Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”

<< < (3/15) > >>

Vlado:
Околовръстната линия е обречена от доста време и колкото и да не ни се иска, като истински любители на железниците, съдбата й е предрешена. И връщане назад няма! Истината е, че столична община не иска градска железница и няма сила, която да я накара да си промени решението на тоя етап. А застрояването вече е такова, че и бъдещето не се явява в розов отенък, защото за прокарването на нова жп линия ще са необходими адски много пари, което ще обезсмисли начинанието. Но... "поживьом - увидем", времето ще покаже дали това положение ще се промени. Личните ми наблюдения показват, че в тези си намерения (изграждане на магистрали, жп линии и пр.) държавата ни се движи с около 30 и повече години назад от развитите европейски страни, тъй че смятам, че тепърва ще има развитие по тези въпроси. Дано само е по-скоро!

liro4605:
Само да вметна,че пловдивската беше и електрифицирана,а вече на 75% е демонтирана. Такава има и в Стара Загора,но за нейното състояние незнам нищо.

pach:
За Пловдивската нищо не съм чувал...освен, че преди години сте искали да си пуснете електричките,
 по нея като градски транспорт....Ама дори не знам дали са вървели или само идея си е останало.
Разкажи повече по въпроса? :scratch_ones_head:

liro4605:
Вървяха такива по времето на кмета Гърневси от където и им дойде името "Гърневки".Самоче те вървяха по и сега съществуващо трасе.Неуспеха тогава доиде донякъде от ненадежните електрички серия 32 (Тоше съжалявам ама си беше така).Хората чакаха по спирките бързащи за работа а влака го няма.Пазя още брошури с разписанията ще ги снимам да ги видите.
  Обходната линия минаваше на юг от Централна гара.Тя е съвсем друго нещо.Явно е проектирана да заобиколи всички гари(вероятно някогашен военен проект).

pach:
Ааааа, значи все пак нещо съм запомнил, че се е движело...

Ето още "история" за гара Пионер...
От виртуалния пресцентър на общината:

--- Цитат ---

Гара „Пионер" - на София!10.6.2008 г.
    
--------------------------------------------------------------------------------

   Пак молове и бетон в Борисовата градина? Ще качим ли още един труп в невинния влак за Карнобат?
    
   Димитър ШУМНАЛИЕВ
   Един министър с помощта на един премиер решили да продават гара „Пионер". Как ще я продават, като не е тяхна? Тя е на... Борисовата градина. А Борисовата градина е на София. Даже на Бойко Борисов не е. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и един друг мъдрец, наречен Асен Гагаузов, който построи всички магистрали в България и всяка от тях става за „Формула 1", са подготвили папки с документи. Ще доказват, че гара „Пионер" е обединила 10 имота в района, собственост на Национална компания „Железопътна инфраструктура" -осиновена дъщеря на БДЖ. Ще доказват, че
   имотът е вписан в цифровия кадастър на Столична община. Нищо чудно да докажат, че е в регулация. Нищо чудно да докажат, че влаковете за Карнобат тръгват от Борисовата градина.
   У нас е толкова хубаво да се управлява, че всяко доказателство е невинно обладаване: временните маниаци, наречени министри по ирония на избора, могат да се съешат с която си пожелаят теза: те са недосегаеми. Ненаказуеми. Необладаеми. Ала, господа мимолетници, спектакълът гара „Пионер" предстои. И първото му действие е положено още от Фердинанд, който начева с швейцарски инженери и ботаници т.нар. Пипиниера - сърцето на бъдещата Борисова градина, която по едно време, кратко като усмивка на историята, се наричаше и Парк на свободата. Тогава лампите светеха, конни милиционери дебнеха да не се целуваме много дълго, а ако се целуваме дълго, да не пипаме копчетата. В езерото плуваха лебеди, в „Ариана" -лодки и танга. И никой не си режеше лилии, защото за тая работа режеха пръсти.
   Като част от Борисовата градина гара „Пионер" заживява още преди да са се пръкнали по села и паланки родителите на днешните така наречени гаропродавачи. Вгледани в пъпа на ситуацията, продавачите на чуждо имущество
   са забравили да бръкнат в паметта на съдебните архиви, за да им светне, ако могат да четат, разбира се че много преди да си напълнят папките с въздух гарата е станала част от София. И десетилетия е чистила дробовете на столицата.
   За разлика от маниакалните чиновници от БДЖ, които превърнаха гара „Пионер" в кочина. В ориенталска площадка за строителни материали. Гениално!
   Повече от 15 години същите тези транспортни великомъченици поддържат наемни отношения със седем строителни фирми. Вместо да отдадат гарата за оранжерии, за цветя и ботанически видове, вместо да я превърнат в жив музей на транспортното движение, в атракция за деца и внуци, свинарите от БДЖ, благословени от министрите си, произвеждаха - и произвеждат! - свинщина. Прах. Камиони. Смрад. Денонощно горящи чували, отпадъци, смазки. И всекидневно обслужват собствената си кочина
   с влакови композиции
   Невинните от Кубрат официално излъгаха медиите, че „се обработват по-малко от два вагона дневно или 653 на година". Националната компания „Железопътна инфраструктура" пък заяви, че получава годишен наем от 219 504 лв. за 12-те складови помещения, ползвани от 7 частни фирми. Или 18 хиляди лв. месечно. О, нещастни БДЖ-ейци! Сега ни става ясно защо сте и бедни. Във всяко отношение.
   Продавачите на чуждо имущество се надяват да получат от търга най-малко 115 млн. лв. Които веднага щели да бъдат вложени в ремонтите на жп линиите София - Бургас през Пловдив и София - Перник. Модерно и напредничаво мислене! Хайде да продадем и Националната библиотека, за да решим проблемите на читалищата в страната.
   По-разумно е да продадем тези министри на забвението. Или на съда!
   Строителната мафия, отдавна и безвъзмездно обслужвана от властта, щастливо бройка апетитния терен. Замисля молове, кооперации, селище от затворен тип. Замисля пак бетон в Борисовата градина! Само че този път строителната мафия ще глътне тоягата.

--- Край на цитат ---

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=9&sub_open=31303&nxt=0

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия