Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Електрически локомотиви
CaLLlo:
http://www.ebay.de/itm/5-Zoll-Elektrolok-/280914210161
liro4605:
Все съм виждал партиини лозунги но този определено ще ми стане любим :lol:
А той гласи:
За електрическите влакове по линията София-Пловдив -път свободен!
CaLLlo:
Кое е първичното, яйцето или кокошката!?!
GDe 4/4 6002 MOB Fulgurex 4113 HOm
http://www.ebay.de/itm/140797354700
http://www.ozdoba.net/mob/fzg/mob_rollmaterial_gde44_d.html
Бил съм наивен да смятам, че поне ливреята е нашенска, но май и тя не е ... или ??!?
mitko0888:
Оказва се че е имало още един локомотив от ГДР, за който поне аз до сега не бях чувал (въпреки че сега виждам да се споменава на няколко места). Назад писахме за Е11, Е42, 211, 242 и Е251, който е за 50Hz. От същата поредица, също производство на LEW, се оказва че има и Е211, също за нашето напрежение.
Първото пътуване е през 1966, и е официално представен на пролетния панаир в Лайпциг през 1967 г. Е2хх по това време е означение за 25kV/50Hz. Въпреки че номерът завършва на 11, има сериозни различия между двата модела: Несиметрични пантографи, индивидуални полупроводникови изправители за всеки двигател. Общо 3360 kW мощност (часова). Максимална скорост 160 км/ч. През 1970 г. преправен с тиристорно управление вместо първоначалните 34 степени. Реостатна спирачка (не разбрах дали е добавено в последствие или си я има първоначално). Винено червена ливрея. Общо е боядисван в пет различни разцветки и на всеки панаир се появява в различен вид.
Според немците (източникът се вижда в линка към снимката) локомотивът е правен за да участва в търг за БДЖ, който обаче е спечелен от Шкода... Не се сещам у нас да се споменава такова нещо, пък годините са много странни - по това време редовно се доставят 42-ки, 43 се поръчва през 1970-та. Както и за други евентуални клиенти от източния блок. Никой не си поръчва този ГДР локомотив и прототипът остава в единствен екземпляр. Използван е за редица тестове, теглен от парния 18.201, както и от дизел 130. Както и за тестове в Чехословакия, където е развивал до 180 км/ч. През 1975 е изоставен на територията на завода, и нарязан през 1982.
dred77:
Според този сайт: http://www.dr-bahn.de/neu/e42/10416.html , 251 е бил на проби в България.
Тука има https://www.verkehrswesen-antiquariat.de/buchdetails_6040.html книжка, която по описание го повтаря:
.
211 специално за Български и Румънски търгове ли е създаден?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия