Автор Тема: Българските експреси през годините.  (Прочетена 77493 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #60 -: 14 Март 2013, 14:04:51 »
Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403
...
Единственото изключение остава Тракията, която през 1990-та е заменена с чисто нови вагони, последната доставка от ГДР Y-B70, тъмночервено-мръсно-бели, без крила, второкласни и смесени-първа-втора класа вагони.
...

Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403
...
Белият кон го знаете - беше с осем специално доставени от ГДР бели първокласни вагони 19-40, две доставки - 1985 и 1989 г., без ресторант и фургон.
...

IKAR, без да искам да се заяждам или да те обиждам го караш по спомени и информацията ти е подвеждаща за хората, които евентуално биха проявили интерес към историята на вагоните в БДЖ от този период. Последната доставка на нови вагони Y/B-70 от ГДР е през 1982 г. 20 бр. Bm и 50 бр. Am. От тези 50 са и вагоните за Белия кон. Характерното за вагоните от тази доставка е че са с височина 4,05 м. Такива вагони са доставяни само за БДЖ и МАВ, навсякъде другаде са доставяни вагони със стандартната височина от 4,23 м. По-късно (след 1994 г.) също са доставяни подобни вагони, но вече 2-ра ръка от DB. Нека проверяваме информацията, която пускаме иначе става манджа с грозде, в и без това тоталната каша. Инак с удоволствие прочетох за разцветките.



liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Българските експреси през годините.
« Отговор #61 -: 14 Март 2013, 14:08:27 »
"Експрес Пловдив" е пребоядисван в Бг ,като за целта е имало и конкурс за разцветката.Спечелил я е художника на депо Пловдив тогава Ненчо.....Това го знам от колеги.  :hi:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #62 -: 14 Март 2013, 15:49:15 »
Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403
Всички имаха ресторант, винаги син, фургон и вагон със специализирани озвучителни купета за радио-говорителката. Янтрата имаше и преустроен кино-вагон.

Синият Дунав и Янтрата бяха Комсомолски Влакове, обслужвани задължително от млад персонал на възраст май до 30 години.

През 1988-а всички състави са заменени с чисто нови червено-бели вагони 74-та серия, модернизиран в Дряново червен първокласен вагон и нови червено-бели вагон-ресторанти от ГДР.


Благодаря ви много за многото отговори и богатата информация! :hi: Само ако може уточнение за вагоните за хранене на експресите: Возили са вагон-ресторант като този от Оптима експрес или бюфет серия 47?

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #63 -: 14 Март 2013, 16:27:43 »
Цитат на: zazo link=topic=3378.msg87581#msg87581 date=1363262691
Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403
...
Единственото изключение остава Тракията, която през 1990-та е заменена с чисто нови вагони, последната доставка от ГДР Y-B70, тъмночервено-мръсно-бели, без крила, второкласни и смесени-първа-втора класа вагони.
...

Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403
...
Белият кон го знаете - беше с осем специално доставени от ГДР бели първокласни вагони 19-40, две доставки - 1985 и 1989 г., без ресторант и фургон.
...

IKAR, без да искам да се заяждам или да те обиждам го караш по спомени и информацията ти е подвеждаща за хората, които евентуално биха проявили интерес към историята на вагоните в БДЖ от този период. Последната доставка на нови вагони Y/B-70 от ГДР е през 1982 г. 20 бр. Bm и 50 бр. Am. От тези 50 са и вагоните за Белия кон. Характерното за вагоните от тази доставка е че са с височина 4,05 м. Такива вагони са доставяни само за БДЖ и МАВ, навсякъде другаде са доставяни вагони със стандартната височина от 4,23 м. По-късно (след 1994 г.) също са доставяни подобни вагони, но вече 2-ра ръка от DB. Нека проверяваме информацията, която пускаме иначе става манджа с грозде, в и без това тоталната каша. Инак с удоволствие прочетох за разцветките.




Това за доставката през 1982-ра е така. С тази разлика, че в Унгария, в завода в Дунакеши, са произвеждани на място от същия тип вагони по лиценз и чертежи от ГДР - и първокласни, и първа-втора, и само второкласни. Но за вагоните с цветовете на Тракията, само че без крила, доставени през 1990-та г. съм абсолютно сигурен. Това, че не излизат по книгите и в архивите не значи, че не ги е имало. Лично многократно съм пътувал с тях, след разпокъсването на Тракията, но със сигурност преди 1994-та, още докато бяха с оригиналната си боя - после наистина не може да им се хване края, защото ги пребоядисаха в червено-бяло. Още миришеха на новичко - просто си личеше, че не са втора ръка. За височината не мога да кажа, но се сещам за няколко характерни особености - 10 купета за втора и 9 за смесените първа и втора класа. Не особено удобни седалки, както във втора, така и в първа класа, особено що се отнася до облегалките за главите - личеше си, че бяха икономисвали дунапрен и кожа или плат. Също липса на лампи в коридора. Гледах специално фирмената табелка срещу кенефите - пишеше "Bulgarien 1990" или "1991". Hesteller "Web Wagonbau Bautzen". Не мога да си спомня бяха ли скосени в двата края. Втората употреба след 1994 г. вече са и по-дълги - 11 купета с по 6 места, доста по-удобни.
« Последна редакция: 14 Март 2013, 16:32:58 от IKAR »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #64 -: 04 Април 2013, 22:53:52 »
Натъкнах се на нещо в блога на Борис Чакъров.В състава на влаковете: ЕВ 203,ЕВ 202,ЕВ 205,ЕВ 206,ЕВ 207,ЕВ 204 има вагон,цитирам-"1BD"Това не е фургон,нито поща.Инвалиден ли е,какъв е???

 :wacko: :blink: :wacko:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #65 -: 04 Април 2013, 23:01:27 »
Off-Topic:
Филипе!

Не тук е мястото за задаване на въпрос. Просто не е етично. И дава лош пример...

Ако не искаш да питаш в блога ми. То ми задай въпрос на лична тук или ми пиши на мейла.

Бъди здрав!
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:54:29 от pavel75 »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #66 -: 05 Април 2013, 00:00:46 »
Off-Topic:
Добре,извинете!Зададох въпрос,защото това е темата за експресите на БДЖ и всеки,който  се интересува би трябвало да може да прочете отговора.Така мислех.Добре,ще Ви пратя лично съобщени,утре.И Вие бъдете здрав!
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:54:46 от pavel75 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #67 -: 05 Април 2013, 09:27:32 »
Означението BD го има само в старите пътеводители. В състава на някои влакове в последните години слагаха едно (има снимки и с две) къси вагончета (18 метра) клас Bbds (има и ABbds). В тях има места втора класа, (или и първа и втора), вагонът е приспособен са за инвалиди (буква b) - външна врата с механизъм, тоалетна, място за привързване на колички. Има и място за велосипеди (буква d). Естествено това място се ползва за багаж (фургон). Основно се ползва от превозната бригада, защото се разполага там и никой не я тормози за нищо по време на работа. В момента май има само два останали такива вагона. Доста факти има написани и има доста снимки на следните линкове в локфорума:
http://lokforum.com/viewtopic.php?t=450
http://lokforum.com/viewtopic.php?t=345

Всичките са внос от Германия, втора употреба. Ето ти малко по-стари и по-различни снимки на такива и подобни вагони - от "жп сървъра", там пише и кой им е автора:




Преди години не се говореше за инвалиди - в социализЪма нямаше такива хора. В пътеводителите се указваше че в тези влакове има място за велосипеди. В други влакове велосипед можеше да се превози във фургона, само че ти не си при него. А имаше и влакове в които нямаше къде да си сложиш велосипеда, освен в началото на вагона и да се возиш през цялото време пред миризливия к...ф за да си го пазиш.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #68 -: 05 Април 2013, 09:40:07 »
Off-Topic:
Написаното от Митко е пример, защо има хора които не искат да пишат във форума.
Това си е чисто хейтърство.
Хем съм писал, че считам това за неправилно. Все едно , че не съм един от този форум.

Днес отговорих, на Филип, на лична.

След такива действия като това на Митко. Просто на човек не му се пише ТУК.
Админите какво ще кажат??
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:55:15 от pavel75 »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #69 -: 05 Април 2013, 09:42:16 »
Off-Topic:
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3378.msg88208#msg88208 date=1365144007
Написаното от Митко е пример, защо има хора които не искат да пишат във форума.
Това си е чисто хейтърство.
Хем съм писал, че считам това за неправилно. Все едно , че не съм един от този форум.

Днес отговорих, на Филип, на лична.

След такива действия като това на Митко. Просто на човек не му се пише ТУК.
Админите какво ще кажат??
Аз не виждам нищо лошо написано от Филип или Митко. Питането и отговорът е точно по темата и няма нарушение на правилата на форума. Филип е посочил от къде е взел информацията. Информацията не е секретна и не представлява обект на авторското право. Смятам, че претенциите са неоснователни.
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:56:06 от pavel75 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #70 -: 05 Април 2013, 09:46:05 »
Off-Topic:
Това е така, ако не бях част този форум и ако не бях писал под оригиналната си статия, че очаквам въпросите да са зададени там.
Формално може да няма нарушение на правилата на този форум. Но все едно е да питате , каква е основната  идея за разказа "Една българка" в списанието където и Вазови  е в редакционния съвет, но не него и чакате някой друг да каже.
Виж, след негов отговор да се допълва и коментира вече е нещо друго.
До сега не съм отказвал ковентар на никого.


Не налагам мнението си.
Но считам всичко това за обидно.
Не мисля да Ви досаждам повече.
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:55:50 от pavel75 »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #71 -: 05 Април 2013, 10:02:19 »
Off-Topic:
Борисе - не се познаваме лично - но не можеш да накараш хората да пишат някъде си - тук са решили, тук питат - ако искаш отговаряй, ако не ти - някой друг ще отговори (Както направи Митко) -  и не виждам нищо обидно в това.
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:56:22 от pavel75 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #72 -: 05 Април 2013, 10:07:21 »
Off-Topic:
Все пак този отговор на лична, е само за Филип, докато Митко  е дал отговор който всички виждаме.
Всичко е въпрос на личен избор. Казваш, че на никого не си отказал коментар, но след като не ти е в блога,
ние как да разберем за този коментар. Въпроса е зададен тук, следователно и дори Вазов би отговорил също тук!!!
Още повече, че явно въпроса не е само към теб (теб са те цитирали за информацията която са видели), а към всички.
Отговаря всеки който може и иска да го направи! Пак казвам - това е личен избор.
Доколкото знам в блога ти вече няма ограничение да се коментира ...съответно задават въпроси само от регистрирани потребители!!!
Сега може би все пак ще си задаваме въпросите там, щото на мен лично ми писна от "регистрирай се за да можеш да видиш...пишаш..копираш и ....т.н" още повече в най-голямия признат крадец на данни - батеГошо... ;)
 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:56:37 от pavel75 »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #73 -: 05 Април 2013, 10:08:59 »
Off-Topic:
Цитат на: pach link=topic=3378.msg88215#msg88215 date=1365145641
Все пак този отговор на лична, е само за Филип, докато Митко  е дал отговор който всички виждаме.
Всичко е въпрос на личен избор. Казваш, че на никого не си отказал коментар, но след като не ти е в блога,
ние как да разберем за този коментар. Въпроса е зададен тук, следователно и дори Вазов би отговорил също тук!!!
 :hi:

Пламен е прав, но призовавам да приключим спора и да не разводняваме темата повече!
« Последна редакция: 05 Април 2013, 16:56:57 от pavel75 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #74 -: 12 Юли 2013, 13:23:07 »
Цитат на: schatsi link=topic=3378.msg87574#msg87574 date=1363254581
Ако някой намери и постне снимки на вагоните с крилата , ще съм му много благодарен.

Владо ме подсети за албума на semafor4o,
та ето на....дръж...нА, заповядай!!!!!! :on_the_quiet:






А в същия албум има е тази снимка - на "Арда", който така и не сме изяснили дали е бил експрес?! :dirol:


Имам и питане - дали това не е експрес "Горна Оряховица"? Това пък от къде го измислих???  :blush2: :blush2: :blush2:


...и тези крила на кой влак са???? Явно е един и същи влак...ама кой ?



(ще) Има промени в постта с експрес "Янтра"!
 :hi:
« Последна редакция: 12 Юли 2013, 13:31:08 от pach »