължение на един час!

При локомотивите винаги говорим за мощност, значи за киловати [kW],
но понякога и за конски сили [PS].

Конската сила не е единица за сила, а също за мощност!!

Превръщането от едните единици за мощност в другите е сравнително просто:

1 PS = 735 W = 0,735 kW

1 kW = 1,36 PS

--------------------------

За да изчерпим напълно темата с конските сили, само трябва да споменем още, че навремето е имало 2 вида конски сили - английски и немски, като немските са били с 2 вата по слаби от английските, накрая са се утвърдили английските!
« Последна редакция: 09 Декември 2011, 10:33:18 от Dispatcher »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #17 -: 09 Декември 2011, 10:42:26 »
Часова мощност (или както се нарича) - може да се поддържа най-много за време до един час. След това локомотивът прегрява, обикновено двигателите му. Освен нея има и продължителна мощност, която може да се поддържа неограничено време. Тя е по-малка от часовата мощност. Има и краткотрайна - мощността, която може да се развива до 15 минути (или 10 минути). Тя пък е по-голяма от часовата.
Писъл съм хххх kW часова мощност, за да е ясно коя от трите имам в предвид. За по-новите локомотиви с асинхронни двигатели нещата са по-различни.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #18 -: 09 Декември 2011, 11:41:54 »
 :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #19 -: 09 Декември 2011, 13:41:09 »
Малко илюстративен материал (не че не можем да четем), за да не стават досадни грешки:

E11 042

E11-042 fast neu, abgestellt im Bw Magdeburg. Aufn. 1967
Източник:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/31647/kategorie/deutschland~e-loks~br-109-e-11-dr-211.html

Модел:

Източник: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=1605.0


E42 151

Цитат
Sunday,17th.October2010 - An electric locomotive from the former DR (Deutsche Reichsbahn,DDR) with a Party train on
 the track between Bremen and Osnabrück.
Am Sonntag,den 17.10.kam mir die ehemalige DR Lokomotive E42 151 mit einem Party-Sonderzug (scherzhaft Säuferzug genannt) nahe Belm/Vehrte vor die Linse.
Das Foto entstand nahe der Stelle,wo die Bahnlinie Hamburg,Bremen Osnabrück (Rollbahn) das Wiehengebirge durchbricht.

Или в свободен превод:
от англ.- Неделя 17th.October2010 - производител на електрически локомотив от бившия DR
 (немски железници, ГДР) с парти във влака път между Бремен и Оснабрюк.
от нем. - В неделя, 17.10.kam моите бивши локомотив DR E42 151 със специална партия
(шеговито нарича Säuferzug) в близост до Белмонт / Vehrte предната част на обектива.
 Снимката е направена в близост до мястото, където редове в Хамбург, Бремен,
Оснабрюк (писта) на Wiehengebirge.
Източник: http://www.flickr.com/photos/uwek1964/5090318682/

Модел:

Източник: http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/4-u.htm


142 001-7 (E42 001)

142 001-7 (E42 001) sonnte sich am 26.09.09 in Pirna
Източник: http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/339019/kategorie/deutschland~e-loks~br-142-e-42-dr-242.html

Е44

Die ex DR Lok E44 108 (KM, Bj.1939) wird von der BW Halle gepflegt und gehegt, am 30.09.07 beim Eisenbahnfest in Berlin-Schöneweide gezeigt.
Свободен превод:Бившият DR опорно E44 108 (KM, Bj.1939) се поддържа от BW зала
 и подхранва на 30.09.07 показан на жп фестивал в красиви пасища Берлин. :haha: :haha: :haha:
Източник: http://karow900.startbilder.de/name/einzelbild/number/82409/kategorie/Museumsbahnen~BSW+Gruppe+Traditionsgem.+BW+Halle+P+e.V.~Diverse+Fahrzeuge+und+Wagen.html

Модел:

Източник: http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/e44_rocoalt/e44_rocoalt.html

Още на тази  и свързани теми - тук:
Elektrische Lokomotiven: Baureihen 130 bis 159

Ето и пряко сравнение между Е11 и Е44 на пико:

Източник на картинките: http://www.vectis.co.uk/Page/ViewAuctionLots.aspx?AuctionId=3&DayNo=1&Section=121&Start=20
И още едно сравнение (по картинка - тоест и без четене става...) между Е11, Е42, Е44 ...и BR118 ( не е Nohab):

За да не се бъркат дори силуетите на този род локомотиви! :hi:
 ;D ;D ;D

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #20 -: 09 Декември 2011, 14:24:10 »
Понеже /съвсем явно вече/ си най-големият специалист по разчитане на надписи по кутии и сравняване на надписи и картинки, би ли ме светнал коя кутия е за Nohab и коя е за Е42/BR242?  :hi:



Само гледай да не се изложиш с идеалния си мащаб...

 ;D ;D ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #21 -: 09 Декември 2011, 14:28:13 »
Има и Е244 без муцунки  ;D




И в мащаб:

« Последна редакция: 09 Декември 2011, 14:39:20 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #22 -: 09 Декември 2011, 15:04:27 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3445.msg68582#msg68582 date=1323433693
Има и Е244 без муцунки  ;D
(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

И в мащаб:
(Image removed from quote.)


Хааааа, това без муцунките не знаех да го има!!! :blink:
Признавам, че електровозите не са ми слабост и не ги познавам добре, но все пак мога да различа
Е44 (именно с характерни муцунки) от Е42 (по-квадратен от него е само BR250).

И въпреки, че модераторите изтриват "офтопиците извън темата", а всъщност защитават тук незнанието по неясни причини, ще си позволя да се отклоня малко (пак) от темата...с което ще стана изтриван почти колкото постовете на спорещия по-горе!!!

НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ОПАКОВКИТЕ (макар на мойте да си го пише отстрани коя - от кой локомотив е...фабрично при това) а за тоталната сбърквация между тези два електролокомотива.

Цитат на: Best Ripper link=topic=3443.msg68530#msg68530 date=1323350059
...
Е44 на BTTB - старо производство, но е купен чисто нов отдавна.(Image removed from quote.)
...

Което и предизвика това уточнение от Ясен:
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3443.msg68535#msg68535 date=1323354943
Една малка корекция- електровозът от първата снимка не е Е44, а Е42 :)

Коригирано след това в този му вид който е сега...
Цитат на: Best Ripper link=topic=3443.msg68530#msg68530 date=1323350059
BR242 на BTTB - старо производство, но е купен чисто нов отдавна.« Последна редакция: 09 Декември 2011, 14:36:17 от Best Ripper »
Тоест ставаше въпрос, за липсата на каквато и да е прилика между двата електровоза, освен това, че са с пантографи:
Цитат на: pach link=topic=3443.msg68540#msg68540 date=1323357105
Защо кутията? Двата електровоза си приличат по пантографите!

След което се раздадоха и пушкалата, доуточнения и говорене за кутии и т.н.
Дори дете би различило тези два електровоза и то само по силует!!!

:stinker:  :heat:


ПП. Титулуването с разни обидни епитети на опонент в обикновен спор,
говори достатъчно... за този който смята, че обидите са аргумент към спора!!!
(може би за това модераторите ти трият доста постове, та и разчистват цели теми след теб)
« Последна редакция: 09 Декември 2011, 15:06:09 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #23 -: 09 Декември 2011, 15:45:02 »
Имаш предвид явно много теми, където все се бъркаш... И когато модераторите изтрият ПЪРВО ТВОИТЕ мнения, които са все в основата на разправиите, то и мненията ми и на другите стават безсмислени... и затова и тях разчистват... Така че ти повличаш крак в разчистването, а не аз.. Колкото и да не ти се иска да го осъзнаеш/разбереш...  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #24 -: 09 Декември 2011, 15:46:45 »
Защо пак изместваш темата и тук??? ::)
Разбра ли разликата на електролокомотивите, а не на опаковките им???
 :victory:

Dispatcher

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 79
  • Рейтинг: 23
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #25 -: 09 Декември 2011, 16:00:00 »
Само ви чакам да продължите.

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #26 -: 09 Декември 2011, 16:18:56 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3445.msg68581#msg68581 date=1323433450
Понеже /съвсем явно вече/ си най-големият специалист по разчитане на надписи по кутии и сравняване на надписи и картинки, би ли ме светнал коя кутия е за Nohab и коя е за Е42/BR242?  :hi:

(Image removed from quote.)

Само гледай да не се изложиш с идеалния си мащаб...

 ;D ;D ;D

...И двете кутии са от вагониии.... :lol: :lol: :lol:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #27 -: 09 Декември 2011, 17:10:12 »
Шатсииии, не познааааа...  ;D

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #28 -: 09 Декември 2011, 17:27:52 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3445.msg68589#msg68589 date=1323443412
Шатсииии, не познааааа...  ;D

Е, нека му е простено...той тепърва набира скорост в ТТ-то :yes:

А колкото до таз 44-ка, Roco я имаха на модел и е ...мммм :swoon:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #29 -: 09 Декември 2011, 18:37:24 »
Нещо в ТТ 1:120 на "LORENZ MODELL BAHN" :)

E 04

ET 194