Автор Тема: За Китай  (Прочетена 6950 пъти)

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
За Китай
« Отговор #15 -: 10 Октомври 2011, 19:45:19 »
Една продукция или отговаря на параметрите за качество или не отговаря и в този смисъл не мисля че съществува категория трето, четвърто и т.н. качество. Също не мога да се съглася, че "четвърто" качество заминава за Европа. Не може да слагаме под един знаменател Швейцария или Германия примерно, с Албания или България.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #16 -: 10 Октомври 2011, 20:58:15 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65939#msg65939 date=1318262265
Не съм ходил в Китай, но шефката ми е. Мои приятели инженери също. Това, което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа. Не съм специалист по производствени процеси, но през нашия отдел минават много статии на ден и това позволява да се създаде обща представа. От тази обща представа се оформя следната картина - единствената индустрия, която върви стабилно в Европа е тази на производството на електричество от възобновяеми източници - соларни и ветрогенераторни паркове, защото там са заделени огромни субсидии. Имаше временен скок в автомобилната индустрия на Германия, но още докато БМВ, Даймлер и Порше регистрират рекордни продажби в историята си за по-малко от седмица всички се изредиха да дават изказвания "криза идва през януари, вземаме строги мерки, криза през януари, по-страшна от предишната" Цели компании от строителния сектор по възможност се ориентират изцяло към Бразилия, Русия, Индия, а такива като Билфингер-Бергер се преструктурират в консултанти, защото ако разчитат на Европейския пазар. Бразилия се готви за скок, толкова много компании строят заводи там, а след като вдигнаха вносните мита за автомобили Фолксваген, Фиат, Рено, Континентал започнаха залпово заводи около Сау Пауло. Сийменс бяха много притеснени след като прекратиха джойнт венчъра си с Атомстройекспорт, защото само за следващите две години имат поръчки за 12+ млрд. евро. Вчера Шкода е започнала производството на наследника на Октавия в Пуна, Индия и очаква само в него да произведе милиони. И докато другите икономики от BRICS все още развиват производства съвместно с европейски компании, а те са затруднени и тези процеси са забавени, то при Китай нещата са коренно различни. Постоянно се откриват нови производства, броят на частните автомобили се удвоява на всеки две години, китайски корабни компании поемат не само транспорта от Китай до Европа. Китайска компания пое основния трафик на контейнери в Балтийско море! Все повече производства на китайците са собствени разработки, а не лицензни/ безлицензни. Всяка европейска компания, търсеща растеж определя като първа грижа изграждането на представителство в Китай. Пресен пример отпреди месеци. Най-големият финландски производител на лагери с повече от 18 000 служители купи нищо и никаква шведска фирма със 170 работника, защото от пет представителства в чужбина три са в Шанхай, Хонг Конг и Сингапур. За това дали китайците държат на качеството ще приведа в заключение пресен пример. RWE Energie е дало поръчка за най-големите и модерни кораби за монтаж на офшорни ветро-генераторни паркове и първият ще е на вода през средата на 2012г. Това са чудовищни кораби, които се стабилират изцяло във въздуха, балансирайки на четири пилона, в състояние са на един курс да монтират пет огромни вегрогенератора с височина на витлата над 200 метра, и могат да вдигнат с кран товар до 1 000 тона. Преди години всякакви по-сложни и специфични кораби се строяха в Нидерландия или Норвегия. А тези се строят в Китай. И никой не се е засилил да вкарва шефа на борда на директорите в лудница. Та затова, да, Китай е много по-напред от общонриетото у нас мнение.

Ей за това използваните епитети за нашата преса примерно са думички от рода на:
парцал, гъзпапир, боклук и т.н.

Не си ходил, ама понеже някой бил ходил и ти бил казал нещо и ти си станал спец веднага.
Ей за това всичките ни медии са абсолютен боклук - щото всеки пише каквото му дойде.

Аз работя в Китай от ноември 2009.
Пускам в експлоатация соларни и конвертори за вятърни турбини.
Най голямата турбина в света (прототип, т.е. само една единствена) е с диаметър на ротора (витлото) 128м.
Най високата офшорна (пак прототип) е 160м.

RWE AG строят наистина такива кораби, но в (цитирам):
Korean shipyard of Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) in Okpo
Това драги мой е в Южна Корея, съвсем случайно работих 3 месеца в тази корабостроителница (с около 22000 работника) началото на 2009,
наша беше силовата електроника по задвижването на 5 250 метрови кораба за сондажи и търсене на нефт в шелфовата зона.
Китай нямат и никога не са имали традиции в корабостроенето,
виж малката ЮК има над 50% от световното производство на големотонажни океански и морски кораби.

За това колко е напред Китай пак изобщо не си познал.
По добре не пиши нищо, не е нужно да четем поредната глупост и да се смеем :)
« Последна редакция: 10 Октомври 2011, 23:01:14 от widowmaker »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #17 -: 11 Октомври 2011, 19:35:10 »
Цитат на: widowmaker link=topic=1196.msg65947#msg65947 date=1318269495


Не си ходил, ама понеже някой бил ходил и ти бил казал нещо и ти си станал спец веднага.
Ей за това всичките ни медии са абсолютен боклук - щото всеки пише каквото му дойде.
 
Китай нямат и никога не са имали традиции в корабостроенето,
виж малката ЮК има над 50% от световното производство на големотонажни океански и морски кораби.

За това колко е напред Китай пак изобщо не си познал.
По добре не пиши нищо, не е нужно да четем поредната глупост и да се смеем :)
Това за нивото на българските медии явно беше насочено като лична обида, но не знам защо си решил, че съм такъв. Работя в информационна агенция, захранваща с информация корпоративни клиенти, няколко западни фондови борси и списваща онлайн изданието на Дау Джонс. Ройтерс не намира някакви сериозни проблеми с правдоподобността на нашата информация. Относно RWE официално се извинявам. Говорех наизуст, защото от вкъщи нямам достъп до базата данни. Грешката стана защото в рамките на два дни писахме за корабите на RWE и на A2SEA, в която 49% държи Сийменс. Понеже така прекрасно се справяш с гугъл провери, моля те къде се строи нейният Sea Instaler, после се върни тук да обясниш как това нищо не значи. Хайде, нека ти дам отправна точка - shipbuilding country: China Относно ветрогенераторите да съм казал, че са в производство? В момента са във финален стадий на разработка, а тя се забави, защото Сийменс мести развойния си център в Хамбург, за да е по-близо до немските, нидерландските и британските крайбрежия, където ще се реализират. Но ти разбира се знаеш тези неща. Няколко души тук ме предупредиха за арогантно отношение на някои хора, но аз очаквах поне тук да не попадам на такива. Но, моля те, ако ще ми обясняваш какъв [*цензурирано*] съм и как нямам ни най-малка представа за каквото и да било, направи го на лично съобщение. Темата се напълни с достатъчно спам, за което, опасявам се, и аз допринесох. Затова поднасям на всички извиненията си. :hi:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #18 -: 11 Октомври 2011, 20:01:54 »
Не виждам къде съм написал, че си [*цензурирано*]?
За нещата в Китай имам много, ама много добри (разбирай качествени) впечатления,
които за съжаление нямат нищо общо с това, което си написал ти.
Примерно конверторите, които произвеждаме ние в Китай идват от Европа готови на части,
с нарязани на правилната дължина и надписани кабели.
При нас тук, в Елин Пелин се прави всичко от-до, но на китайците им трябва над 3 пъти повече
време за да съберат един шкаф. Та какви китайски технологии, какви пет лева?
Заплатата на един китаец в производството е 3500 юана, което е към 800 лв, но той е над
3 пъти по непродуктивен от българския си аналог. Единственото вярно нещо е, че няма спънки
(и законови, естествено) от управляващите за организирането на всяко едно производство.
Няма такова нещо като китайски инженеринг, всичко е копи-пейст с евентуален китайски ъпгрейд след това,
който пак е откраднат като технология.

Ей това е риъл Чайна, драги мой:




P.S.
И няма фирма Сийменс, има Зименс или поне така се произнася на немски.
« Последна редакция: 11 Октомври 2011, 20:08:13 от widowmaker »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
За Китай
« Отговор #19 -: 11 Октомври 2011, 21:26:48 »
А бе, това тук тема за вицове ли е, или за "шаолински" изпълнения по "български"?

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31
За Китай
« Отговор #20 -: 11 Октомври 2011, 22:11:46 »
ДИТЦ (фирмата за почистване) - Димитър Иванов и тумба цигани

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
За Китай
« Отговор #21 -: 11 Октомври 2011, 22:52:11 »
Незнам, но само на мен ли ми става някак "мило" и родно гледайки тая снимка с локвата и дините стоварени на улицата.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #22 -: 11 Октомври 2011, 23:28:13 »
Цитат на: zazo link=topic=1196.msg65996#msg65996 date=1318362731
Незнам, но само на мен ли ми става някак "мило" и родно гледайки тая снимка с локвата и дините стоварени на улицата.

То имаше и по мили картинки, ама реших да не снимам и тях, че хората разправят било тенденциозно.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
За Китай
« Отговор #23 -: 12 Октомври 2011, 06:27:48 »
Цитат на: widowmaker link=topic=1196.msg65998#msg65998 date=1318364893
Цитат на: zazo link=topic=1196.msg65996#msg65996 date=1318362731
Незнам, но само на мен ли ми става някак "мило" и родно гледайки тая снимка с локвата и дините стоварени на улицата.

То имаше и по мили картинки, ама реших да не снимам и тях, че хората разправят било тенденциозно.
На туй му викам социализъм с Човешко лице!

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re:За Китай
« Отговор #24 -: 13 Октомври 2011, 20:38:47 »
Още една снимка, пример за социализма с "човешко лице":






Работниците не на оризището, а в хай-тек Фокскон фабрика (iPad, iPhone т.н.) вече като подписват договор за работа се подписват под клауза според, която им е забранено да се самоубиват. :nono:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:За Китай
« Отговор #25 -: 13 Октомври 2011, 22:52:12 »
Обаче освен забраната са взели и предпазни мерки срещу летящите от високо субекти.  :spiteful: Че току виж отишъл там на работа някой Ганьо... "Ще ми кажат те на мен, че не мога да се самоубия, ай сиктир бе!"  :lol:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За Китай
« Отговор #26 -: 14 Октомври 2011, 10:27:41 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3362.msg66088#msg66088 date=1318535532
Обаче освен забраната са взели и предпазни мерки срещу летящите от високо субекти.  :spiteful: Че току виж отишъл там на работа някой Ганьо... "Ще ми кажат те на мен, че не мога да се самоубия, ай сиктир бе!"  :lol:

По скоро е предпазна мярка за да не би някой, изхвърляйки нещо от прозореца, да убие някой минаващ отдолу...

Иначе за фабриката на Foxcon са взели други мерки:



Там е нормално като работиш в дадена компания, да спиш и изобщо да живееш във фабриката.
Нещо като в казарма, по 10-20 китаеца в стая с кревати на 2 етажа.

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:За Китай
« Отговор #27 -: 15 Януари 2012, 20:32:16 »
Нещо криза в бранша има и при китайските производители на модели. Или хамериканците се усетиха, че някои производства трябва да се върнат у дома.

Hi all,

A large Chinese supplier of model trains closed down today. This factory employed 3000 people and was a major producer for North American manufacturers.

This is the second large supplier to shut their doors in two years. It will no doubt contribute to delays across the industry as that factory's clients try and move their production to other, overworked factories.

The reality is that model railroad price increases (averaging 10%-25%) have not kept pace with cost increases in China, and it is often difficult for the Chinese suppliers to stay in business while meeting the demanded price point from their major North American clients.

Our industry is currently tied to Chinese production, as southern China has developed the special skill set required to produce model trains. Bringing the manufacturing back to North America would cost even more, and there are no reliable model train factories set up yet in places like India. So I think we're looking at tough times ahead in our industry: more delays and even larger price increases. At some point many modellers will say "that's it - this hobby is too expensive!" and leave. With lower sales, the prices will increase more. So this could be the beginning of an escalating negative spiral.

So far, Rapido has largely been spared from most major cost increases, but I have been warned that our costs are going up soon as well. That being said, we are looking at ways to avoid getting caught up in that negative spiral and keep our quality high and prices competitive. I will keep you guys informed of our progress.

3000 people in China have just lost their jobs a week before Chinese New Year. Not a good day.

Best regards,

Jason

Уидоумейкъра може да внесе яснота по въпроса от мястото на събитието...

 
« Последна редакция: 15 Януари 2012, 20:51:14 от anubis »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За Китай
« Отговор #28 -: 16 Януари 2012, 00:31:09 »
Той си е у дома от 1 месец насам.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За Китай
« Отговор #29 -: 06 Юни 2014, 16:31:39 »
Шанхай стана домакин на изложение за умалени модели на превозни средства

В Шан­хай се проведе Меж­дународно изложение за умалени модели на превозни сред­с­тва. Тази година шоуто прив­лече дори повече меж­дународни учас­т­ници.
Влизайки в излож­бената зала, посетителите се оказ­ваха обг­радени от всякакви видове продукти. От лъс­кави модели самолети, изящни макети на кораби и влак­чета до спор­тни автомобили, моторни лодки и много други. Звез­дата на изложението обаче бяха радиоуп­рав­ляемите играчки.
Уан Юун е любител на умалените модели. Той казва, че мес­т­ните произ­водители са извър­шили огромен нап­редък през пос­лед­ните години. „Да вземем нап­ример мул­тиротор­ните самолети, продук­тите на много мес­тни произ­водители са далеч по-добри от чуж­дес­т­ран­ните. Чуж­дите марки са по-скъпи и е трудно да се намерят аксесоари за тях. Мес­т­ните марки ни пред­лагат многооб­разие. Плюс това някои от сис­темите за управ­ление, раз­работени от китайски ком­пании, са също по-добри.“
Въп­реки издигането на китайс­ките произ­водители чуж­дес­т­ран­ните марки също има какво да покажат. Дан Родавиг е дирек­тор на отдел меж­дународно биз­нес раз­витие към Horizon Hobby, американ­ски произ­водител на радиоуп­рав­ляеми модели. Той сподели: „Китайс­кият пазар е наис­тина важен за нас, тъй като на азиат­с­кия пазар като цяло нашите продукти не са раз­п­рос­т­ранени дос­татъчно. Пазарът в Китай раз­полага с огромен потен­циал, затова решихме да започ­нем първо от тук, след което ще раз­работим и останалата част от Азия“.
В Китай умалените модели на летателни апарати не са приоритет само на младите. Те са също и за хората с млади сърца. 66-годишният Ян Бугън пътува от Чан­джоу до Шан­хай, за да присъс­тва на изложението. „Ние, въз­рас­т­ните, обичаме да купуваме раз­лични части, аксесоари и модели за сглобяване. Изработ­ваме си ги дори и сами. Този вид хоби ни помага да упраж­няваме ума и ръцете си. Заниманието помага и за предот­в­ратяване на демен­цията, която е типична болест сред въз­рас­т­ните“, казва г-н Ян.
Таз­годиш­ното изложение прив­лече повече от 200 произ­водители на умалени модели от над 30 страни и региони по света.

Източник - Китай днес:
http://kitajdn.dream.icnhost.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=372&Itemid=419&lang=bg