Автор Тема: Проблем с куплунг на Сименс Таурус  (Прочетена 16405 пъти)

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« -: 27 Октомври 2011, 20:34:29 »
Здравейте!
Имам 3 лока Таурус .Проблемът е ,че като закача пътнически , товарни двуосни и хладилни двуосни , първата колоос на първия вагон дерайлира.Причината е , че куплунгът на лока е прекалено къс.
На вагоните слагам от по-дългите , но в някои случаи пак дерайлира.Единствено с четириосните цистерни нямам проблем. Ще каже някой - слагай отпред цистерна , ама не върви на пътнически да има цистерна.
Моля дайте вашите предложения и мнения.
Благодаря!

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #1 -: 27 Октомври 2011, 20:44:11 »
Предполагам е от радиуса на релсите. При мен този проблем липсва. Пробвай от новите релси на TILLIG.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #2 -: 27 Октомври 2011, 20:58:43 »
Истината е че с проби по най-малкият радиус на релсите,намираш проблема и го решаваш.Така си купих от един съфорумец един вагон,даваше същите ядове,поиграх си и реших проблема.С 46 на БДЖ същото положение,охлабих гъвкавите крачета и вече не вади вагоните в крива!

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #3 -: 27 Октомври 2011, 21:17:08 »
Аз имах същия проблем с новия ми Таурус който си взех наскоро. На кривите R1 на Пико, 4-осните вагони дерайлираха..Направих и аз като Тони и вече нямам този проблем...Другия вариант ти е по тежки вагони

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #4 -: 27 Октомври 2011, 23:27:35 »
Четене инструкциите, упътванията и "мануалите" на производителите... Там си пише какъв е минималният радиус, на който трябва да се пуска съответният подвижен състав. Ако се мъчите на по-малък от предвидения, няма защо да се учудвате на неправилното функциониране... :hi:

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 23
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #5 -: 28 Октомври 2011, 10:13:45 »
Мисля, че проблема по-скоро не е в радиусите. Като гледам си в ТТ. Специално за локовмотивите си в ТТ PIKO препоръчват смяна на шахтата с по-дълга, особено ако се ползва курцкуплунг на Tillig:
http://www.piko.de/e/FAQ/FAQ_TT/TT_Kupplungen.php
За Таурус-а трябва да е тази:
http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=24&child_id=0&id=46040

Ето тук има повече инфо, само че е на полски:
http://ttclub.pl/j/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=195
« Последна редакция: 28 Октомври 2011, 10:38:13 от vlado1 »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re:Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #6 -: 02 Ноември 2011, 14:22:56 »
Благодаря на всички за съветите !

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #7 -: 18 Декември 2014, 16:10:28 »
Някой от вас да има такъв куплунг?

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #8 -: 18 Декември 2014, 19:47:08 »
За шахтите Владо1 ти е написал вече, ако слагаш курц куплун си задължен да ги смениш. Иначе тези купунзи които търсиш може да си поръчаш от липето, мисля че бяха 12,50 euro

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 359
  • Рейтинг: 163
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #9 -: 18 Декември 2014, 23:24:09 »
И аз благодаря, защото имам същият прблем!

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #10 -: 19 Декември 2014, 10:41:42 »
На кой производител са локомотивите?

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #11 -: 19 Декември 2014, 11:35:27 »
Пико , но проблема  е в ТТ .

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #12 -: 19 Декември 2014, 11:51:35 »
Жорка, проблема не е в Пико или Тилиг, проблема е в куплунга, а и не толкова в него. Като си смениш релсите и използваш само от новите и няма снадки (нова  - стара / различна височина глава релса), на които да скачат локомотивите и вагоните проблема ще ти се реши. Куплунзите на Роко - не стават за фремо каране. Най - читави са новите на Тилиг. Тези дългите, които сте пуснали по - горе на снимката са за елцугвагените (има ги вътре в прикачните им) също и за по - тежките вагони било то 2 или 4 осни - откритите за насипни товари и Schwenkdachwagen.  :hi:
 Аз лично ползвам от тези:


Същите са и на "КЮН", с една малка разлика имат по една пъпка, която почти не разрешава да се разкачат вагоните. Разгледай ги: http://www.kuehn-modell.de/files/instruction_74900_10_2009A.pdf   :hi:

P.S. Г-н Борис Д. Чакъров може да разкаже повече от неговите опити за куплонзите, проблема може и да е описан в неговия блог: http://rocklokomotive.blogspot.com/      :hi:
« Последна редакция: 19 Декември 2014, 12:20:41 от TheJackal »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #13 -: 19 Декември 2014, 13:13:47 »
"Дяволът" не е чак толкова черен....бил той, във фремо, макет или просто  холната маса...
Проблема в 99% е не е автосцепките, ами в това, че тук не се
спазват изисванията и стандартите за т.н. "прогонване" на въпросните автосцепки.
Прави се задължително с новозакупен подвижен състав като за целта трябва да има в наличност
един простичко изработен шаблон. Най-простичкия е трупче подобно на отбивачка
със  съответната релса пред него. Така всъщност се правят всички налични автосцепки да работят
идеално и имат не само нужната еднаквост, но и "оправено" техническо състояние.
Размерите и стандарта може да се извади от NEM, макар и в NMRA да има подобен.
Както и от всеки що годе голям клуб по железопътен моделизъм в Европа (например в ТТ - "Zababov").
На трупчето има монтирана неподвижно автосцепка от нужния модел (роко, пико, тилиг, кюн),
 но на определeн размер от  глава релса и в иделно работно състояние. Всичко е неподвижно за да
гарантираното запазване във времето на параметрите му. Така всяка автосцепка от наличния подвижен състав
 се проверява и напасва спрямо това "трупче" и ...готовоооо. Няма разкачване и т.н. по "вина" на автосцепките.
По-лесният и мързелив начин да се избегне тази "къртовска" работа по уеднаквяване на автосцепките е
те да се елеминират и на тяхно място да се включат такива пластини за каквито ти си попитал.
Хубавото  на шахтовите сцепки, е че могат да се демонтират и монтират каквито искаш, без да преустройваш конструкцията им.
А въпросната "греда" от снимките се ползва както е казал Стефан, най-често фабрично комплектовани
старото производство на ТИЛИГ  - по-спецално айлцугвагоните, но доста моделисти си комплектоват
неразкачваеми композиции (не правят маневри на "парче" а "търкалят" само цели влакове)
от няколко вагона, с такива "греди" между тях. Единствено условие вагоните да имат "шахта"
 за такива сцепки (по стандрат са). В шахтата се слага или стандартна автосцепка, или въпросната "греда".
 Има и трети вариант - поне един от тук слага автосцепките на флайшман от мащаб N.
Те са по-финни за ТТ, но ако не бътдат прогонени и напасвани - и те се разкачват. (унгарците тогава викат "Супер Марио"  ;) ;D)   
А ти знаеш един чеТТник с който говориш по телефона често, та той  си купи специално от ибей цял "наръч" такива "греди".
Знаеш, че той кара цели влакове на макета си. Да но да съм ти бил полезен приятелю!
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 19 Декември 2014, 13:17:22 от pach »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Проблем с куплунг на Сименс Таурус
« Отговор #14 -: 19 Декември 2014, 13:36:05 »
Идеята ми е да свържа двата Тауруса с тази шина-куплунг.