Автор Тема: T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...  (Прочетена 27784 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За никого не е тайна, че продукцията на фирмата вече идва от Китай.
Тук ще направя едно представяне на най дълго чакания локомотив,
който обаче се оказа пълен боклук по отношение на качеството на сглабяне...


Тук някакъв китаец е решил да ми резне едната тръба за пясък (явно е строшена при монтажа):




Предният капак на димната камера е меко казано красота,
демек немско качество със сериозен китайски привкус:




Отвътре. Малко "хай-тек" спойки мейд ин Чайна (ако аз запоявах така, отдавна да са ме изритали от бачкането):




Всички светодиоди са навързани паралелно (така е заради аналоговото управление, т.е. при напрежение над 3-3.5 В ще светнат),
което обаче не е добро решение , предвид производствените толеранси и опасността някой от тях да работи с по голям ток от другите.
Можело е да им турят изравняващи смд резистори за всеки един, има место по платката, ама не би.
Всъщност баластни резистори има само на заглушката, т.е. ако се монтира декодер,
не е ясно какво точно може да се случи. Аз разпоих всичко, навързах светодиодите последователно
и им турих по един баластен резистор 130 ома.
Следва продължение...
« Последна редакция: 22 Октомври 2011, 17:57:56 от widowmaker »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #1 -: 22 Октомври 2011, 17:30:48 »
Продължението:

Изпратих аз локомотива до Брава в Германия и хората ми го върнаха след няма и две седмици.
В приложения протокол обаче е упоменато, че е проверена и тествана трансмисията и толкова.
Писах им, че аз проблем с трансмисията нямам (и не съм и имал де), оказа се, че единият не казал на другия,
та той пък решил, че е заради обичайния дефект, проверил зъбните колела, извъртял една тестова обиколка и ми го пратил обратно.
После едни извинения, извинения... Сега чакам да си получа изпратените вече чаркове, които те трябваше да подменят
(а държаха да им го пратя за да го направят те, иначе аз предпочитах да ми изпратят нещата и да си ги сменя сам).
Тоест локомотивът за скромните 200 евра стана златен, предвид строшените нерви, чакането и разправиите.
И в крайна сметка не може да се кара преди да му се направи "тунинг" на електрическата схема на осветлението
и преди да си получа чарковете за смяна от швабите. Демек стои разпилян на части в една кутия и чака.

Относно визията и детайлността
Не всичко е чак толкова черно, ако ги нямаше проблемите с некачествената сглобка, детайлността на локомотива е много добра,
Много подробно е направена арматурата по котела и детайлите по ходовата част.
Просто в случая събирането му от ниско квалифицирани китайски дебили си е мишън импосибъл.
Прекалено много монтажна работа има по него, предвид многото микроскопични детайли.
Работа, която изисква специална квалификация и опит като за сглабяне на ръчни часовници, а китайците традиции в това нямат.

Относно ходовите характеристики:
Трансмисията е прекалено шумна, ходът обаче добър, особено при ниски скорости, дори и при аналогово управление.

Място за звук няма, дори да се полва миниатюрно говорителче на СТ Електроник.
Все пак някакъв шанс има, но само при положение, че се разкара оригиналната платка на локомотива,
за да има достатъчно височина за говорителчето.
« Последна редакция: 22 Октомври 2011, 17:55:04 от widowmaker »

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #2 -: 22 Октомври 2011, 18:59:37 »
Това е теслата на Брава!!!!!!!!!!!!! Аз имах проблем с предавката. И постъпих по следният начин върнах я на търговеца (Липето), възстанови ми транспорта по изпращането, прати я на Брава и после ми я върна за негова сметка. Според мен е трябвало да я върнеш на продвача от който си я взел и да се оправя! Да не говорим, че с талона на Брава ти се удължава гаранцията. Бития, бит е....я е..н!!!!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #3 -: 22 Октомври 2011, 19:13:52 »
Мани не тесла, ами жесток боклук, а народът тук реве, че Роко се прави в Румъния...
100  пъти е по добре моделът да е събран (независимо къде) в европа, в сравнение с азия, това е факт.
То аз предпочетох да си свърша работата сам, с презумпцията, че става едно протакане във времето...
То повече Брава при мен няма да има, така или иначе...
« Последна редакция: 23 Октомври 2011, 00:02:42 от widowmaker »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #4 -: 23 Октомври 2011, 16:57:57 »
Ех, да беше единственият модел на Брава с фабрични дефекти, но уви, напоследък издънките на Брава са все по-чести и все по-големи!

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #5 -: 23 Октомври 2011, 22:58:49 »
Споделям напълно написаното по-горе. Същите цигании са ми се случвали  и с моя дилър от Ванкувър. След последната доставка му казах че продукция второ и трето качество на реномирана фирма като Брава аз няма да купувам. Човека ми се кълнеше, че продукцията била регуляр и очевидно е бил прав.Жалко, една легенда си отива...

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #6 -: 24 Октомври 2011, 08:49:38 »
Ето ТУК е писано пак за проблеми с този локомотив.
Линкът е от руски форум.

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #7 -: 24 Октомври 2011, 11:08:57 »
Тея спойки са фабрични?????  :blink: :blink: :blink: Алеле майко!!!  :wacko: :blind: :angry2:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #8 -: 24 Октомври 2011, 12:24:42 »
Сигурно пак ще ми посипете главата с пепел, че пиша все негативно, но вдругиден летя за Modellbau-Messe Wien и, четейки отзивите конкретно за този локомотив и за Брава напоследък като цяло, усещам, че въпреки заделените за целта значителни средства, ще се върна с празни ръце, понеже пари за даване бадева за боклуци нямам. Все пак, да отбележа, че тръгвам с положителни очаквания. :)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #9 -: 24 Октомври 2011, 12:44:38 »
off :
Направи после едно ревю тук - снимки , клипчета и пр... /

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #10 -: 24 Октомври 2011, 12:48:17 »
...dispatcher...
« Последна редакция: 24 Октомври 2011, 16:57:51 от Dispatcher »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #11 -: 24 Октомври 2011, 13:00:44 »
Цитат на: IKAR link=topic=3374.msg66411#msg66411 date=1319448282
Сигурно пак ще ми посипете главата с пепел, че пиша все негативно, но вдругиден летя за Modellbau-Messe Wien и, четейки отзивите конкретно за този локомотив и за Брава напоследък като цяло, усещам, че въпреки заделените за целта значителни средства, ще се върна с празни ръце, понеже пари за даване бадева за боклуци нямам. Все пак, да отбележа, че тръгвам с положителни очаквания. :)

Не е толкова страшно, ако имаш представа какво трябва да вземеш.
Тоест ако си виждал детайлни снимки на модела и знаеш какво да провериш като визия, проблеми няма да има.
Също може и да се тества на ход, за да няма гафове със задвижването. Просто всичко оглеждаш внимателно с 4 очи.
При мен проблемът дойде от това, че никога не съм слагал Брава в графа "ширпотреб", ей там ми е грешката.

...dispatcher...
« Последна редакция: 24 Октомври 2011, 16:58:28 от Dispatcher »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #12 -: 24 Октомври 2011, 13:14:24 »
Ще взема предвид съвета ти. Иначе си говорим за едно и също нещо - и двамата сме виждали какви ги "сделат" и фирми, които уж не са "ширпотреб" и са с тлъсти и мазни ценоразписи - и те съвсем не от скоро я карат през просото. Но не може да се слага всичко под общ знаменател - например имам едно китайско нещо, правено за Англия, при което аз лично не видях за какво да се хвана. По-ме смущава и друго - че аз не съм "техничар" и нямам такива фини, граничещи до часовникарски умения, че да мога сам да си "чепкам" и ремонтирам моделите. Не е като да смениш изгоряла крушка или да вържеш фасунга.... ;D

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #13 -: 24 Октомври 2011, 13:23:20 »
Именно!
Ако бях гледал по внимателно, щях да забележа липсата на въпросната тръба за пясък,
както и това, че има драскотини и следи от интервенция по капака на димната камера.
При мен имаше и още нещо - единият буфер отпред просто падна при второто вадене на локомотива от кутията,
щото никога не е бил залепен (другите са) в буферната греда.
А и браваджийските сервизаджии бяха счупили една пластмасова рейка при отварянето на локомотива,
но без много шум казаха, че ще пратят всичко, което трябва да се подмени.
Винаги съм имал убеждението, че Брава са едно ниво над останалите фирми в бранша (говорим за ширпотреб фирмите, а не за месингов бутик).
Е, явно вече не са. А и този от сервиза, с когото си писах, ми отговори, че е бил няколко пъти в китайската фабрика и се е хванал за главата,
след като е видял за какво иде реч.
« Последна редакция: 24 Октомври 2011, 13:36:49 от widowmaker »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #14 -: 24 Октомври 2011, 13:40:03 »
Цитат на: widowmaker link=topic=3374.msg66417#msg66417 date=1319451800
.....
Е, явно вече не са. А и този от сервиза, с когото си писах, ми отговори, че е бил няколко пъти в китайската фабрика и се е хванал за главата, ю
след като е видял за какво иде реч.
Количеството(разбирай печалбата) отдавна е*а майката на качеството. Нямаше да е лошо това де е свързано с понижение и на цените. За съжаланеие всяка година наблюдаваме непрекъснатото им вдигане, но така става когато бизнес се прави не от бизнесмени, а от банкери, за които проценти, лихви, приходи и разходи са единственото важно нещо в дадено производство. Аз затова вече няколоко години си вземам само неща, които са Sonder Angebot. Така поне цената отговаря на качеството, нали ;)?
За съжаление Брава все повече отива ценово към месинговите модели, а едновременно с това качеството явно върви в обратна посока. Доволен съм, че имам няколко неща, които са си Made in Germany, с метални зъбни предавки и превъзходна детайлност, защото май само това ще ми остане от въпросната фирма