Автор Тема: Българските експреси през годините.  (Прочетена 76621 пъти)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #15 -: 25 Октомври 2011, 09:17:08 »
Имам някакви смътни спомени, че "Чайката" тръгваше от Бургас в 5:00 ч. сутринта и пристигаше в София в 10,30 ч.  :scratch_ones_head:

Julian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #16 -: 25 Октомври 2011, 10:31:03 »
 :yes: Да, а преди това е бил - експрес "Сините Камъни" !!! Може би някои си го спомнят точно с такива сини вагони и същата ливерия  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #17 -: 25 Октомври 2011, 11:34:28 »
Добавил съм информация.
Не е лошо все пак, да се съобщава само такава на 100 % сигурна,
за да може да се получи нещо.
... щото сега ако си погледнете писанията - вагоните от "Синия Дунав" са пътували и в съставите на "Чайка"
 и дори като ..."Сините камъни"...???!!!
Не знам...спорове се позволяват но без да си бием шамари, нали!!!!
Ако някой има снимки да мята - ще ги прехвърлям в предните постове.
Пък ако попълва готовия "формуляр" от втори пост, ще ми помогне много.
И не е лошо да пишете всичко което се сещате за сигурно.
На някой експреси ми липсва дори дестинацията.

Говорим не за пътнически и бързи влакове, а за експреси само (в тази тема).
Моля спазвайте указанията, за да не си губим времето (моето и вашето) в безплодни напъни...
Предварително благодаря на всички.
(постепенно ще обработя информацията до сега и за напред тук)
 :hi: :hi: :hi:

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #18 -: 25 Октомври 2011, 11:48:46 »
Цитат на: Julian link=topic=3378.msg66488#msg66488 date=1319527863
:yes: Да, а преди това е бил - експрес "Сините Камъни" !!! Може би някои си го спомнят точно с такива сини вагони и същата ливерия  :)

Не знам кой на каква информация разчита, но "Сините камъни" си бе в ония времена бърз влак съставен от 2бр ДМВ - 18серия пътуващ от София до Сливен. В последствие се появява експрес "Чайка".

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #19 -: 25 Октомври 2011, 11:54:59 »
Понеже видях, че си датирал снимката на хебъра, а тази снимка не си....


Нейната дата е 3 апр.1982  :good:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #20 -: 30 Октомври 2011, 04:24:23 »
А, сега виждам, че не съм писал нищо за локомотивите, които обслужваха Синият Дунав. До 1980 година , експресът потегляше от София с два локомотива серия 04 (много красива гледка) а в Ме3дра ги сменяха с 43 или 43р, които продължаваха до Русе. Докато траеше смяната на локомотивите в Ме3дра, една лелка обикаляше перона с кошница "РСВ" и продаваше топли закуски (питка с македонска наденица), плодове (в найлонова торбичка "РСВ") и сладолед "Ескимо"! Същата услуга се предлагаше и във влака, но не от лелка, а от един чичко, който буташе количка "РСВ" и с много мазен глас предлагаше "студена биричка, топло кафенце, швепс златен портокал, както и запазената марка на РСВ питка с македонска наденица" От София влака тръгваше около 16 часа и пристигаше в Русе около 23 часа. Обратния влак тръгваше от Русе в 6 сутринта, и пристигаше в София около 13 часа.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #21 -: 31 Октомври 2011, 12:26:30 »
Ясене, добавил съм промените в първия пост.
Да си спомняш БДЖ-43, от чие депо са били?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #22 -: 31 Октомври 2011, 13:36:23 »
Не съм имал възможност да видя! Тогава бях твърде малък, и не ме пускаха да се разхождам до машините!

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #23 -: 31 Октомври 2011, 15:24:26 »
Ами на 95% от депо Подуене!Какви машинисти имаше и какви машини,ехееееееее!Чайката ако се нелъжа с титулярка 43-16

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #24 -: 31 Октомври 2011, 15:48:09 »
Имам ясен спомен, че съм виждал (по снимка) синия Дунав теглен от 46 и си спомням това добре, защото тогава видях за първи път пощенски фургон боядисан в ливреята с белите криле, макар и тогава все още да не знаех, че това е запазена марка на този експрес.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #25 -: 31 Октомври 2011, 15:54:36 »

Цитат на: gzo link=topic=3378.msg66748#msg66748 date=1320068889
Имам ясен спомен, че съм виждал (по снимка) синия Дунав теглен от 46 и си спомням това добре, защото тогава видях за първи път пощенски фургон боядисан в ливреята с белите криле, макар и тогава все още да не знаех, че това е запазена марка на този експрес.


Това коя година?

Цитат на: liro4605 link=topic=3378.msg66745#msg66745 date=1320067466
Ами на 95% от депо Подуене!Какви машинисти имаше и какви машини,ехееееееее!Чайката ако се нелъжа с титулярка 43-16

И това коя година?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #26 -: 31 Октомври 2011, 16:43:09 »
Цитат на: pach link=topic=3378.msg66749#msg66749 date=1320069276
Цитат на: liro4605 link=topic=3378.msg66745#msg66745 date=1320067466
Ами на 95% от депо Подуене!Какви машинисти имаше и какви машини,ехееееееее!Чайката ако се нелъжа с титулярка 43-16
И това коя година?
Имайки предвид таблицата на производителя на Шкода
43.01 – 23  64 E1  6271 – 6293     08.1971 – 09.1971
и следващата доставка
43.024 – 043   64 E2    6560 – 6579  02.1973 – 03.1973
Предполагам,че са се карали с възможно най-нови локомотиви.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #27 -: 31 Октомври 2011, 17:22:06 »
Аз пък имайки предвид облеклото на тълпата, която слизаше от влака и соц.герба на лока 100% късен соц. (1987-89)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #28 -: 31 Октомври 2011, 17:40:52 »
Цитат на: gzo link=topic=3378.msg66755#msg66755 date=1320074526
Аз пък имайки предвид облеклото на тълпата, която слизаше от влака и соц.герба на лока 100% късен соц. (1987-89)
Тогава е имало вече еРове и няма кой да остави 43 да кара ЕВ

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #29 -: 02 Ноември 2011, 15:48:57 »
Цитат на: gzo link=topic=3378.msg66748#msg66748 date=1320068889
Имам ясен спомен, че съм виждал (по снимка) синия Дунав теглен от 46 и си спомням това добре, защото тогава видях за първи път пощенски фургон боядисан в ливреята с белите криле, макар и тогава все още да не знаех, че това е запазена марка на този експрес.

Тук трябва да внесем малко уточнение:
Разцветката тъмно синьо/ светло синьо с бели криле НЕ Е само за Синия Дунав, а въобще за експресни влакове! Просто тази разцветка се появи за първи път на вагоните от Синия Дунав. Много скоро, обаче сините и зелените вагони бяха вече така размесени, че отделни сини вагони можеха да се видят в състава на бързи влакове и дори в състава на пътнически влакове. Другите разцветки в червено / слонова кост с бели криле, и лилаво/ синьо / червено (Хебър експрес) не бяха толкова масово срещани. През 1985, с появата на вагоните серия 74 се появи и сегашното оцветяване слонова кост / червено (но обратно- червеното очертава линията на прозорците) и така се сложи края на специалното оцветяване за експресни влкаове.
В отговор на gzо, локомотивът серия 46 най-вероятно е теглил някакъв друг express, тъй като 46 серия поне в първите години след доставката НЕ са работили по 2-ра и 4-та линия.