Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Хирш на юг

(1/4) > >>

liro4605:
От много време си мисля да я пусна тази тема и все прибавям по нещо към нея.Днес има доста останали сгради от онова време!Това в друга държава би било национално наследство а тук...
Ще се опитам да публикувам част от постройките запазени и до днес.Попаднах на един пасаж в сайта на мини Марица-изток където се споменава че Хирш е знаел на базата на проучвания на чужди учени за залежите на въглища там,както и това че ставали за парни локомотиви.Южната мрежа както знаят повечето от вас е била от Белово до Истамбул с отклонение при днешен Симеоновград за Ямбол(тогава важен търговски център).
В бяло хиршовите линии
Не това да разказвам за железницата,а да покажа днешното състояние на сградите останали от онова време и то повече тези който не са известни на много хора.Всеки знае за гара Белово,но колко знаят за гара Ямбол например.По това,че са останали от онова време съдя по архитектурата и материалите използвани тогава.Здрав камък непомръднал и до днес.
Гара Ямбол в типичния си английски стил.Тясна дълга и висока.

Вероятно само заради това че вътре живеят хора се е "запазила" и до днес.Постройката се намира в района на днешната Товарна гара на Ямбол.Като гледам какво става с товарната направо се чудя хиршовата как е оцеляла.

Ето и гарата в разцвета и.

Продължавам по ред.Кантон на днешната гара Безмер в същия стил.

Много ви моля не ми разводнявайте темата докато не публикувам всички здания който са ми известни. :hi:

liro4605:
Прескачаме гара Кермен тъй като наще умници с ремонта и я бутнаха по невнимание.Не може около 100и кусур годишна сграда,която е гредоред да изкопаеш двуметров ров за да я укрепяш.Резултата незакъсня. По време на нощно дежурство чиновничката вижда как челната стена на гарата се отлепя и се срутва.Говорим за двуетажна сграда.За днешната гара построена там един приятел много добре се изказа с две думи "Поредната тоалетна",да ме извиняват архитектите :scratch_ones_head: .
Гара Коньово.

Пристройка през някоя от годините.



Надписа Коньово още стои.

liro4605:
Гара Нова Загора.Тук може би нашия съфорумец Стойко,който известен период от време беше началник на тази гара може да разкаже повече.Незнам дали сегашната сграда е от онова време но съдейки по коловозното развитие и снимките вероятно е тя,но измазана и пристроена.Визирам коловозното развитие поради факта,че първи коловоз е доста къс,вероятно колкото си е бил някога.Каква ще е била дължината на влаковете тогаз?Няма да са били като днешните 500-550м нормален влак че и нагоре някой път.


Френския чосовник още си е там.С нов механизъм вече и работи.

В западната гърловина се е "запазил" кантона пак благодарение на здравата си конструкция и това че доскоро беше обитаван.Той е от същия тип като тоз на Безмер.


За мое голямо съжаление от Нова Загора до Симеоновград никога не съм минавал и незнам как стоят нещата.

liro4605:
Симеоновград!Тук,като първото възелно място у нас има какво да се види.Порутено,но все пак.Тук само мога да гадая.

Това ли ще да е била някогашната гара понеже е същия стил или това

Депото обаче е суперско



А това вероятно ще е административната сграда на депото


Съдя само по стила на сградите не казвам че е така.

liro4605:
Продължаваме на югоизток от Симеоновград.Тук малко може да сгреша понеже такива кантони има и на спирка Преславец и на спирка Костандово,но скоро ще имам пак път натам и ще го поправя,ако се наложи.


Само за пояснение.Преславец е на изтко от Симеоновград ,а Костандово на запад.

Следва гара Харманли.Немога да разбера за гарата дали е от времето на Хрш поради честите и ремонти.

Тоалетната е също доста стара,но с тези съвременни ремонти ....

Тази постройка обаче в района на товарната гара прилича да е от времето на барона.

Интересно външно дървено стълбище


Магазията на рампата също напомня за този стил

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия