Автор Тема: Електрически локомотиви  (Прочетена 33688 пъти)

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #30 -: 10 Декември 2011, 03:37:31 »
Цитат
(Image removed from quote.)

Тази пък я правят Лилипут (от тази година) и също е добре пипната.
 http://www.tee-usa.com/store/product35599.html
« Последна редакция: 10 Декември 2011, 03:41:47 от anubis »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #31 -: 10 Декември 2011, 17:13:19 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3101.msg68553#msg68553 date=1323365799
E11 и Е42 се различават по редукторите, съответно от там - максимална скорост 120 или 100 км/ч, 100 / 140 kN. Съответно за пътници и за товарни влакове. Иначе ми изглеждат абсорютно еднакви. Правени са в няколко серии - три за Е11 и 4 сери за Е42, като почти всички от първите серии са с по две двойки жалузи, а следващите серии са с по три отделени жалузи. Има и изключения. Е11 като номера стига до 211-096, а Е42 стига до 242-292 (започва пак от 001).
От 1970 Е11 става 211, а Е42 става 242. След 1992 Е11 става 109, а Е42 става 142.
Заедно с тях е направена и Е251 - 15 броя, от 1970 преименувана в 251, от 1992 - 171. Външно е в същия стил и дизайн, само че е с 6 оси и е за 25кВ/50Хц.
За желаещите: http://www.holzroller.de/

ПП. Преместването в друга тема - който го може.


Този сайт дава отговорите на всички въпроси и споровете стават безпредметни! Браво Митак!!

E 11 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1
E 42 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407857&lang=1

Всичкото инфо е тук, но ще обобщя за по-голяма прегледност:

-------------------------------------------------------------------------
E 11 001-042   LEW     8958..10515   1961-1963 - с 4 двойни решетки
 211 043-096   LEW   12788..15426   1970..1976 - с 6 единични решетки
E 42 001-022   LEW     9892..9931     1962-1963 - с 4 двойни решетки
E 42 023-292   LEW   10615..15849   1964..1976 - с 6 единични решетки
-------------------------------------------------------------------------

Единственото изключение е катастрофиралият през 1969 E 11 004 (с 4 двойни решетки),
възстановен отново през 1972 като 211 056-7 (с 6 единични решетки):

E 11 004 LEW 9895 1962   ->   Unfall 1969   ->   211 056-7 - 1972

Всъщност излиза, че решетките не са характеристика на серията, а на периода на производство:

1961-1963 - с 4 двойни решетки и при двете серии
1964-1976 - с 6 единични решетки и при двете серии

Легенда:
+   - спрян от движение и/или бракуван, в таблиците горе дадено с
++ - нарязан


С какви номера са излизали локомотивите като нови от завода LEW?

-------------------------------------------------
E 11 001-042 - със старото означение E 11
 211 043-096 - направо с новото означение 211
-------------
E 42 001-180 - със старото означение E 42
 242 181-292 - направо с новото означение 242
-------------------------------------------------

С други думи това означава, че никога не е имало E 11 043, както и E 42 181


Прегледах набързо всички модели на Piko, BTTB/Tillig и Brawa - всички са с правилните решетки!
Единствено ме гризе съмнение дали оригиналът на модела

                E 11 022 DR3 Gützold/BTTB 2320 rot



наистина е бил червен, когато все още е бил с означението E 11 (преди 1970) !?!
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 06:43:56 от CaLLlo »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #32 -: 10 Декември 2011, 23:54:06 »
От всички разцветки на Е11/Е42 тази, която най-много ми допада е червено с черна престилка (рядко срещана)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #33 -: 11 Декември 2011, 09:15:12 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3101.msg68631#msg68631 date=1323554046
От всички разцветки на Е11/Е42 тази, която най-много ми допада е червено с черна престилка (рядко срещана)

С тази комбинация са били само четири машини (3х211 и една 242), и една от тях наистина е била 029.

Цитат на: CaLLlo link=topic=3101.msg68626#msg68626 date=1323529999
Единствено ме гризе съмнение дали оригиналът на модела

                E 11 022 DR3 Gützold/BTTB 2320 rot

наистина е бил червен, когато все още е бил с означението E 11 (преди 1970) !?!

След като 022 не е спомената в списъка с червено-черно-сиво, едва ли е била и с другото червено преди 1973.
Ако е била спирана за боя около 1970, би трябвало освен новата окраска да получи и новите номера. Може и да е получила нови номера, но на зелен кош (има такива поне до 1975).

Според мен едва ли Е11-022 е била в който и да е от червените варианти.

Също така 022 се среща и в зелено БЕЗ белите надлъжни ленти:



Естествено и моето Пико е без бели ленти (старото производство), но подобна (без бяло) снимка, която намерих, е на 012:



Има и други снимки около 1965 - 66, всичките са само зелено/черно/червено, но има и от 1965 вече с бяла лента. Кога ли е слагана бялата лента? (т.е. оригиналът на известното у нас старо Пико от коя година е?)
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 09:39:20 от mitko0888 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #34 -: 11 Декември 2011, 12:16:38 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3101.msg68633#msg68633 date=1323587712
...
След като 022 не е спомената в списъка с червено-черно-сиво, едва ли е била и с другото червено преди 1973.
Ако е била спирана за боя около 1970, би трябвало освен новата окраска да получи и новите номера. Може и да е получила нови номера, но на зелен кош (има такива поне до 1975).

Според мен едва ли Е11-022 е била в който и да е от червените варианти.
...

Ясно, този го пишем фентъзи модел ...
 
Цитат на: mitko0888 link=topic=3101.msg68633#msg68633 date=1323587712
...
Кога ли е слагана бялата лента? (т.е. оригиналът на известното у нас старо Пико от коя година е?)

Ако това ще те ориентира - виж ревизиите:

E 11 022 DR3 Piko 6205 grun - без лента - ревизия 4.8.67
E 42 031 DR3 Piko 6212 grun  - с лента  - ревизия 11.4.68

Уж не е кой знае колко важно, но вторият с лентата ми стои доста по-добре.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #35 -: 11 Декември 2011, 12:21:01 »
Най-старата снимка, която намерих на разцветката зелено/черно/червено с БЯЛА ЛЕНТА е на локомотив Е42 100 от 1968 година. Но кога точно въведена не знам. Може би тази разцветка с бялата лента се появява заедно с новия кош (този с трите единични жалузи)?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #36 -: 11 Декември 2011, 12:43:41 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3101.msg68645#msg68645 date=1323598598
 
Ако това ще те ориентира - виж ревизиите:

E 11 022 DR3 Piko 6205 grun - без лента - ревизия 4.8.67
E 42 031 DR3 Piko 6212 grun  - с лента  - ревизия 11.4.68

Уж не е кой знае колко важно, но вторият с лентата ми стои доста по-добре.

И на мен с лентата ми изглежда по-добре, ама моя в къщи си е без лента ...

Това да гледам датата на ревизиите не бях се сетил.  :good:
Дали може да им се вярва - особено на Piko? Имам разни цистерни на Piko от един и същи тип, с различни разцветки, но с един и същи бял печат (номера и т.н.). За Е11 може и да са гледали от оригиналите.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #37 -: 11 Декември 2011, 14:04:32 »
За Пико не знам, но Тилиг правят точно ревизионните дати. Сменят ги при нов цвят от същия модел, който получава съответно и нов каталожен номер. По-често става смяна на матрицата, модела е подобрен, окраската нова, кат. номер също, имат винаги снимка на прототипа за който е обявен модела и тогава рев.дати са точни! 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #38 -: 13 Декември 2011, 08:25:36 »


Цитат на: gregary link=topic=3443.msg68555#msg68555 date=1323367589
А тук е като SBB разновидност - Ае477  :scratch_ones_head:
(Image removed from quote.)

Това силно ме заинтригува - соц.возило в Швейцария!!!
Кой може да разкаже повече за него???
 :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #39 -: 13 Декември 2011, 09:53:49 »


(ex DR 142) bought from the DB by Lookop AG for use on the Mittelthurgaubahn (MThB) and Südostbahn (SOB)
Вторият пантограф май е заминал за сметка на brake резистори

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 549
  • Рейтинг: 42
  • Клуб BG TT
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #40 -: 13 Декември 2011, 10:43:26 »
Цитат на: pach link=topic=3101.msg68740#msg68740 date=1323757536


Цитат на: gregary link=topic=3443.msg68555#msg68555 date=1323367589
А тук е като SBB разновидност - Ае477  :scratch_ones_head:
(Image removed from quote.)

Това силно ме заинтригува - соц.возило в Швейцария!!!
Кой може да разкаже повече за него???
 :hi:



Ето тук http://www.br142.de/index.php?nav=1408367&lang=1
 Гледаш серия Aa 476/477
« Последна редакция: 13 Декември 2011, 10:48:37 от refil »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #41 -: 13 Декември 2011, 11:00:45 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3101.msg68626#msg68626 date=1323529999
E 11 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1
E 42 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407857&lang=1

Всичкото инфо е тук, но ще обобщя за по-голяма прегледност:

-------------------------------------------------------------------------
E 11 001-042   LEW     8958..10515   1961-1963 - с 4 двойни решетки
 211 043-096   LEW   12788..15426   1970..1976 - с 6 единични решетки
E 42 001-022   LEW     9892..9931     1962-1963 - с 4 двойни решетки
E 42 023-292   LEW   10615..15849   1964..1976 - с 6 единични решетки
-------------------------------------------------------------------------

Единственото изключение е катастрофиралият през 1969 E 11 004 (с 4 двойни решетки),
възстановен отново през 1972 като 211 056-7 (с 6 единични решетки):

E 11 004 LEW 9895 1962   ->   Unfall 1969   ->   211 056-7 - 1972

Всъщност излиза, че решетките не са характеристика на серията, а на периода на производство:

1961-1963 - с 4 двойни решетки и при двете серии
1964-1976 - с 6 единични решетки и при двете серии

Легенда:
+   - спрян от движение и/или бракуван, в таблиците горе дадено с (Image removed from quote.)
++ - нарязан


С какви номера са излизали локомотивите като нови от завода LEW?

-------------------------------------------------
E 11 001-042 - със старото означение E 11
 211 043-096 - направо с новото означение 211
-------------
E 42 001-180 - със старото означение E 42
 242 181-292 - направо с новото означение 242
-------------------------------------------------

С други думи това означава, че никога не е имало E 11 043, както и E 42 181


Прегледах набързо всички модели на Piko, BTTB/Tillig и Brawa - всички са с правилните решетки!
Единствено ме гризе съмнение дали оригиналът на модела

                E 11 022 DR3 Gützold/BTTB 2320 rot



наистина е бил червен, когато все още е бил с означението E 11 (преди 1970) !?!

Ако правилно съм разбрал обобщението на Сашо,
не би трябвало да има обозначение Е211-022 ...
Обаче в същия сайт попаднах на тази снимка:
LEW 9933 - DR "211 022-9"


Който не само има това обозначение, но е и червен. :blink: :scratch_ones_head:
Може би има вероятност преди да стана Е211 да е бил червен и като Е11

http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1&file=lew_9933_52&action=image&position=2

ПП. Макар, че от друга страна...предишната му снимка от юли 1970 година,
 този локомотив да е с означение Е211-022 и е зелен???
« Последна редакция: 13 Декември 2011, 11:04:12 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #42 -: 13 Декември 2011, 12:03:00 »
Май правилно си разбрал. E211 няма, има или 211, или Е11.
И на снимката като че ли е 211.
Има Е251, но то е друга бира.
« Последна редакция: 13 Декември 2011, 12:04:39 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #43 -: 13 Декември 2011, 12:13:48 »
Е сега съвсем се обърках...за мен Е211 и 211 е едно и също... :blush2:
Ама както казах елетровозите не са ми на сърце точно... :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Електрически локомотиви
« Отговор #44 -: 13 Декември 2011, 14:17:56 »

Яяяяяя, освен че е интересен дигитализиран (ия) архив (?),
не съм очаквал че и чехите от Шкода са правили (или проектирали) ...крокодил!!!
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=96254
...при това изглежда доста добре за 1920 г.!!! ;)