Автор Тема: Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48  (Прочетена 24028 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« -: 10 Ноември 2011, 20:41:10 »
Привет! :give_heart: :drinks:

Ще се опитам да започна една серия посветена на ЕДРИТЕ мащаби.Те са малко познати в татковината ни.Впечетленията на повечето от нас са доста спорадични и особено за тези които нямат възможност да ги пипнат, малко теория и практика не биха били излишни.
Изхождам от позицията на човек  имащ досег с тази материя.Не съм профи тук, но се надявам да стана в някои области, без това да ми е особена цел. От малък съм виждал и държал 0 - тук в България.Правих смешни опити с големи гондоли в 1:45 с помоща на Стойко и варненски моделисти, не само жп.Има(х)ме много кадърни корабни специалисти тук край морето...В 1:20 също се пробвах преди години...
От 2003 започнах да събирам и отчасти да джиткам(карам) 1:32 и 1:45.Имам и теснолинейки  1е, 0м, 0е, 0i/f.
Член съм на две дружества -в Германия и Англия, които се занимават основно с тези ТИПОРАЗМЕРИ.
Направих поредица от изследващи пътувания/ИП/ посветени основно на тази тема.Изследователски би звучало доста претенциозно :bb2:

Тази серия ще е доста разхвърляна във времето, поради заетостта ми. Част от нещата са от моя личен опит, други от литературата която имам, трето - споделено от колеги.Не считам предложеното за единствената възможна истина :hi: Освен това нямам особено намерение да отговарям на всеки въпрос- това не е от горделивост , а от липса на време, или пък някои могат да се отклонят много от темата,както аз самият скоро направих :angry:извинявай Грегъри :give_rose:
Според доста специалисти мащабите в жп моделизма се делят на три: малки, големи,возещи.
ДРЕБНИ мащаби /ДМ/ са всички от 1:72 до 1:440,ако не са измислили и по-малки.
ЕДРИ мащаби/ЕМ/ са тези между 1:19 до 1:48(50).
ВОЗЕЩИ мащаби/ВМ/ са тези от 1:16 до 1:1.- тези теглят,влачат(влак) хора.
Разбира се има и изключения, но те не предмет на тази публикация(1:22,5 и тегли стопанина си...)
ТИПОРАЗМЕРЪТ  S 1:64, ползван в САЩ и Англия, не знам къде да го туря :pleasantry:,не съм държал такова чудо, а специалистите също не са на единно
мнение.
Та моята цел сега са ЕДРИТЕ мащаби/ЕМ/ - всичко между 1:19 до 1:48(50).
Тези мащаби са прародителите и родителите на днешните НО,ТТ,N,Z.
Според Нормите на Европейските жп модели (НЕМ), тук влизат ТИПОРАЗМЕРИ II-1:22,5 , I - 1:32, 0 - 1: 45. Със забележката, че в някои страни е 1:43,5.
Англичаните имат навика да са си особняци в нашата сфера и за единица използат и 1:30.Освен това, те използват много в градините си и мащаба
SM 32 - това си е 1:19, теснолинейка която ходи на 32 мм междурелсие. За да стане по объркано американците в тяхните норми NMRA използват още и други, техни си мащаби, които ще изброя по долу.
Започваме с европейските:

НЕМ 010:  
мащаб    типоразмер                                         междурелсие  
                                                        
                                       1200 до  1700мм       850 - 1250      650 - 850           400 - 600
++ допълнителна буква
към типоразмера                                                   м                  е                      i/f

                                                                       моделно междурелсие                                          модел метър

1:45              0                      32                        22,5              16,5                      12      мм              22,2
1:32              I                      45                           32                 22,5                   16,5 мм                 31,3
1:22,5           II                      64                          45                 32                      22,5 мм                  44,4

NEM - допускат и за широколинейните линии отклонения от мащаба , най-вече от 1 и по-големи.( :stop:Единица се пише  с римски цифри,но
 се допуска и с арабски, същото е и за останалите по-големи от 1).NEM допускат и мащабът 1: 20 - с 72 мм междурелсие.Този мащаб бе използван от
моделистите в България, от хората доста по-големи от мен(сега съм на 55). Води се музеен мащаб.

При американците цари пълня слободия в нормите.Някои са нормирани, други не :angry: :pleasantry:
NMRA:
обозначение    мащаб     междурелсие(моделно)
F                    1:20,3            71 mm
Fn3                 1:20,3            45 mm
II                    1:22,5            64 mm
IIm                  1:22,5            45 mm
G*                                       45 mm
1/2"                 1:24               60mm
I                     1:32               45 mm
In3                  1:32               29 mm
0                     1:48               32 mm
On3                  1:48               19 mm
0n2                  1:48                13 mm

Тук трябва да се отбележи тоталното отсъствие на много разпространения ТИПОРАЗМЕР  0n30. Създаден изцяло по европейски стандарт за да движи по 16,5 мм релси. Липсва в нормите и 1: 29 , който също е разпространен обаче отатък голямото езеро.1:26 също липсва, при все че американците го
произвеждат.
Момичета и момчета, не всичко е тотален хаос :yahoo: :sarcastic:(Само да си помислим за куплунгите в НО :yahoo:).
 Нали затова са форумите, за да запалим светлина :give_rose: :clapping: :drinks: :give_heart:

Край първа част :lol:

« Последна редакция: 11 Ноември 2011, 10:54:11 от Boris 2-12-4 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Големите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #1 -: 10 Ноември 2011, 21:07:54 »
Според мен бъркаш, Борка...
Голям мащаб -> малък модел
Малък мащаб -> голям модел...
Причината е, че мащабът 1:ххх означава колко пъти е намален оригиналът... Понеже е под знаменател, голямото ххх означава силно намаление...  :hi:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Големите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #2 -: 10 Ноември 2011, 21:16:10 »
По принцип си прав,Венци! :give_heart:

Но, така са получили известност в Европа и Щатите. И списанията които ги издават по тази тема, носят заглавия  от този род: Големи мащаби и тн...
Борис

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Големите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #3 -: 11 Ноември 2011, 09:42:49 »
 :hi:
Само да добавя две неща...

1.Мащаб "0" със съотношение 1 : 45, във Франция е в съотношение 1 :43,5 --->  а в Съединените Щати пък е 1 : 48.
(чете се "нула", а не буквата "О", както мнозина се заблуждават.)

2. Мащаб "S" може да мине в "малките мащаби" по следната аналогия:
 
"Н0" (хаш нула) е половината на "0"  ("0" е 1/45, а "Н0" е 1/87)
 
"S" (ес) е половината на "І" (единица) ("І" е 1/32, а "S" е 1/64),

следователно щом е "половинка" от "голям" мащаб, значи е в групата на "малките" мащаби!!!
...само дето не съм сигурен от къде го знам такова определение за "S"... :blush2:
 ;D ;D ;D

ПП.Принципно не бива да се бърка мащаб (което е съотношение) с чисто числовите стойности идващи от математиката.
Тоест трябва да се прави разлика между съотношение и числова стойност.

Например колко е разликата между 1 : 150 и 1 : 50 ???
При съотношението е = 3 пъти.
При числовата стойност е = 100 единици.

За това "големите мащаби" са си големи по презумция, защото се "чете" съотношението,
 а числовите стойности са математическия им израз на това съотношение.
« Последна редакция: 11 Ноември 2011, 09:49:51 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Големите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #4 -: 11 Ноември 2011, 10:16:28 »
Сигурно ще кажете "Барабар Петко с мъжете", ама по отношение на мащабите - това е част от специалността ми е абсолютно недопустимо баш аз да не ги знам тия работи. Та да започнем от самото начало. Мащаб означава отношението между единица дължина от образната повърхнина, в случая модела, и нейното действително съответствие върху земната повърхност или в нашия случай, върху действителния локомотив. В картографията се работи основно в сантиметри, тоест 1:32 означава един сантиметър от модела отговаря на 32 сантиметра от действителността. В тази връзка понятието "голям" мащаб е абсолютно погрешно. Колкото намалението в мащаба по отношение на картата или модела е по-малко, толкова моделът е по-голям или мащабът по-едър. Съответно, при по-умален модел, или по-голямо намаление, примерно 1:160, мащабът е по-дребен. Накратко, казва се едър и дребен мащаб.
Във Виена имах възможност подробно да разгледам едромащабни модели в мащаб 1:32 и 1:45. Като ми поостане малко време, ще напиша голям пътепис със снимки. Много работи има за разказване.....Та докато гледах моделите на KM1, се случи едно, така да се каже, произшествие - един дълъг парен локомотив с тендер взе, че дерайлира, защото бяха наслагали трамвайджийски мерклински стрелки с много малък радиус. И представителят помоли мен и още един ентусиазиран посетител да му помогнем да вдигне локомотива, за да го намести отново на релсите. Е, повярвайте ми, ако че бяхме трима човека, се позатруднихме - това чудо тежеше поне 20 кила. Значи, ако това нещо някой си го сложи на витрината, тя със сигурност ще се събори.....И друго ми направи впечатление, освен че за такъв мащаб ти трябва огромно помещение - по обективни причини детайлизацията при тези модели видимо не е така ясно изразена и не изпъква, както в H0. Ако някой очаква да види извътре тапицирани седалки, салон, облицован с фурнир, внезапни спирачки, дръжки, багажници, лампи, надписи и т.н. - няма такива работи. Но за сметка на това влаковете издържат на външни условия - дъжд, сняг и т.н. Просто тези модели са направени за наблюдаване по-отдалече, в никакъв случай гледане с лупа, и за сериозно каране, като може това да става и отвън в градината. Удоволствието е от карането, не от гледането отдолу и извътре през прозорците.
« Последна редакция: 11 Ноември 2011, 10:20:23 от IKAR »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #5 -: 11 Ноември 2011, 10:49:16 »
Привет!

Вече виждате, че съм коригирал заглавието на темата.Когато специалистите говорят, другите трябва да
се равняват по тях. С уточнението,което повтарям, правилно-грешно - това е ситуацията в международен план - така са придобили граждансвеност - както у нас например имената на много латиноамерикански
държави, са добили известност с грешното си произнасяне. В немско езичните и англо- саксонските езици,
нямат разлика между голям и едър, както между малък и дребен. Там са си синоними. Разликата се прави
чрез дълги обяснения и описателно :bad:
Ще добавя и хубавата дума одаЛистка, както си го знаем у нас, а трябва да е одаистка, просто в турския си е одая.Но като кажат , че сестра Ти...  :sarcastic:
Да не забрявяме, че голямата част от нас неправилно употребяват  и думата МАЩАБ вместо ТИПОРАЗМЕР :give_rose: :drinks: Пример типоразмерът е 0, а мащабът 1:45.
За I  и S ситуацията, не е така ясна. Защото 0 също е два пъти по-малка от 2, но си е едър ТИПОРАЗМЕР.
Тази серия имам намерение да продължа както следва:
2.Общи положения,митове,предрасъдъци,медът и жилото,капанчета...
3.Типоразмерът 0
4.Типоразмерът 1
5.Типоразмерът 2
6.Американски типоразмери и мащаби
7.Английски типоразмери и мащаби
8.Тин плейт- ламаринените модели
9.Разни 1
10.Разни 2
11.Пропуснато 1
и т.н......
 Борис
« Последна редакция: 11 Ноември 2011, 10:56:22 от Boris 2-12-4 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #6 -: 11 Ноември 2011, 11:03:35 »
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3402.msg67205#msg67205 date=1321001356
...За I  и S ситуацията, не е така ясна. Защото 0 също е два пъти по-малка от 2, но си е едър ТИПОРАЗМЕР.
...

Да така е , само дето "S" e на границата между "едринИте" и "дребнинИте".
... и като се добави, че е "последната" точна половинка (щото 1/128 няма),
струва ми се, че мястото му е ...предопределено (или пред определено  :scratch_ones_head: :sarcastic:)
 ;D ;D

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #7 -: 12 Ноември 2011, 11:23:14 »
Снощи моделиста Х или по скоро "трипъти Х" е забелязан да изневерява на мащаба 1:87 и да минава в мащаб 1:1

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #8 -: 12 Ноември 2011, 19:42:50 »
Мирооооо ще направиш от всички хобисти, машинисти  :lol:  :haha:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48 Част 2.1.
« Отговор #9 -: 12 Ноември 2011, 21:00:32 »
Привет! :drinks:

Днес продължаваме с ЕДРИТЕ МАЩАБИ  Част 2.1 - Общи положения, митове, предрасъдъци, кеф и капани

1. На Едрите мащаби им трябва мнооого място, най- малкото половин футболно игрище...
Зависи какво си решил да правиш- на един рафт от библиотека с дължина 300 см, и дълбочина 30-60см
могат да се правят маневри и чудесни диорами , сегменти и модули в 0, 1 или тесноленейки.
Много моделисти,( при възможност ще кача примерни развития на коловозите в горните ТИПОРАЗМЕРИ, просто тук, на гара Каспичан, нямам още пълното компютърно оборудване, ще си го донеса от Варна.)- правят съвсем
прилични и приемливи неща в така наречените детски стаи- 3 х 4,5 метра.  
Не искам да хвърлям никому прах в очите, знайно е, че НО е два пъти по-малка от 0, от там и е името, а и два пъти по-голяма дължина изисква ЧЕТИРИ ПЪТИ  по - голяма площ. :angry:
Обаче ,ако искаш да правиш нещо по-малко- второстепенна /Nebenbahnen/ или третостепенна железница /Kleinbahnen,Lokalbahnen, Tertiaerbahnen/ вече става очевидно по-лесно.В България си
нямаме третостепенни железници, но в Германия - 1884 в Бавария,а през 1892  и в Прусия, се
обнародват законите за третостепенните железници.В Бавария даже има специално конструирани машини носещи допълнителната буква L /lokal - местен/.Номерът на серията локомотиви е - BR 98.
Има такива сладури - от Прусия, Бавария,Пфалц,Саксония,Олденбург,както и от DRG Епоха 2.
Ами къде останаха индустриалните железници?!? Тук им е мястото. :give_heart:
И скромността е на мода,говоря ако искаш да караш в посочените по-горе пространства.
Вместо големите локомотиви с прикачени тендери - тендерни , вместо четириосни - двуосни вагони,
Малките дизелчета, кьофчетата, :give_rose: са само за тази цел , ами НЕВЕРОЯТНО готините електрически маневрени локомотиви(Е 60 :give_rose:)

Въобще и да не се опитваме да сръвняваме ТЕСНОЛИНЕЙКА В 0 и ВТОРОСТЕРЕННА ЖЕЛЕЗНИЦА В НО.
везните се накланят в полза на тесноленийката-  необходимото място :sorry: :sorry: е по-малко....

Амъ тези съ, тавани и мазета, с градини - че там можем да пуснем и с истинска пара :yahoo:
Хайде, че ми потекоха лигите, а трябва да съм сериооозенъъъ :bad:

2.ЕДРИТЕ МАЩАБИ СА СКЪПИ - да аме не/ по Петко Бочаров/ Следва буквален превод от MIBA REPORT 20
Von Halbnull zu Null- Die REPA -Bahn III- Rolf Ertmer - Известен немски жп моделист, уви покойник от няколко години, един от пионерите на реалистичното възпроизвеждане на реалността , още от 60-те години. Станал известен с НО макети, и последното му творение, повече от 20 години преди да умре е
неговият макет в 0 - "Ако бях изпълнил помещението вместо с О с макет в НО - ,то тогава трябваше
да имам ЧЕТИРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ  релси, ШЕСТ ПЪТИ повече, локомотиви, ОСЕМ ПЪТИ ПОВЕЧЕ вагони...
При НО и по-малките апетитът идва с яденето(по-голямото място на разположение). Ето там един допълнителен коловоз,, а там още една малка гаричка,а  ето и място за ОЩЕ един товарен влак с ОЩЕ
15 вогона, е да само цистерни... Едрият мащаб със своето изискване за по-голямо площ автоматично
изисква ОГРАНИЧЕНИЕ...

И НАКРАЯ НО ИЗЛИЗА ПО- СКЪПА :diablo: :sarcastic:

Към това ще добавя само, че текста е писан 1988 година, а от тогава много вода изтече, НО, и по-малките поскъпнаха неимоверно, а в 0, и 2 има все по-евтини модели.( за цените по специално когато
разглеждам отделните мащаби).

3.Какви са хората, занимаващи се с ЕДРИТЕ МАЩАБИ. Колекционери( събирачи - в тази дума няма
нищо обидно), карачи .и правачи.
Събирачите - има такива , които си имат застраховка за моделите, специален климат за колекцииге,
и др. подобни, и по-обикновени, които си ги държат във витрина неблиндирана.
Карачите са ,най-често индувидуалисти, не си падат, по разминаващи се със 250км/ч влакове, а са на
пулта или с дистанционното и правят дълги маневри или си карат единични влакове с по-няколко вагона...Тук няма бързане, стрес ,усещането е друго(за усещането отделна точка)Откачат и закачат , често на ръка...с истински купли, с пружиниращи буфери...
Правачи - е не всеки е въоръжен до зъби професионалист или изучил фина механика и шлосерство.
Или си е гений по рождение като Васко Михайлов :give_heart: или Стойко Алексиев :give_heart:
Но да борави с поялник, пила и  фина резачка, в ЕДРИТЕ мащаби си е ЗНАЧИЙИТЕЛНООООО по-лесно.
Това тук вече, не е тайна заключена със седем печата :diablo:
Съвсем постижимо е :give_heart: :drinks: :angel:
И нитовете вече можеш сам да си ги слагаш, продават се, виждат се с просто око :good:
Край на част 2.1.
Следва част 2.2.
  

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48 Част 2.2.
« Отговор #10 -: 12 Ноември 2011, 21:16:43 »
Привет!
Продължаваме част 2.2.
4.Усещането :angel: :diablo: :sarcastic:
Не може да се опише лесно сестрички, братчета и останалите...
Възприятието с очите -още през седемдесетте години имаше хубава статия в "Modelleisenbahner", за това.
По законите на физиката, ако гледаме два обекта с различни размери, като по-малкият е по-близо до нас, на такова разстояние, пропорционално по-близко, колкото е по-малък от другия. Двата обекта ще
бъдат възприети  по различен начин. По -малкия, макар и пропорционално по-близко, ще си изглежда по.малък...Това с пари не може да се купи(законите на физиката )
Другото възприятие, УПРАВЛЕНИЕТО, на локомотивите.
В НО и по-малките ,локомотивите са в пъти по-мощни от действителността.
Ако правим маневра в 0,1,2 , и най-вече с истински купли, усещаме целия влак, първо дърпа единия вагон, после втория, тук трябва вече да усилиш мощноста, да отвориш повече, и третият и четвъртият
теглят- оопсъъ, локомотивът вече няма мощност. Пясък ли ще пускаме, ще съкращаваме ли компози.
цията или ще викаме помощен локомотив?!?  :blink:
Ти си решаваш приятелю.Кефът си е изцяло Твой :good:
Усещане за истински буфери...
Не съм цицоман, но... :give_heart:
Атмосферата си е друга...
Не казвам по-добра или по-лоша - просто друга- приказката за кучето и вкуса :diablo: :angel:
И за това не Ти трябва дебел портофейл, или половин игрище...
Малък локомотив, няколко вагона, шест стрелки...

5.Проблемът с почистването на релсите и невероятната аптекарска атмосфера...
Това, в 1, 2 го няма.Можеш да си мързелуваш....В 0 трябва да внимаваш с тенолинейките -, че те си тежат колкото един НО локомотив...

6.Катастрофи - личен опит :
Германия, Берлин 2007. Голямо хале- локомотивно депо в центъра на града .Студено е.
Много макети в ТТ,малко в №, доста в НО, някой друг в 0, и 2.
Машините не щътъ  да фърфятъ - студено е :angry:
Но нулите и теснолинеката в 2 си джугат...
И идва една русичка, със сини очи, където стъпва рози цъвтят, дупенцето й - като соло барабанче,мъъничко... :give_heart:
Отпуснах му края, разбирай управлението, и се чува ТРЯЯЯСССЬЬЬ :diablo:
Казах си, прецаках стока за много нули, ще остана в Германия като заложник... :bad:
Нищо такова, само на 78цата- бяха делайлирали предните колоосина талигата, не сцепните!!!
Ако бе НО, що лешшъъ щеше да има :angry: :diablo: :bad:
А момичето си излезе българче :clapping: :haha

 Следват капани и подводни камъни...

7.Не всичко е пари приятелю :blink: :blink: :blink:
Не можеш да купиш законите на физиката. Ако искаш да караш с истински купли, радиусите стават
грамадански ...1,5м-в 0, 2м в 1, 3м в 2.това е минимума за средна ръка влаци.По-големи и по-дълги
по-големи от тези радиуси. Съвсем къси локомотиви и двуосни вагони и по-малки от гореизложените стават...

8.Може да Ти писне да разкачаш и откачаш на ръка. Има си тогава автоматични куплунги.В локомотива
се намират и куплунги, които можеш да откачащш дистанционно, на всяко място на макета, без да Ти е
нужна откачаща релсааа.И такива има разбира се, ако искаш да откачиш вагон, някъде по-средата на
композицията. Ще пиша за всеки ТИПОРАЗМЕР какви купленги има.

9.Трябава да имаш нюх за намиране на някои  ЕДРИ  модели . Не всеки магазинер, ги има.Но пък си има
много форуми. Значи и чужд език, трябва да поназнайваш :pleasantry:, или да си имаш такова другарче.

10.Някои модели били дървени... Тук ще пиша за всеки ТИПОРАЗМЕР  поотделно....

Край на точка 2.
Следва точка 3 . ТИПОРАЗМЕРЪТ 0 (Нула)
 :drinks: :clapping: :give_rose:


« Последна редакция: 13 Ноември 2011, 07:26:31 от Boris 2-12-4 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48 Уточнение 1
« Отговор #11 -: 12 Ноември 2011, 22:12:14 »
Сега точка 2 си е цяла. Преди около час по-погрешка съм натиснал публикувай.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #12 -: 19 Ноември 2011, 20:03:38 »

Това какъв мащаб е?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #13 -: 19 Ноември 2011, 20:10:59 »
Мащаб ІІ - 1:22,5 - междурелсие 64 мм /говоря за старата стандартна мерклинска "двойка"/
Мащаб 3 - 1:16 - междурелсие 89 мм
Мащаб 5 - 1:11 - междурелсие 127 мм
Мащаб 6М - 1:10 - междурелсие 144 мм
Мащаб 7 1/4" - 1:8 - междурелсие 184 мм

Аз тия знам от големите, които са близо визуално. Ако можеш, ориентирай се по снимката...  :hi:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
« Отговор #14 -: 19 Ноември 2011, 22:48:31 »
Този мащаб е... Скъп... преди всичко