По времето на 47-а серия, или до 1988-а г., Чайката, Слънчев Бряг, Златни Пясъци и Синия Дунав бяха с тъмно-синьо-светло-сини вагони, с крила. Дианата беше червено-бяла - точно като сегашната схема, но червеното беше доста по-светло от сегашното. Тракията беше - тъмночервено-мръснобяла, отново с крила, същата схема на оцветяване като при сините вагони, а Янтрата - оранжево-бяла, като при нея местата за сядане в купе бяха по 6, не по 8 - нейните са последните произведени вагони 47-а серия въобще. Всички имаха ресторант, винаги син, фургон и вагон със специализирани озвучителни купета за радио-говорителката. Янтрата имаше и преустроен кино-вагон.
Синият Дунав и Янтрата бяха Комсомолски Влакове, обслужвани задължително от млад персонал на възраст май до 30 години.
През 1988-а всички състави са заменени с чисто нови червено-бели вагони 74-та серия, модернизиран в Дряново червен първокласен вагон и нови червено-бели вагон-ресторанти от ГДР. 47-а серия остават само "озвучителните" вагони и кино-вагона, боядисани в червено-бяло. Единственото изключение остава Тракията, която през 1990-та е заменена с чисто нови вагони, последната доставка от ГДР Y-B70, тъмночервено-мръсно-бели, без крила, второкласни и смесени-първа-втора класа вагони. Така се получава, понеже серия 74 няма парно отопление и съответно не може да влиза в съставите на влакове, теглени от дизелови локомотиви. След трансформирането на Тракията в обикновен бърз влак, тези вагони ги пръсват навсякъде, в това число и по международните влакове.
Белият кон го знаете - беше с осем специално доставени от ГДР бели първокласни вагони 19-40, две доставки - 1985 и 1989 г., без ресторант и фургон.
Имаше по едно време и експрес Добруджа - София-Кардам, който беше със стари зелени вагони 47-а серия, червено-бял озвучителен вагон, син бюфет и модернизиран в дряново червено-бял първа класа.
През 1994-та г. Тракията става бърз влак, а Синия Дунав - Интер Сити, сега е бърз, а Тракия няма.