Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Българските експреси през годините.

<< < (23/24) > >>

Filip Andonov:
Павка, Чайката пристига вечер, а тази снимка ще да е правена около обяд.

pavel75:

--- Цитат на: Filip Andonov link=topic=3378.msg112566#msg112566 date=1535741291 ---Павка, Чайката пристига вечер, а тази снимка ще да е правена около обяд.

--- Край на цитат ---

Съгласих се!  :good:

Adrian:

Adrian:
за е-с Чайка от в. Десант :


16 Юли 2018, Понеделник


Преди тридесетина години композицията изминавала разстоянието от Бургас до София за немислимите днес 4 часа и 30 минути

Автор: Дина Харизанова

Община Сливен е поискала от „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД през 2019 г. да бъде възстановено движението на легендарния експрес „Чайка".

Към момента влакът се движи само в петък.

Становище с това настояване се отправя от администрацията в Града на стоте войводи вече за трети пореден път, като се посочва необходимостта гражданите на Сливен и региона да пътуват директно до  София.

Те многократно са изразявали недоволството си от липсата на този влак през цялата седмица, като най-засегнати са студентите и учениците, които имат право да пътуват на преференциални цени.

Освен до столицата, пътниците на експреса могат да направят връзки и за други направления -  Пловдив, Стара Загора, Русе, Велико Търново, Горна Оряховица.

За възстановяване на влака настояват и други общини от подбалканската линия.

„Чайка'' експрес е пуснат на 6 август 1972 г. за празника на железничаря, който се отбелязва в първата неделя от август. Той пътува по направлението София - Бургас - София (през Карлово).

Преди тридесетина години композицията изминава маршрута за немислимите днес 4 часа и 30 минути. Влакът развива скорост от 92 км/час и в миналото това е най-бързият български експрес.

Във форумите старите железничари споделят спомените си, че той е бил обслужван от локомотиви 43-15 и 43-16, които са се редували. Любопитното е, че локомотивните бригади, които били от депо „Подуене'', включвали двама машинисти, а не машинист и помощник, както било обичайно в онези времена.

До 1988 г. вагоните на „Чайка"-та, както и на някои от останалите експреси: „Слънчев бряг", „Златни пясъци" и „Синия Дунав", са със сини вагони, гарнирани с бели „крила".



След това всички състави са заменени с чисто нови червено-бели вагони 74-та серия, модернизиран в Дряново червен първокласен вагон и нови червено-бели вагон-ресторанти от ГДР.

Според спомени на бивши железничари, експрес „Чайка" остава в историята и като първият, в чиито купета по време на пътуването звучи музика. 

Adrian:
Експрес "Арда" 50те?



Експрес "Пловдив" - 80те?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия