Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model
S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
Сaprycorn:
Нямах предвид модела, а оригинала. При S10.1 Buart 1911 (модела на Флайшман) има странно конструкторско решение-цилиндрите са силно изнесени назад. Докато S10.0 (модела на Мерклин/Трикс) е изпълнен класически- цилиндровият блок лежи точно под комина.
Adrian:
е това не е ли S10.1 - значи FLM са ok :
nilfe:
S 10 е конструиран като подобрение на P 8 заради увеличените нужди от повече тонаж за превоз (390 тона при 100 км/ч), но в хода на експлоатация се оказва, че е много неикономичен на гориво. Затова през 1914 започва модифицирането му, като излизат последователно две модификации S10.1 и S 10.2. S 10.1 е бил със сдвоен четирицилиндров мотор, но въпреки това си остава един от най-неудачните от към консумация на въглища и вода локомотив. DRG наследяват от Прусия 135 бройки от 17 001-17 135. Локомотивът е пенсиониран през 1935, като само три броя са запазени в музеи и един от тях се е движел до 1954 година. Затова цилиндрите на S10 и S10.1 са разположени различно по шасито на двете модификации. Търсели са най-оптималният вариант за цилиндрите с оглед на по икономична консумация на пара. :)
widowmaker:
--- Цитат на: nilfe link=topic=3286.msg63792#msg63792 date=1312368701 ---
--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=3286.msg63790#msg63790 date=1312364018 ---Този не ти ли харесва повече?
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
Не мисля, Fleischmann са се постарали много. От близо S10.1 изглежда впечатляващо. :yes:
--- Край на цитат ---
На живо пластмасата при чифутите си личи още по впечатляващо.
Триксовият (който дефакто е друг локомотив - S10) е метален и просто изглежда като истински локомотив.
Държи обаче цена, това ми е проблем...
Иначе 10.1 си е бил точно такъв:
Prussian S 10.1 - 1911 variant:
(Prussia, Alsace-Lorraine)
DRG Class 17.10–11
ÖBB Class 617
Prussian S10.1 as "Osten 1135" on 17.5.1993 in Potsdam
Number(s): DRG 17 1001–1123, 1145–1153
Quantity: 152
Manufacturer: Henschel
Year(s) of manufacture: 1911–1914
Retired: 1963
Wheel arrangement: 4-6-0
Axle arrangement: 2'C h4v
Gauge: 1,435 mm
Length over buffers: 21,110 mm
Service weight: 83.1 t
Adhesive weight: 53.2 t
Axle load: 17.8 t
Top speed: 120 km/h
Indicated Power: 1,044 kW
Driving wheel diameter: 1,980 mm
Leading wheel diameter: 1,000 mm
No. of cylinders: 4
Cylinder bore: 2×400/610 mm
Piston stroke: 660 mm
Boiler Overpressure: 15 bar (1.5 MPa)
Grate area: 3.18 m²
Superheater area: 58.50 m²
Evaporative heating area: 161.22 m²
Tender: pr 2'2' T 21.5/31.5
Water capacity: 21.5/31.5 m³
Сaprycorn:
Ако трябва да избирам между S10, S10.1 (1911), S10.1 (1914) и S10.2, то моят фаворит безспорно е S10, бъдещ BR 17.0. Говоря за оригинала, а не за модел! Точно тази модификация носи най-характерния пруски облик.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия