Автор Тема: Представяне на Loco-motion  (Прочетена 7006 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Представяне на Loco-motion
« Отговор #15 -: 01 Септември 2011, 09:17:16 »
Добре дошъл и от мен, Борка! Много приятни моменти с хобито ти пожелавам. Пък то "апетитът идва с яденето" и неусетно научаваш много, но колкото повече научаваш, толкова повече разбираш колко малко знаеш.
Успех!  :good:

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Loco-motion
« Отговор #16 -: 01 Септември 2011, 10:27:12 »
Благодаря ви. Относно мащаба ето как стигнах до това решение. По това време преди година просто ровех в нета. Нямах някаква сериозна нагласа, че искам да се занимавам с това. Тогава попаднах на сайта с макетите на щутгартските гари, който намирам за феноменален, препоръчвам ви погледнете линка. Там при спазени пропорции са изградени цели квартали около тях в мащаб 1:160 и за мен те са класи над прехваления миниатур вундерланд. Това разпали любопитството ми и отидох до малкия ЦУМ. Там си купих каталог на Лима 1:87 за 2009г. и брой 1 на ж.п. Моделизъм (междувпрочем какво става с това списание, други броеве излизали ли са? Аз не намирам). Там видях статията за макета на Жорж, който адски много ми хареса. Там той има едно изречение в смисъл, че по-малкият мащаб позволява богат, но и балансиран (без претрупване) макет и аз веднага се съгласих. Виждате ли, мен не ме интересува толкова детайлността. Да се спазват това какъв цвят са дръжките на еди си кой реален локомотив, да може като погледнеш в кабината да можеш да прочетеш имената на машиниста, изписани на униформата му... Не съм съгласен с това как непременно гарата трябва да е реална, подвижният състав да е реален, иначе от макет това се превръща в най-проста детска играчка. Интересува ме, нека кажа така, функционалната достоверност. Тоест дори сам да си проектирам сграда, ако в реалния свят тя добре би изпълнявала функцията на гара какво значение има, че липсва реален прототип. Ако локомотивът изглежда достоверно какво значение има, че в лице копира примерно Вектрон, отстрани е като Прима, а ходовата част и покривът са на Лок 2000? Каква е логиката високоскоростна мотриса в реалните железници да пъпли по макета или с някакви феноменални скорости да взема завои, които в реалността съответстват на радиуси 200-300м? Затова съм се насочил към алпийски релеф с две котловини в предната част, а между и около тях високи планини, по които да има една - две хижи и далекопроводи. Така скоростните влакове ще се движат по права линия през тунел между двете гари, а острите завои ще са скрити от друг дълъг тунел зад котловините. Виждам две гари. Едната модерна с голям гаров комплекс и малко жилищни блокове зад нея. За прототип виждам гарите във Висп, кантон Вале или Кур, столицата на кантон Граубюнден. Другата гара ще е малка с типично алпийско селце с повече къщи, селскостопански постройки, черни пътища и пасбища, някое австрийско селце или такова от кантоните Ури, Швиц, Обвалден, Нидвалден или Тичино.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Представяне на Loco-motion
« Отговор #17 -: 01 Септември 2011, 10:56:33 »
Ха добре дошъл и от мен...

Относно мащаба само мога да те адмирирам.. аз съм бил в ТТ, но предимствата на N откъм пространство просто нямат равни... а и с усъвършенстването на производството не бих казал, че имат и недостатъци самите модели.

Сравнението на американските "четворки" ме застреля... доста време търсех синоним на грозно, ръбато и недодялано... Дано Niki не се сърди, че тази тема му е болна..

Ами значи да очакваме с годините още един последовател на Жорж :)
Пожелавам ти много приятни мигове с хобито.. то е именно за това да си се кефим от него.


topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Loco-motion
« Отговор #18 -: 01 Септември 2011, 11:30:37 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=3320.msg64582#msg64582 date=1314862032
... с типично алпийско селце ... или такова от кантоните ... Тичино.

Ето, за Тичино напълно те подкрепям! Там има красиви равнинни участъци, както и много хармоничен преход в климатичните области - от палми и маслини към ледени шапки. Чудесно е! Но няма високоскоростни влакове, ама си има едни чудесни регио експресчета, които могат да ти скрият шапката! Ето ги:

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Loco-motion
« Отговор #19 -: 01 Септември 2011, 13:38:26 »
Здравей, topalov! Флирт са много хубави мотриси, знам че и унгарците са взели такива. Определено бих искал да ги видя на макета си. Но ето тук се появява тази "функционална достоверност" за която говоря. За мен "няма такива малки селски гарички, през които минават високоскростни влакове" не е аргумент. Аргумент е "икономически не е оправдано на такива гари да спират такива влакове и совен това преминаването им създава опасност за населението". С това съм съгласен. Затова виждам четири решения.

1. да минава по обикновен коловоз транзит. Не върши работа, защото тенденцията е този трафик физиически да се отдели от автомобилния. Отпада
2. линията да се вдигне на виадукт над селото. Разбира се това отвратително ще загрози селцето. Отпада
3. линията да минава през тунел под гарата. Само че тогава влакът ще е скрит в 3/4 до 4/5 от макета. Отпада
4. Високоскоростните влакове да се движат само в едната част на макета, а регионалните само в другата. Ами то това са два отделни макета в такъв случай. Отпада
5. Идеалният от моделистка гледна точка според мен вариант е следният. Полу-вкопана в земята траншея, над която да има метална мрежа, на която да е монтирана контактната мрежа и да има предупредителни табели.

Ето това е решението според мен.