Автор Тема: Спални вагони на БДЖ в ТТ  (Прочетена 60895 пъти)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #45 -: 07 Август 2011, 22:05:35 »
Аз пък предпочитам да си карам влакчета, вместо да си чеша езика с великия рИализъм... Поредната вреда от рИализъма във форума и напъните в тая насока... Поредното търсене на кусури у другите... Нормалните хора си карат моделите и се кефят, а вие тук се кефите да се дърляте и да си мерите манивелите... Ми мерете си ги.. .Аз отивам на  :locomotive: :locomotive: :locomotive: Желая ви приятно губене на времето в ялови спорове...  :hi:
« Последна редакция: 07 Август 2011, 22:07:21 от Best Ripper »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12277
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #46 -: 07 Август 2011, 22:22:46 »

Венци, защо продължавате само ти и Красен,
да търсите под вола теле?
Защо виждате някакъв спор в опита ни да си намерим
повече инфо за този вагон!
Нещо съвсем сте се изкривили :stop: :scratch_ones_head: :fool: :fool: :fool: бре хора...

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #47 -: 07 Август 2011, 22:55:00 »
Специално при мен от изхода на "спора" (както някои го наричат) зависи дали ще си купя въпросния вагон или не.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #48 -: 08 Август 2011, 00:06:52 »
"Спорът" се води за ТТ-вагона. Иначе в НО си е съвсем наред - спален тип "У", четвърта епоха, с всички надписи и разцветки абсолютно достоверни.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #49 -: 08 Август 2011, 01:46:13 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=2005.msg63917#msg63917 date=1312751212
"Спорът" се води за ТТ-вагона. Иначе в НО си е съвсем наред - спален тип "У", четвърта епоха, с всички надписи и разцветки абсолютно достоверни.

Анджек за него думаме, но аз го чакам в НО (нали и в НО ще е със същата спорна разцветка). Само дето не разбрах защо едновременно в дискусията за него намесихме и спалния в 5 еп. дето няма "спор", че е напълно редовен.
« Последна редакция: 08 Август 2011, 01:49:02 от gzo »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #50 -: 08 Август 2011, 06:36:14 »
Защото спалния в H0 не е в пета, а е в четвърта - и е напълно достоверен и е на пазара вече. Няма общо със спалния в ТТ. Иначе - Best Ripper - точно реализма дели моделите от играчки. Тъй, че аз предпочитам да давам парите за модели (достоверни),а не играчки. Ако ти би дал 50-100-200-400 евро за играчка - аз бих ги дал само за модел. По тая логика 46 125 можеше да я направиме зелена и с номер 46 425 нали ?

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #51 -: 08 Август 2011, 14:05:35 »
Да се върнем на вагона в ТТ. Успях да се сдобия с малко инфо, надявам се вярно. Вагоните са били десет и са доставени 1962-ра година.
след преномерирането 1971 са били с номера
51 52 64 84  от 520 до 530 или 523 до 533
Не е много сигурно, но имайки предвид, че тоя на тилиг е 526, явно е от същите. Били са тип "B", серия WLAB и наистина са били с отопление на нафта. Как са били боядисани и за раположението на надписите, обаче няма никаква информация. Да се надяваме, че в книгата на Стоичков ще има повече.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5541
  • Рейтинг: 635
  • Красотата е в детайла!
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #52 -: 08 Август 2011, 15:13:44 »
Стоичков в събота разгледа вагона много подробно и първата му реакция бе, че "такова чудо няма". Най-вече забележките му се отнасяха към този надпис "РСВ", дето незнам защо е капичнат в средата, което никак не е практика на БДЖ, а така също и към самия надпис "БДЖ" - "изпратен" някъде до вратите. Забележки имаше и към лентите, каквито, според Стоичков, никога не е имало в БДЖ.
"Но дали е така, кой ще ми каже. Аз вървя по света и подсвирквам си... даже."  ;)

Моят съвет към притежателите на този хубав вагон е хич да не се втилясват и да се кефят на новото си попълнение на БГ подвижен състав. Вярно, със забележки е моделът, но какво от това! БГ си е БГ.  :yes:
 
« Последна редакция: 08 Август 2011, 16:00:19 от Vlado »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #53 -: 08 Август 2011, 19:22:47 »
Владо е абсолютно прав. Трабва да се кефим на всеки BG модел. Иначе и на мен ми е инртересно да видя снимка на оригиналния вагон - ако знаех немски, директно щях да пиша на TILLIG и да ги питам.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #54 -: 08 Август 2011, 22:15:44 »
Писах вече, но от умрял писмо. Доста подборно отговарят като цяло.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5541
  • Рейтинг: 635
  • Красотата е в детайла!
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #55 -: 09 Август 2011, 09:40:34 »
Вчера със Стоичков се чух и той нещо спомена, че е намерил снимки на вагона и иска да ги покаже. Ако съм разбрал правилно и имам възможност, ще гледам в събота да го доведа в клуба, за да направим разбор на снимките. И тогава ще видим "кой кум, кой сват, кой на булката брат..."  :spiteful:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #56 -: 13 Август 2011, 16:54:45 »
Цитат на: Vlado link=topic=2005.msg63943#msg63943 date=1312872034
Вчера със Стоичков се чух и той нещо спомена, че е намерил снимки на вагона и иска да ги покаже. Ако съм разбрал правилно и имам възможност, ще гледам в събота да го доведа в клуба, за да направим разбор на снимките. И тогава ще видим "кой кум, кой сват, кой на булката брат..."  :spiteful:
Днес Стефан Стоичков донесе албумче със снимки, но за съжаление въпросният спален вагон от 3-та епоха го нямаше там. Имаше, обаче вагон-ресторант от 3-та епоха (тип ВКАЖ),на който в средата наистина има надпис "РСВ", но пък надписът "BDZ-Bulgaria" липсва!
Все пак излиза, че Тилиг имат някаква инфорация за вагоните на БДЖ.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #57 -: 13 Август 2011, 18:40:33 »
Яско, а номера на вагона къде беше, горе в средата между прозорците или в ляво до вратата, където е на вагона на тилиг?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #58 -: 14 Август 2011, 00:27:06 »
Единствено на престилката имаше номер, което ме учуди още повече.
Този тип вагон-ресторанти пътуваха до към средата на 80-те, аз ги помня прекрасно, но тогава не съм се заглеждал никога в номерацията им. Единствено помня големите жълти букви "ВАГОН РЕСТОРАНТ" на фона на тъмносините вагони... бяха много красиви :)
« Последна редакция: 14 Август 2011, 00:32:06 от Сaprycorn »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12277
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #59 -: 14 Август 2011, 08:06:19 »

Именно!!!
Десетте вагона пристигат от ГДР, в типичната немска окраска на Митропа за спални вагони,
 която в последствие преминава към червените цветове.
Тъмно син, жълти ливреи, номера в края - до вратата. Впрочем най-близко до тази окраска
 е и следващата (извънредна) поръчка - Турист експреса от Дрезден до Варна с автоплатформите,
който си е чисто ГДР-ейски врак от същите години. Именно заради квотите за задоволяване
на страните членки от СИВ, вагоните за Турист-експреса,
са правени в извън работно време от комсомола на ГДР, на доброволни начала,
както добре знаем от историята по създаването на този международен влак.

Тъй като тогава не е имало такива екстри като специални поръчки,
щото то и вагони са се произвеждали в ограничени серии (типично соц безумие, от недостиг на ресурси)
 ние поръчваме десет броя, колкото ни е квотата по линия на СИВ,
а немците ги изпълняват по тяхната (и единствена тогава) цветова схема.
От тук и този невиждан надпис --- РСВ, както и странното ...БДЖ-България в един ред.
След две-три години (и повече) експлоатация, са пребоядисани в по-светло синьо,
и си получават типично нашенските надписи и т.н.
Подобна е историята и на вагон ресторантите ни от онова време, когато пък те
си получават целият  надпис --- ВАГОН-РЕСТОРАНТ.
Снимка на спалния има вероятност да изкочи, но предварително не се гарантира
за качеството и...както и дали ще се виждат местата на надписите.
Търпение и работа му е макята!!!

Впрочем взех си вагона и съм страшно доволен от вида му.
Освен, че е БДЖ  :dance1: :dance1: :dance1:
е и страшно детайлен и мнооооого красив!!!
 :good: :good: :good:

Нито един вагон от най-новото производство на тилиг в частта за Игреците,
за сега не е съоръжен с прикачни... :scratch_ones_head: чакаме решение и развитие от фирмата.

А моят вече навъртя два километра пробег...ей така - само докато му се кефех!!!!
:buba: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :whistle: :fan: :snooks: :locomotive: :locomotive: :locomotive: