Автор Тема: Можем ли само с три композиции на покажем представителна извадка на....  (Прочетена 5002 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат
Цитат на: Сaprycorn в 26 Август 2011, 14:10:07
Mарио, имам следния въпрос:
Ако поради някаква причина се наложи да редуцираш колекцията само до три композиции, кои ще са те?
Същият въпрос бих отправил и към другите колеги с по-големи колекции- Можем ли само с три композиции да покажем представителна извадка на определена администрация и епоха?
Яско, това си заслужава да се отдели в отделна тема. Мисля че за много хора ще е интересно.

П.П. Изпревариха ме ...
Ето я новата тема-
От доста време се питам кои са трите композиции, които най-добре могат да представят моята администрация и епоха...
Имам един спомен още от детските ми години, когато ми беше попаднало халето на Веро (TT), на картинката на кутията бяха снимани BR 35.10, E 42 и BR 118- три локомотива, които дават може би най-точната визия на тракцията на DR в края на 60-те.
От тогава винаги си мисля по въпроса кои са трите локомотива, които са най-характерни за БДЖ от тези години, а кои са трите локомотива-символ на БДЖ за 30-те години, или за DRG пак през 30-те години?
 Нека да поговорим малко на такава тема :)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
С 10-на влака може и да се получи.
Иначе само с 3 става нещо от сорта на:
"тъкмо да и го вкарам ама тя не дойде"

Не можеш да опишеш една администрация само с 3 влака, освен ако администрацията не е албанска примерно.
Като оня виц с албанските танкове, с които щели да помагат на американците:
"то се е видяло, че ще им дадем и 3-я танк, ама карай"

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Аз бих опитал да представя KPEV само в три композиции.
Трите композиции е добре да представят трите категории влакове-бърз, пътнически и товарен. За бързият влак най-добре би стоял S10, за товарния G10, a като най-типичен пътнически локомотив може би Р8. Но Р8 е много близък на външен вид до S10, затова по-добре Р10, но той пък е представител на по-късен период. А защо не пътническият влак да е с тендерка начело. При това тендерка, която да е универсална, например Т14?
Ето ги трите локомотива- S10, G10 и Т14- два с отделен тендер и една тендерка, един с три двигателни колооси, един с четири и един с пет.
За вагони на бързия влак се двoумя между 4-осни abteilwagen и 4-осни D-zug wagen, по-добре втория вариант с оберлихтите, тъй като те са по-новите и по-модерни бързоходни вагони в KPEV. A за пътническата композиция най-подхождат триосните abteilwagen.
За товарната композиция по един двуосен открит, закрит, хладилен, цистерна, фургон...
Може би Дани ще сподели друго виждане за KPEV, ще ми бъде интересно :)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Като се замисли човек, може и да е възможно!
I Епоха, ако се редуцира на отделните княжества в Германия, би трябвало да се получи.
II Епоха - Втората Световна Война, начало и подем на машиностроенето! Както Ясен (Сaprycorn) спомена за товарна композиция ще е най - лесно, по 1 бр. от всеки вид. Но, за пътническите там нещата май не са толкова лесни?! За мен по една композиция Eilzugwagen и Schürzenwagen, а може и Abteilwagen + Einheitswagen + Durchgangswagen (смесена). От парните локомотиви типичните представители BR 01, BR 38 и BR 50 - (BR 52), замислям се и за BR 18 и BR 41.
III Епоха - след военен период и развитие, разделение на държавите (Капиталистически и Комунистически)! Е, те тука вече нещата започват да стават интересни 3 в 1 - пара, дизел и електричество. Да ли това което казва Ясен не е най - точно:
Цитат
Имам един спомен още от детските ми години, когато ми беше попаднало халето на Веро (TT), на картинката на кутията бяха снимани BR 35.10, E 42 и BR 118- три локомотива, които дават може би най-точната визия на тракцията на DR в края на 60-те.
IV, V и VI Епоха - най - красивата част на влаковете престава да е водеща и съвремието се доверява на алтернативните източници за гориво - мазута и електричеството!
За мен темата започната от Ясен представлява интерес! Моля по - запознатите да изкажат своето мнение, за което предварително им Благодаря!
« Последна редакция: 28 Август 2011, 11:16:17 от TheJackal »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3312.msg64482#msg64482 date=1314475808
Аз бих опитал да представя KPEV само в три композиции.
Трите композиции е добре да представят трите категории влакове-бърз, пътнически и товарен. За бързият влак най-добре би стоял S10, за товарния G10, a като най-типичен пътнически локомотив може би Р8. Но Р8 е много близък на външен вид до S10, затова по-добре Р10, но той пък е представител на по-късен период. А защо не пътническият влак да е с тендерка начело. При това тендерка, която да е универсална, например Т14?
Ето ги трите локомотива- S10, G10 и Т14- два с отделен тендер и една тендерка, един с три двигателни колооси, един с четири и един с пет.
За вагони на бързия влак се двoумя между 4-осни abteilwagen и 4-осни D-zug wagen, по-добре втория вариант с оберлихтите, тъй като те са по-новите и по-модерни бързоходни вагони в KPEV. A за пътническата композиция най-подхождат триосните abteilwagen.
За товарната композиция по един двуосен открит, закрит, хладилен, цистерна, фургон...
Може би Дани ще сподели друго виждане за KPEV, ще ми бъде интересно :)

Яско, това беше несериозно. Представяне на епоха или администрация не се прави :nono: с различна колоосна формула или с различни видове вагони. А в Прусия, пък, всеки избор на три локомотива ще ти е грешен :yes:
А бе, я си гледай ДеЕрГе-то и не се занимавай със сериозни епохи :haha:

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Понеже в DRG влизат всички знакови локомотиви от 1-ва епоха и са почти 80 % интересно би било кои са тези знакови композиции във 2-ра епоха или са черно-червени композиции от 1-ва епоха?!

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Германските железопътни администрации от онуй време не с 3, ами и с 30 серии машини (за вагони изобщо да не отваряме дума) не могат да са представят. Даже и за нашата мизерна железничка с три не може да са опише. Да вземем периода 1930-1940г - обликът на БДЖ се съставя от:
Пътническа тракция - серии 01, 17, 27, 35
Товарна тракция - 19 и 28
Маневрена тракция - 47

Даже и да махнем уникалните, но малобройни 45-та (10бр.) и 46-та (12бр.), няма как от останалите да изберем три серии за представителна извадка. За вагоните отново нито дума, защото с тях работата е много дебела.

Освен туй трябва да са има предвид не само външния вид и числеността на сериите, а и обема извършена от съответните серии работа.