Автор Тема: S6 KPEV на Fleischmann (4828)  (Прочетена 17096 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« -: 07 Април 2011, 11:59:36 »
Локомотивът е производство на Флайшман от 2001г. (4828) и като част от сет (4898).
Малко история:
Пруският S6 е локомотив, конструиран да тегли бързи влакове и е с колоосна формула 2'В h2.
Проектиран е от Роберт Гарбе - Linke-Hofmann-Breslau 1905/1906г. Първите 28 броя са произведени от фирмата Linke-Hofmann (общо 330 бр.).
В последствие се произвежда от Henschel  (173 бр.) и Humboldt (81 бр.), т.е. общо 584 бр. в периода 1906-1913г.
Било е планирано диаметърът на двигателлните колела да е 2200мм, в последствие са намалени на 2100мм.
Първоначално будката е била обтекаема - с "V" образна челна стена, но заради отблясъци нощно време в диагонално разположените предни стъкла след 1908/9г. челната стена се прави плоска.
Така също вратата на димната камера е била с конусна форма при първите екземпляри - доколкото имам спомени,
някоя от месинговите фирми (е) произвежда(ла) точно такъв S 6 - с обтекаема будка и конусна врата на димната камера.
След 1912г. S 6 е изместен в състава на бързите влакове от четири цилиндровия S10.
S 6 е можел да тегли (на равно) 13 4-осни D-Zug вагона с постоянна скорост 90 км/ч (500 тона влак).
Локомотивът е окомплектован с тендер pr 2'2' Т21,5 и е с максимална скорост 110 км/ч (максимална мощност от 1160 ps при 100 км/ч).
След Първата световна война 126 локомотива S6 заминават извън Германия като репарационни плащания - 81 за Полша, 42 за Белгия, 2 за Италия и 1 за Литва.
След национализацията  става BR 13.10–12. В периода 1926-1931г. в Германия са "пенсионирани" и последните немски локомотиви S6.
Последният белгийски S6 е в експлоатация до 1956г.

Снимка на запазения като музеен експонат полски S6:



Първо общ вид на модела:




В следващото издание снимки отвътре.
« Последна редакция: 16 Декември 2011, 09:59:18 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #1 -: 07 Април 2011, 22:07:30 »

Еееее, най-после го взе, откога го дебнеш и говориш за него ...Айде честито!

Вече ще спиш по-спокойно!   :good:

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #2 -: 07 Април 2011, 22:25:32 »
Донякъде благодарение на мен. Да ти е честит, и да му се радваш. Представянето е много интересно.  :good:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #3 -: 08 Април 2011, 07:32:40 »
Благодаря за пожеланията.
Сега на дневен ред идва S 10.1.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #4 -: 08 Април 2011, 09:20:58 »
Така, да продължим с още малко история.
Машината е двуцилиндрова, работеща с 12 бара прегрята пара.
При конструирането на S6 има не малко трудности за преодоляване.
Главната е да не се надвиши максимално допустимото натоварване от 16 тона на колоос (проектното тегло на локомотива е 60,6т).
Рамата е била с дебелина от само 22мм (по късно увеличена на 25мм).
Прави впечатление, че за разлика от тогавашния, класически дизайн, котелът е изместен напред, за да се разпредели
тежестта му и върху колоосите на предната талига. Това дава специфичният му вид на "локомотив на Гарбе".
Теглото на балансиращите тежести на задвижваните колооси пак заради максималните 16 тона са редуцирани.,
което пък е било повод за неравномерен (на тласъци) ход. Решение е намерено като са куплирали тендера към
локомотива "по-късо" и така са използвали и неговата маса за да постигнат плавни ходови характеристики.
И все пак дизайнът на локомотива е бил успешен - като мощност и ходови характеристики е отстъпвал съвсем малко на доста по-големия,
4 цилиндров S9, който обаче е работил с "мокра" пара и е имал най голямата пещ - пепелник с площ 4 кв. м. (грозна картинка, хер Жорж)
В последствие през 1910г. когато максимално допустимото натоварване на колоос е било увеличени на 17 т,
много от проблемите са били отстранени. Така S6 става най тежкият локомотив на континентална Европа за онова време.

« Последна редакция: 13 Август 2011, 19:21:35 от widowmaker »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #5 -: 09 Април 2011, 09:49:21 »








Снимки на задвижването:








Моторът е солиден и S6-цата има много плавен ход.
Е, можели са поне червяците да ги направят бронзови, ама не би.
Еврейска му работа/икономия...

« Последна редакция: 16 Декември 2011, 09:59:40 от widowmaker »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #6 -: 11 Април 2011, 09:02:00 »
Добре поне, че зъбите на колелото след червяците, са направени със съответния ъгъл,
щото напоследък и това го "икономисват".(или поне аз така ги виждам н аснимката!?)
Много готин локомотив е!!! :yahoo:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #7 -: 11 Април 2011, 09:37:02 »
Под ъгъл са, правилно си видял.
Намерил съм едни неодимови магнити Ø1mm х H1mm и миниатюрен датчик на Хол.
Така ще мога да синхронизирам пароизпускането на звуковия декодер като залепя 4 през 90 градуса на една от задвижваните колооси.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #8 -: 11 Април 2011, 10:25:03 »
Страхотноооо!!!
(тук ми трябва емотикон - да си подхвърлям шапката във въздуха!!!  :lol:)
 Датчиците какви са ти точно... :scratch_ones_head: (цена и от къде?)...
Абе не е лошо да продължиш това представяне тук с всички етапи,
 щото това май никой още не го е правил твъв форума!

Васята ще хареса още повече така модернизиран локомотив.
Макар последният път да каза:
- "Ама дима си е бял и тънък, не е като на истинските локомотиви при потегляне -  да се задимиш и закашляш!!! ;)"
 :lol: :lol: :lol:

Най-после, мога да задам въпрос на някой...и се радвам че това си ти.
Та така, тези неодимови магнитчета биха ли свършили работа за кар системата? (знаеш- те са "волана" на возилото)
В смисъл - дали имат достатъчно силно привличане към стомана, в случая - струна на 1/2 мм разстояние.
Гледам постоянно ги продават в бея, ама до сега никой май не ги е купувал (тук в BG) за да сподели данни за тях.
 :search:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #9 -: 11 Април 2011, 11:00:43 »
40gr усилие им дават, което ще рече, че трябва да приложиш толкова, за да го отлепиш.
Има по големи - 2х2мм, мисля, че ще са по удачни.
Ако на някой му се експериментира, ще му дам 1-2 да си поиграе.
Датчиците са от Farnell, размери 2,9х1,5х1мм (sot23).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #10 -: 11 Април 2011, 11:15:27 »
Цитат на: widowmaker link=topic=3106.msg57388#msg57388 date=1302508843
40gr усилие им дават, което ще рече, че трябва да приложиш толкова, за да го отлепиш.
Има по големи - 2х2мм, мисля, че ще са по удачни.
Ако на някой му се експериментира, ще му дам 1-2 да си поиграе.
Датчиците са от Farnell, размери 2,9х1,5х1мм (sot23).

Аз бих се пробвал - но точно от по-малките,
за да проверя дали ще могат в ТТ ;) да управляват "MAN" камионите,
 като кар система!
 ;D :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #11 -: 12 Април 2011, 16:42:44 »
Да попитам кое е истинското...или става въпрос за различни модификации?


 :scratch_ones_head: талигите най-вече ме интересуват...

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #12 -: 12 Април 2011, 18:44:14 »
И едното и другото е pr. 2'2' T 21,5.
Просто тендерът се е произвеждал и така и иначе,
пък и номерацията само показва, че са 4 колооси в 2 талиги и
вместимостта (вода в т.).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #13 -: 13 Април 2011, 09:01:40 »
Ясно! Благодаря!
Мен талигите на втория ми по-харесват...може би защото мога да ги изработя действащи като истинските... :angel:
 ;D ;D ;D

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:S6 KPEV на Fleischmann (4828)
« Отговор #14 -: 13 Април 2011, 18:28:36 »

Едно малко допълнение от мен.

Цитат на: widowmaker link=topic=3106.msg57254#msg57254 date=1302166776
   ...
След Първата световна война 126 локомотива S6 заминават извън Германия като репарационни плащания - 81 за Полша ...
   ...


От тия 81 по време на окупацията на Полша през Втората световна война 56 броя (1941 г.) получават DRG номера:

BR 13.5 (13 501-13 556)

и ето модел на Fleischmann на такъв локомотив:

13 521 DB3 Fleischmann 4114 n2005



Уточнението го давам, защото така се получава дублиране на номерата при подсерия BR 13.5, която от 1925 г. е определена за старите пруски локомотиваи серия S4:

BR 13.5 (13 501-13 504) pru S4 [401-500] - M XIV-2  - от 1925
BR 13.5 (13 501-13 556) pru S6 [601-700] - M XIV-2a - от 1941

Вижда се, че дублирането е само за 4 локомотива: 13 501 - 13 504
Такова дублиране на номера е много често срещано, но се допуска само при положение, че всички локомотиви от старата серия са бракувани и номерата са свободни, т.е. не се допуска едновременно да има 2 локомотива с еднакви номера.

Хубаво, но как от днешна гледна точка да различаваме примерно локомотив 13 502 от кой от двата вида е - S4 или S6 !?!
За целта се използват следните означения:

13 502   - най-стария с тоя номер
13 502''  - втория във времето с тоя номер
13 502''' - третия с тоя номер (ако има)

Точно в тая подсерия трети локомотив с тоя номер няма, но има други серии с 3, дори с 4 локомотива с дублиращи се номера.