Автор Тема: T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...  (Прочетена 27762 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #15 -: 24 Октомври 2011, 13:57:48 »
Sonder Angebot-а тоже съм го изпитал на гърба си и и там, за съжаление, не е съвсем така. Преди три години замалко да се "мина" с близо 2000 лева за "уж" швейцарски локомотив Lematec, който отдалеч изглеждаше прекрасно, ама отблизо все едно е правен с теслата. Добре, че с мен имаше хора, които да ме питат "как може да си толкова шантав"? Абе, да му се невиди, дайте ми го примерно за 500 лева в разглобено състояние, да се мъча сам да си го сглобявам цяла година, днеска това, утре онова, таман хем ще съм много по-доволен, че съм си го направил сам, хем ще придобия по-добра техника за фина работа. При всички положения ще се справя по-добре от чичото, който по цял ден в продължение на години сглобява такива работи и малко или много вече рутината му е дошла до гуша и съответно му е писнало. В същото време по-малко познати фирми като NMJ, ACME, Mistral и др. правят доста прилични неща на приемливи цени. На изложението, поне така казват, ще има всичко, от Пико, та до Фулгурекс и КМ1, та се надявам да придобия реални впечатления дали констатациите, повод за тази тема, се потвърждават.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #16 -: 24 Октомври 2011, 14:11:03 »
Мда, има наистина и евтини прилични неща, но обикновено са епоха 4 и нагоре.
Първа епоха обаче е сериозен вакуум за хоби бюджета...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #17 -: 24 Октомври 2011, 15:15:31 »
Цитат на: lubomir link=topic=3374.msg66420#msg66420 date=1319452803
Цитат на: widowmaker link=topic=3374.msg66417#msg66417 date=1319451800
.....
Е, явно вече не са. А и този от сервиза, с когото си писах, ми отговори, че е бил няколко пъти в китайската фабрика и се е хванал за главата, ю
след като е видял за какво иде реч.
Количеството(разбирай печалбата) отдавна е*а майката на качеството. Нямаше да е лошо това де е свързано с понижение и на цените. За съжаланеие всяка година наблюдаваме непрекъснатото им вдигане, но така става когато бизнес се прави не от бизнесмени, а от банкери, за които проценти, лихви, приходи и разходи са единственото важно нещо в дадено производство. Аз затова вече няколоко години си вземам само неща, които са Sonder Angebot. Така поне цената отговаря на качеството, нали ;)?
За съжаление Брава все повече отива ценово към месинговите модели, а едновременно с това качеството явно върви в обратна посока. Доволен съм, че имам няколко неща, които са си Made in Germany, с метални зъбни предавки и превъзходна детайлност, защото май само това ще ми остане от въпросната фирма
Абсолютно си прав... ...dispatcher...
« Последна редакция: 24 Октомври 2011, 16:59:52 от Dispatcher »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #18 -: 24 Октомври 2011, 15:40:25 »
Пич, видяла жабата, че подковават коня и тя се наредила.
От три локомотива, купени в София, 2 са връщани до Брава за ремонт.
Предвид, че локомотивът излиза и като 2-ра и 3-та епоха, не е зле хората,
плануващи подобна покупка да са наясно за какво си дават парите.

...dispatcher...
« Последна редакция: 24 Октомври 2011, 17:00:49 от Dispatcher »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #19 -: 24 Октомври 2011, 15:45:14 »
Явно 'Роко' от фирмите с този ранг си остава най-доброто съотношение 'качество/цена'!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #20 -: 24 Октомври 2011, 15:58:20 »
Цитат на: gregary link=topic=3374.msg66435#msg66435 date=1319460314
Явно 'Роко' от фирмите с този ранг си остава най-доброто съотношение 'качество/цена'!

Флайшман (с някои изключения) също.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #21 -: 24 Октомври 2011, 16:15:33 »
Те двете са едно цяло (Флайшман и Роко)...
и пак с банкери начело...
само дето май си задържаха екипите знаещи за какво става въпрос в моделизма...
Последно - Роко вече опаковали моделите в пластмасовите кутии като на Флайшман.
Нямам нищо против, но само така "да си мешат капите". Забелязва се и леко вдигане на качеството при масовото производство, каквото е тяхното.

Иначе Дани е абсолютно прав - трябва да се пише за всичко такова.
Споделената тук информация е помощ на другаря по "съдба и хоби",
предварително да си "прави сметката"  - кое, как, защо и колко ще му струва.
Четох при руснаците - ми те се "гънат" именно защото не са имали
предварително инфо - и там има хора които искат да са  "единствените" ...
подобно на някои тук - Даниел е приятно изключение!
Интересното е че те нарушават правилата, а нас ни трият!
 :hi:
...dispatcher...
« Последна редакция: 25 Октомври 2011, 09:30:38 от pach »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #22 -: 24 Октомври 2011, 18:45:32 »
Някой от последните неща на Флайшман и Роко са на ниво Бахман-Лилипут като качество на изработката. Да не говорим за румънския завод, където нещата са в пъти по смешни от преди. :(

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #23 -: 24 Октомври 2011, 19:25:12 »
Репутацията и доверието се градят бавно и трудно през годините и се считат за едни от най-ценните активи на всяка фирма сред нейните клиенти. Учудвам се, че в днешния информационен свят в който съобщенията се разпространяват мигновено и се четат от милиони, някой би си позволил да рискува по този глупав начин, особено на запад.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #24 -: 24 Октомври 2011, 19:41:56 »
Те Бахман-Лилипут имат и читави неща, но не са много.

Проблемът на Брава е, че имат страшно много сглобки на разни дребни джаджи,
справка - просто проверете пдф-а за дадения локомотив и го сравнете с подобен примерно на Флайшман.
Както изглежда, в Китай работата не върви, както е била планирана (то и при нас така стана, глътнахме вода и ни купиха едни чифути).
Т.е. не са изпипани нещата така, както бяха преди години - хората, които имат по старо производство знаят за какво иде реч - сега има залепени неща накриво,
липсващи детайли, незалепени такива, петна по боята, драскотини (явно получени при събирането).
Другите проблеми:
При Т8 спирачните маркучи например имат кранчета, които обаче са отделно, не са монтирани и не влизат в дупките, за разлика от подобни детайли при Флайшман и Роко.
Следва едно доразпробиване, за да влязат, а те са примерно 1х1мм и си трябва стерилна среда наоколо, иначе при евентуално изтърване нямат намиране.
Отделно, че не е показано къде кое се монтира (за ония неща в пликчето иде реч).
Следва едно гледане на чарк по чарк в пдф-а, за да се намери номерацията и местото му по локомотива. А чаркове дал господ.
« Последна редакция: 26 Октомври 2011, 11:10:13 от widowmaker »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #25 -: 26 Октомври 2011, 10:58:17 »
Вчера дойдоха чарковете. Локомотивът вече има що годе прилична визия:



gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #26 -: 26 Октомври 2011, 12:09:25 »
Ей,шъ зема и аз да залитна към тия K.Р.E.V. ей,много са готини! :give_heart:
Може би ще си направя един атракц. влак,но не знам как ще се върже с SBB 5 еп. :lol:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #27 -: 26 Октомври 2011, 12:31:26 »
Цитат на: gregary link=topic=3374.msg66542#msg66542 date=1319620165
Ей,шъ зема и аз да залитна към тия K.Р.E.V. ей,много са готини! :give_heart:
Може би ще си направя един атракц. влак,но не знам как ще се върже с SBB 5 еп. :lol:
Вземи си асамблирай швейцарска композиция в 1-ва епоха ;D

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #28 -: 26 Октомври 2011, 12:40:27 »



widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T8 от Brawa (40500) - едно (дългоочаквано) китайско дърво...
« Отговор #29 -: 26 Октомври 2011, 16:13:01 »
Понеже щеше да е представяне на локомотива, да взема да понапиша и някои данни за него:

Т8 е проектиран от небезизвестния Роберт Гарбе в периода 1906-7г., като първите
локомотиви излизат от фабриката Линке-Хофман в Бреслау през 1908г.
Идеята при проектирането е била това да е универсален локомотив както за товарни,
така и пътнически влакове за локалните линии в Прусия. Резултатът е локомотив с
отлични показатели като мощност и консумация (икономичност), но е изключително
непопулярен сред персонала заради лошите си ходови характеристики.
Големият диаметър на колелата и липсата на достатъчно компенсираща (балансираща) маса
водят до силни вибрации при по високи скорости, което му спечелва прозвището "таратайката".
Отделно голямото натоварване на колоос (15.5т), прави използването му по локалните
линии невъзможно. Заради доброто ускорение локомотивът се използва в Берлинската градска железница,
където обаче при скорости близо до максималната, се стига много бързо до изваждането
му от експлоатация (чести проблеми с машината заради недоброто балансиране на колелата).
В резултат на това всичките 100 построени машини много бързо минават на маневрена служба и са преместени
в индустриалните райони като Рур, Рейн и Силезия.
80 от 100-те построени машини стигат до национализация през 1923г., от тях 78 през 1925г.
са рекласифицирани като BR 89.0. Последните машини са извадени от експлоатация през 1965г.
« Последна редакция: 26 Октомври 2011, 16:15:14 от widowmaker »