Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Българските експреси през годините.
Filip Andonov:
Павка, Чайката пристига вечер, а тази снимка ще да е правена около обяд.
pavel75:
--- Цитат на: Filip Andonov link=topic=3378.msg112566#msg112566 date=1535741291 ---Павка, Чайката пристига вечер, а тази снимка ще да е правена около обяд.
--- Край на цитат ---
Съгласих се! :good:
Adrian:
Adrian:
за е-с Чайка от в. Десант :
16 Юли 2018, Понеделник
Преди тридесетина години композицията изминавала разстоянието от Бургас до София за немислимите днес 4 часа и 30 минути
Автор: Дина Харизанова
Община Сливен е поискала от „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД през 2019 г. да бъде възстановено движението на легендарния експрес „Чайка".
Към момента влакът се движи само в петък.
Становище с това настояване се отправя от администрацията в Града на стоте войводи вече за трети пореден път, като се посочва необходимостта гражданите на Сливен и региона да пътуват директно до София.
Те многократно са изразявали недоволството си от липсата на този влак през цялата седмица, като най-засегнати са студентите и учениците, които имат право да пътуват на преференциални цени.
Освен до столицата, пътниците на експреса могат да направят връзки и за други направления - Пловдив, Стара Загора, Русе, Велико Търново, Горна Оряховица.
За възстановяване на влака настояват и други общини от подбалканската линия.
„Чайка'' експрес е пуснат на 6 август 1972 г. за празника на железничаря, който се отбелязва в първата неделя от август. Той пътува по направлението София - Бургас - София (през Карлово).
Преди тридесетина години композицията изминава маршрута за немислимите днес 4 часа и 30 минути. Влакът развива скорост от 92 км/час и в миналото това е най-бързият български експрес.
Във форумите старите железничари споделят спомените си, че той е бил обслужван от локомотиви 43-15 и 43-16, които са се редували. Любопитното е, че локомотивните бригади, които били от депо „Подуене'', включвали двама машинисти, а не машинист и помощник, както било обичайно в онези времена.
До 1988 г. вагоните на „Чайка"-та, както и на някои от останалите експреси: „Слънчев бряг", „Златни пясъци" и „Синия Дунав", са със сини вагони, гарнирани с бели „крила".
След това всички състави са заменени с чисто нови червено-бели вагони 74-та серия, модернизиран в Дряново червен първокласен вагон и нови червено-бели вагон-ресторанти от ГДР.
Според спомени на бивши железничари, експрес „Чайка" остава в историята и като първият, в чиито купета по време на пътуването звучи музика.
Adrian:
Експрес "Арда" 50те?
Експрес "Пловдив" - 80те?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия