Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Българските експреси през годините.

<< < (19/24) > >>

IKAR:
През 1998-99-та е точно така, както е на снимката. Преди това - от май 1997-а до май 1998-а е София-Плевен, като тръгваше от София след обяд в 4.10. Още преди това, от пускането му през април 1997-а до влизането на новото разписание през маи същата година, за около месец, тръгваше в седем без десет вечерта, вероятно поради нямане къде да го набутат в стария график. Което не беше много удобно, понеже тогава тролеите в Плевен спираха в 10 вечерта и последните за Дружба, Сторгозия и т.н. се хващаха на магия.
Първо бяха три вагона втора класа и два първа, само с малко по-широки седалки, рециклирани в Дряново от стари ГДР-ски кушети. Това бяха първите съвременни за времето си безкупейни вагони в БДЖ, с климатик и с автоматични врати. Бяха боядисани в бяло и червено, за разлика от по-нататъшната 63-та серия. Имаше и ресторант. Сега тези вагони седят на закрито в Дряново, като са пребоядисани в синьо и от години чакат БДЖ да си плати ремонта и да си ги вземе. В албума на semafor4o има снимка на такъв вагон с първоначалното оцветяване.
На другата година, като тръгна до Пловдив, смениха състава с пет сини вагона 63-та серия, рециклирани в Унгария, пак на основата на стари ГДР-ски вагони. Първа класа нямаше. По техен образец после в Дряново направиха 50 второкласни, 13 първокласни и  по-късно четири второкласни с възможност за превоз на хора в инвалидни колички. "Образецът" беше показан през есента на 1997-а на Пловдивския панаир - рециклиран унгарски вагон първа класа, доста по-луксозно изпълнение от нашия вариант - коренно различни седалки, килимче в салон, врати, също той имаше и вакуумни кенефи, за разлика от нашите, които ги направиха с "дупка".

fpk1999:
http://retrolife.free.bg/travel/train/index.html
В горния сайт има разписанията на всичките ни експреси за 2012 г.Вярно,че след 2004 категория ЕВ не съществува,но БВЗР пак са нещо,по-различно от бърз влак и се доближават до експреси(според мен пък са си експреси). :)

IKAR:
Вече не са актуални. "Пловдив" вече няма - само до София е и си е обикновен бърз влак, също спира на много повече гари. "Диана" и "Родопи" също вече са обикновени бързи влакове.

tritehiksa83:
Аз бих искал да разбера повече подробности за международните експреси,ако някой може да даде информация ще съм благодарен!

IKAR:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,268.msg91283.html#msg91283

Но те не бяха експреси, фактически си бяха обикновени международни бързи влакове. Това че в името им пишеше "Истанбул експрес", "Меридиан експрес" и т.н. не ги правеше експреси. И на таблата си пишеше "Бърз".

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия