Това също е вярно, но се отнася за физиката и не се прилага на практика в нашия моделизъм.
А в горния пост съм пропуснал да отбележа, че в нашия моделизъм се мащабира и времето,
но с друг коефициент, от този за мащаба. Именно за да има и различна обвръзка от изминатото разстояние,
с някаква моделна скорост спрямо изминалото време.
Тук както и в доста области от железопътния моделизъм, се прилагат т.н. "спомагателни" мащаби.
Също както не се прилага на практика и действителната дължина на коловоза в междугарие.
При дължина например 3 км, в N би се получило 3000/160=18,75 метра.
Къде би имало място за такъв коловоз освен в зала? И то за "едва" 3 км междугарие!!!!
От друга страна разписанието което се спазва (особено при каране по модули в зали)
трябва да е точно и съгласувано по време. За това се монтират часовници
(ако не сте забелязали няма зала с модули където да няма такива механични часовници)
и допълнения към компютърните програми които отчетат "новото" или така наречено моделно време.
То обаче не е в пряка връзка с моделната скорост, а служи единствено за съгласуване на разсписанията.
Тоест както при дължината на коловозите има условност (или по друг начин казано - спомагателен мащаб)
така и при дължината на "часовете" има също условност.
Който иска може да влезне в час от тук например:
http://fremoclock.senseless-software.de/А ако иска да си го изтегли, да потърси тук:
Fremoclock für DOS (ca. 13 kBytes Zip).
Fremoclock-Quelltext für Turbo Pascal 6.0 (ca. 14 kBytes Zip).
А...добре че и Зазо го знае, че вече си мислех "Кой всъщност е ударен от мокрия парцал?"

Имам и схемата за преустройство на такъв механичен часовник, подобен на стенния в Клуба например.
Ако някой му трябва, да се обади на ЛС.