Автор Тема: "Модернизиране" на стари модели на PIKO  (Прочетена 13798 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: "Модернизиране" на стари модели на PIKO
« Отговор #45 -: 21 Ноември 2023, 07:40:57 »
моля видео ;)

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
"Модернизиране" на BR 185 и 195 на Пико
« Отговор #46 -: 21 Ноември 2023, 19:25:38 »
Клипче с една от мотрисите на Владо:

https://youtu.be/mnKRayFA49M


Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
Re: "Модернизиране" на стари модели на PIKO
« Отговор #47 -: 21 Ноември 2023, 19:50:06 »
Малко информация за клипчето от Владо:

Клипът е стар, от 2020 г.
Първата (старата) мотриса с декодер Дигитракс с четири функционални изхода (освен за светлините). Има функция за изключване на светлините от страна на вагона, независимо от посоката на движение.
Вагонът също има декодер Дигитракс.


Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
"Цифровизиран" BR 120 на Пико
« Отговор #48 -: 20 Декември 2023, 03:27:39 »
BR 120 на Piko/Gützold с декодер:

https://www.youtube.com/watch?v=VogG2ClD1ws

Локомотивът няма никакви преработки, освен че премахнах диодите към крушките и дроселите към мотора и на тяхно място монтирах декодер. Звукът и клатенето са автентичните на моделите на Гютцолд от него време.  :yes:

Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
Понеже подвижният ми състав е с тегличи на Roco за кулисен механизъм, все ми се налага да сменям тегличите на старите локомотиви на Piko, когато им монтирам декодери. Втръсна ми всеки път да измислям накакъв нов начин за приспособяване на Roco тегличите и реших да измисля нещо по-универсално.

Идеята е да се получи нещо такова:



На локомотива кулиса няма, на вагоните има. Затова оставям около 1 - 1,5 мм разстояние между буферите. В кривата кулисата на вагона работи, което е достатъчно буферите да не се заключват.

Започвам с мат'риалите:



Тегличът отляво си е стандартния на старото Piko. Отдясно е глава на Roco с лястовича опашка - от комплекта 40287 или 40286.

Махам халката на пиковския теглич:




Отрязвам частта с куката:




Изправям "ушите":



и ги отрязвам:



На горната снимка съм показал линията на огъване на така получилата се пластинка. Хващам пластинката в клещите до показаната линия и огъвам под прав ъгъл:




Правя прорез, като стените на прореза са под същия ъгъл (окомерно), като лястовичата опашка на роковската глава:






Започвам с прорез, по-тесен от лястовичата опашка на главата и постепенно разширявам, докато главата влезе с малко усилие в прореза:





Както съм показал на горната снимка, горната повърхност на главата трябва да е на (около) 1 мм под горната повърхност на пластинката от оригиналния пиковски теглич.


Монтирам на локомотива по нормалния начин за старото Piko - с дъговидната пружинка:








Закачам вагоните към локомотива:



и джиткам по овала...  :drinks:

Иван

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: "Модернизиране" на стари модели на PIKO
« Отговор #50 -: 04 Февруари 2024, 09:36:43 »
Съжалявам че ти цапам темата, амо това май още не сте го правили със старото Пико.
BR41, 01 и т.н. имат закачалка между тендера и локомотива. Преди мноого години в meb имаше една такава картинка:



Т.е. да си направиш КК кинематика между локомотива и тендера. Изрових някакви мои снимки отпреди 12 години, когато съм правил това - от парче PVC с ножчето и залепени две медни ивици за контактите:



Резултатът - тендерът и локомотивът са много по-близо, и си завиват нормално, както трябва:



Имам оригиналните снимки ако те интересуват.

Освен това, т.н. контра кривошип, на Пико, а и на Роко отпреди години, е "сбъркан" от едната страна. По точно, използва се един и същи детайл и отляво, и отдясно. Отдясно всичко е както трябва, но от лявата страна щангите се движат като на външно пълнене, а не както трябва. Тъй като всичко е от пластмаса се оправя много лесно. Режеш със скалпела и залепяш под друг ъгъл (извъртян) спрямо квадратната ос:



Особено ако имаш резервни :) не е страшно. На снимката единият е оригинален, другиат е с извъртяна ос. Ако не ти е хубаво лепилото, може да му пробиеш в центъра една дупчица 0.и нещо и да залепиш вътре едно телче, с капка боя на челото въобще не се вижда.

Резултатът - правилният оригинален контра кривошип отдясно:



и поправеният, вече правилен отляво:



Да си имаш занимавка ...




IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
Тези "закачалки" са за моделите на Гютцолд, които бяха под марката на Пико. На снимките тук съм показал теглич за BR 120 (V200), но идеята е същата при BR 118 (V180) и BR 110 (V100), само дето дължините на тегличите са различни.

Първи проби - пластинката е от бронзова ламаринка с дебелина 0,4 (или 0,5?) мм. Оформил съм пластинката с формата в профил на оригиналния теглич, но е с еднаква широчина по цялата дължина:








Тегличът оформен да прилича на оригиналдъ:








Мацнат с някакво черно мазило, което намерих из шкафовете и отново монтиран на лока:






На клипа с въглищарките, който пуснах в няколко мнения назад, BR 120 е вече с този теглич.


Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
"Модернизиране" на стари модели на PIKO - 95 0028-1
« Отговор #52 -: 26 Февруари 2024, 01:27:35 »
95 0028-1 на Piko със звуков декодер (ZIMO MX648) и електрически тегличи:

https://youtu.be/jeMB3T4M0p0

Моделът е на Владо Цанков - VladoC (в кадър :) )


Иван

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12267
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: "Модернизиране" на стари модели на PIKO
« Отговор #53 -: 28 Февруари 2024, 10:49:31 »
Ако може да  снима как работи теглича, душевния кеф ще е пълен!
Едно от предимствата на по едрият мащаб (аз съм в ТТ, а там е сложничко).
 :good:

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
Re: "Модернизиране" на стари модели на PIKO
« Отговор #54 -: 28 Февруари 2024, 16:51:29 »
Бях го пуснал в предно мнение в тази тема:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5557.msg123243.html#msg123243

Локът е друг, но тегличът е същият вид. На клипа с BR 41, няма "танц" за разтоварване на теглича. В повечето случаи работи и без "танца", но понякога не се разкачат от първия път.

На клипа с BR 95 декодерът е вече настроен с "танц" за разкачането.

За тези, които не знаят, "танцът" (както го наричат германците) е функция на декодера. Тъй като при по-дълги и/или тежки композиции, тегличите често остават опънати, магнитното поле на бобинката на теглича не стига, за да повдигне закачалката на теглича. За да се разтовари тегличът, при активиране на функцията за разкачане, декодерът развърта мотора в посока, обратна на избраната за известно време с определена скорост, спира, повдига закачалката и развърта мотора в избраната посока на движение, за да отдалечи локомотива от композицията, след което отново спира мотора. Параметрите на "танца" - скорост на движение и времетраене на преместването се задават със CV-та.


Иван

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Re: "Модернизиране" на стари модели на PIKO
« Отговор #55 -: 28 Февруари 2024, 18:21:09 »
На BR 95  на Пико съм монтирал електрически съединители на Роко. Този локомотив е с декодер Зимо и е програмиран при разкачване локомотива да "разхлабва" съединителите, като дава леко назад и едва след това се задейства съединителя.
Тази функция е характерна за Зимо декодерите и има възможност да се изпълнява автоматично.
Останалите локомотиви съм ги оборудвал със съединители Кройс.
Фирмата Кройс е австрийска и произвежда съединители за мащабите HO, TT и N.
Управляемите съединители на Кройс в мащаб HO работят успешно със универсалния съединител на Роко, със съединителите на Марклин и NEM съединителя.

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 279
  • Рейтинг: 202
Челни светлини на локомотива - рамата преди преработката:




Клъц на едната шина:




Запоявам проводниче:



и го прекарвам по рамата:






Запоявам проводничета от токоснемащите шини на локомотива, които ще подадат захранването от релсите към декодера:




Изрез в дъното на пещта:






Запоявам куплунгче за ел. връзка от лока към тендера на парче универсална платка (мое творение) и опроводявам с проводничета:




Лепвам платчицата с куплунгчето към рамата:




От горната страна се получава малка паяжина от проводници:




Като сложих площадките/пода на кабината, вече не изглежда чак такъв миш-маш:




Проверка как ще изглежда с декодерчето:





Този микро декодер на ESU (LokSound 5 Micro PluX16) се води PluX16, но е всъщност Next18 с преходна платчица към PluX16:




За този локомотив, преходната платчица стана опроводяваща такава към декодерот, след като махнах PluX16 куплунга и на площадките на платчицата запоих проводничетата от рамата на лока и към говорителчето:




Лепнах с двустранно-лепяща лента декодерчето към рамата и говорителчето към декодерчето, така че да се поместят в пещта (събират се):






Пристъпих към нужните промени по тендера. Ето го в заводския му вид:




И оригиналния куплунг (съединител? То за мен "съединител" е "долен ляв педал", но това е тема за друг раздел на форума):




По-натам ще покажа новия куплунг. Засега свалям дроселите и кондензатора:




Тук реших да направя нови задни светлини, демек надбуферни светлини на тендера. Обикновено оставям (ако може) оригиналните светлини с лампа с нажежаема жичка, но тук реших да направя светлини, които да се сменят бяло-червено в зависимост от посоката на движение на машината (лока де). Защо реших да направя нови светлини? Ами по същата причина, поради която мъжките кучета си ближат топките, а именно защото мога! :) :






Новото опроводяване на тендера:














Тук на задните (демек на тендера) светлини сложих една блендичка - хем за изолация, хем за по-малка подсветка:




Новият теглич - окълцан 6576 на Fleischmann с глава на Roco от 40287 или 40286:








Тендерът почти сглобен:



Почти, защото проводниците не позволяват коша на тендера да се затвори към рамата, та се наложи да махна малко мат'риал от коша:



И сега вече се затвори:




Вече всичко е завършено:














Иван
« Последна редакция: 24 Март 2024, 21:35:59 от IvanC »