Автор Тема: Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година  (Прочетена 24098 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Супер!!!

 :good: :good: :good:
Поздравления за хубавия пост и разработката!
 :ok: :ok: :ok:
Тишината (или обезшумяването) идва от голямото преводно отношение
от червяка (той се върти най-бързо, че е на двигателя) към първото зъбно колело.
Там най-рязко спада скоростта (>6000 ) и вече на значително по-ниски обороти
всички зъбни предавки нататък по веригата са доста по-тихи.
Старо правило.
За това макар и с микро двигатели, по-старите модели в ТТ,
са доста шумни. При тях заради специфично малкото пространство,
са направили най-шумната зъбна предавка. Двигателя върти поредица (най-често до три)
зъбни колела и едва към самите колооси е червяка (често цял червячен вал за четири колооси).
В резултат шума от зъбните колела е значим, независимо че на последната предавка - от червяка към колоостта,
става рязко снижаване на оборотите.
 :yes:
Давай нататък...тоз локомотив ме заинтригува и в другото си измерение - до къде си стигнал с реконструкцията му.
 :hi: :clapping: :clapping:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: Adrian link=topic=3264.msg63390#msg63390 date=1310732166
Мите ,
ти трябва да получиш награда за 'най-проспериращ млад играч" !

 :blush2:.
« Последна редакция: 26 Юли 2011, 22:13:27 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: pach link=topic=3264.msg63391#msg63391 date=1310735970
Тишината (или обезшумяването) идва от голямото преводно отношение
от червяка (той се върти най-бързо, че е на двигателя) към първото зъбно колело.
Там най-рязко спада скоростта (>6000 ) и вече на значително по-ниски обороти
всички зъбни предавки нататък по веригата са доста по-тихи.
Старо правило.

То е ясно че правилото е старо. Интересно ми е от кога се използва в различните производители. За сега знам само че Piko слага червяка директно на вала на двигателя май в 1990, т.н. ново производство. В рубриката за ревютата има един подобаващ модел, представен от widowmaker, който по задвижване прилича на нещо от 1950 - дисков колектор и т.н. Ще ми е интересно някой ако има в електронен вид стари каталози - Roco, Fleischmann, Brava, т.е. от масовите фирми, а не от месинговите. Или пък друга информация за механиката на въпросните возила.

Колкото до моята доработка: то си е ясно че си е една голяма ч...я, ама резултатът стана неочаквано добър, приложих го на още няколко антики, а предстои опитът от всичко това да се използва при една BR43 ...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #18 -: 16 Януари 2012, 18:31:01 »
Тази тема я зарязах, но работата по моята 41 продължава.

На първо време добавих токоснемане и на втората колоос. Така втора и четвърта колоос са токоснемащи. Имат и необходимия вертикален ход - на снимката се вижда как са "щръкнали" под натиска на токоснемащите пластинки, с което предполагам че ще контактуват добре.



Има и необходимия ход нагоре за втора и четвърта ос, за правилно натоварване на задвижващите оси (първа и трета):



Друго подобрение на тендера е промяна на тежестта, от там на центровката на тендера. Оригинално центърът на тежеста е съвсем малко пред трета колоос, като при това първа колоос (задвижваща) остава почти без работа при преден ход, без вагони често излиза извън релсите и т.н.

Преработката на тежестта е следната:


 
- Премахва се част от тежестта в най-задния край на тендера (стрелката в дясно).
- Добавят се две тежести от двете страни. На това място има две пластмасови уши, които при тези тендери не са необходими. Детайлът е идентичан с талигата на BR130 и там с този детайл става захващането на талигата в рамата. В тендерите това парче може да се премахне и на неговото място да се добавят две допълнителни тежести.
- Добавил съм и две малки парченца в предната част (точно от тях нама голяма полза, ама е голям кеф да ги гледам на това място).
Горните доработки на тежестта може да се правят и на оригиналното задвижване на тендера. Общото тегло на тендера остава същото, но центъра на тежестта се премества напред. Подобна преработка е показана и в един стар брой на Modelleisenbshner.
- При моята преработка се отвори и място за допълнителна тежест над двигателя.

Вижда се на снимката.



Всички допълнителни тежести са изработени от тинол, разтопява се с поялника в предварително направена форма. Формичките ги правя от тънък картон (напр. опаковки от паста за зъби), разкрояване, лепене с капчица - става за секунди. След това новите парчета се дооформят с пилата и с поялника се прикрепват към основната тежест (без да я разтапяме цялата).

С цялата преработка се получава изключително тих ход на машината. Получих движение с минимална мащабна скорост около 10км/ч при аналогово захранване с трансформатор. При около 9 волта се достига 90 км/ч. Общото предавателно отношение е 1:13 (на оригиналния тендер е (1:8.86). Новият двигател има около 3000 об/мин. при 5 волта, около 35мА ток на празен ход. Измерена е 135 грама тяга (около 25% подобрение). При преработката на тежестта на първа колоос се пада около 35% от тежестта на тендера (при оригиналното производство на Пико на първата ос е по-малко от 20% от теглото).

В задната част на тендера се отвори място за светлини, но с това едва ли ще се занимавам някога.

С това модернизацията на тендера я считам за завършена.
« Последна редакция: 12 Юли 2012, 09:58:21 от mitko0888 »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #19 -: 16 Януари 2012, 20:08:53 »
От къде, намери двуопашато моторче !? Такива си търдя усилено.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #20 -: 16 Януари 2012, 21:42:04 »
Моторчето е това. Има и по-хубави, ама мисля че на този модел това му е достатъчно. Червякът трябва да се смени с едноходов.
« Последна редакция: 17 Януари 2012, 08:23:20 от mitko0888 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #21 -: 18 Януари 2012, 11:42:51 »

Поздравления ! Имаш  ли  възможност да качиш видео с движението му на бавен и бърз ход ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #22 -: 18 Януари 2012, 13:43:58 »
Цитат на: Adrian link=topic=3264.msg71175#msg71175 date=1326879771

Поздравления ! Имаш  ли  възможност да качиш видео с движението му на бавен и бърз ход ?

До сега пробвах две три филмчета с фотоапарата, ама е грозна картинка.
От вчера предницата е разглобена за други две доработки. Едната е готова, втората ме мъчи още.
Като приключа (надявам се до края на седмицата) ще опитам с филмите отново.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #23 -: 18 Януари 2012, 15:59:35 »
Задвижването на локомотива е преработено от Васко (Vaskopf) по идея на Любоmир :) пребоядисан и озвучен  :good:












Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #24 -: 18 Януари 2012, 16:38:44 »
Идеята за ремъчна предавка в този случай е гениална. Особено, когато ремъкът се движи не върху ролки, а буренца, както го е направил Васко. Такава предавка, нашият приятел направи и показа за пръв път преди около 12 години, аз също пробвах на три локомотива и останах много доволен от резултата! Ремъкът замества тази зъбната предавка, която създава най-много шум в движението, и по този начин локомотивът става напълно безшумен. Мощността не се понижава ни най-малко, дори има възможност чрез регулиране диаметъра на буренцата да се променя съотношението скорост/мощност! Тази технология може да се прилага на BR01, BR03, BR41, BR130, E499, ES499 от старото Пико- всички тези локомотиви са с  напълно унифицирано задвижване.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #25 -: 18 Януари 2012, 17:37:32 »
Много добра идея да преправя моята Людмила ако не съм доволен от новите зъбни колела които поръчах точно за тази свръзка ще преправям по този начин. Много е идейно :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #26 -: 18 Януари 2012, 19:11:56 »
Това с ластиците го видях и на живо и много ми хареса. Определено е много по-лесно за преработка. Мислех го преди да започна, четох и тук, ама нали всички фирми ги махат тези ластици от 20 години  :blink:
Ще пробвам с една Людмила за сравнение, да видим какво ще се получи.
Ще се радвам на всякакви мнения по въпроса. :)
« Последна редакция: 18 Януари 2012, 19:28:05 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #27 -: 19 Януари 2012, 09:59:05 »
Цитат на: Adrian link=topic=3264.msg71175#msg71175 date=1326879771

Поздравления ! Имаш  ли  възможност да качиш видео с движението му на бавен и бърз ход ?

Първи опити за качване на клипове. Първите секунди са доста тъмни, ама движението се вижда - при най-ниското напрежение на FZ2. Накрая има едно изстрелване с Umax Другата седмица ще се пробвам пак и ще сменя клипа.

"Видеото" е тук: Движение на старо PIKO BR41 със любителско задвижване.
« Последна редакция: 19 Януари 2012, 16:11:22 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #28 -: 30 Януари 2012, 18:01:03 »
Последните подобрения на старото Пико:
Светодиодни светлини. Не знам защо реших, че централния прожектор трябва да свети по-силно. Той си е с отделен диод, с нов световод, който да запълни дупката на оригиналната пластмаса. Двата надбуферни фара са с оригиналния си световод, с отделен диод. Диодите са от топло белите рекламни ленти. Централният фар ме задоволява напълно, долните два са малко слабички, и според мен дори зеленеят от световода. Предполагам ще му свикна, ил ище се навия че трябва да са така, или като видя по-добър резултат с други диоди - тези ще ги сменя. За да ми е по-лесно отрязах малкото парче от тежестта в котела, отвори се достатъчно място.




Леко подобрение има и на външния вид. ККК-то е по оригиналните размери от ME. След това скъсих още с поне 1мм разстоянието спрямо препоръчаното от ГДР-ците. Стана перфектно! После обаче загубих почти 1мм от пружината и от токоснемането, така че това на снимките е с леко отдалечаване на тендера. Освен това пружината, която използвах, се оказа по-силна отколкото трябва, свързвъщите проводници също не са каквото си мислех, така че след снимките ККК-то е премахнато, ще чака по-добри времена, а пък връзката е възстановена с оригиналния си куплунг.

Резултатът до момента:




Има и още няколко дребни доработки, мисля че се виждат на снимките.

Този екземпляр го имам от доста години, купен е втора употреба в Германия, стоеше си неизползваем в една кутия, в момента се превръща в един от любимците ми. Освен това е Пико - можеш да си го държиш в ръка без да му се отчупи нещо  :pleasantry:. Движението е отлично, дори бих казал перфектно за аналогово захранване, както се вижда и на клипчето, както и сравнявайки го с Роко. За сега не предвиждам повече работа по него, освен още няколко опита с ККК и с диодите.
« Последна редакция: 12 Юли 2012, 09:59:47 от mitko0888 »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #29 -: 30 Януари 2012, 18:06:52 »
И Дани от Китай би забелязал,няма шайбички! ;D ;D ;D