Привет!

Продължаваме с особености - кеф и капани.
Кефът(удоволствието)

1.Ами има ПОВЕЧЕ железница. Усещането и при наблюдаване, активно и пасивно, и при каране е друго. Това вече
съм го описал в точка 2.Доста по- различна е и разликата между 0 и тази между НО и N. Трябва се се опита, описанието малко струва.Мога да Ви опиша какъв беше концерта на White Snake на живо в Германия.Ама друго си е да бяхте и Вие там.
2.Функционални модели могат да бъдат много по-лесно осъществени отколкото в по-дребните и по-се вижда

. Пример товарене и разтоварване с кранове, отваряне на врати на вагони(със серво, или електромагнити). Стрелките могат да се задвижват и по-механичен начин - с проволки...
Вагоноизсипвачни съоръжения много по -лесно се правят , осъществаването на капичването на вагона
настрани или нагоре, става видимо по-лесно и ПО-ЕФЕКТНО

.Има много РС - радиоуправляеми автомобили,камиони, военна техника, може и да си ги товариш направо на вагона по.рампата. Това в НО и по-малки става много трудно и не се предлага за продаване(с малки изключения. В 0 има много такива на пазара.В НО зависиш от водене на превозните средства под моделната улица или от магнити или от улей тип Фалер.Можеш да си джиткаш кораби в ИСТИНСКА ВОДА

3.Фризури, преправания и чисто правене на модел от А до Я е много по-лесно.Не за всичко Ти трябва лупа

4.Можеш истински да маневрираш усещайки тежината на композицията...Това вече съм го писал...
5.Звуците по железния път са много по- истински...(ако си направиш като хората долното строене)

6.Същото е и с високоговорителите в машините и вагоните. Резонансната кутия можеш сам да си я изчислиш и направиш.Иначе софтуерно няма разлика с по- дребните.Разликата е ВЪХЪЪЪ

7.В 0 има много повече модели на превозни средства. Мащабът 1: 43 е НАЙ-РАЗПРОСТРАНЕНИЯ колекционерски мащаб за коли, бусове и камиони...

8.В 1: 50 има най-много строителни и селскостопански машини.Кранове,багери , булдозери, трактори и
т.н.
9.Военната техника в 1: 48 е в пъти повече от тази в 1: 87.За по-дребните и да не говорим.Има много радиоуправляеми модели.С някои от тях можеш да водиш битки

10.Има много модели на кораби, действащи(т.е. плуващи) или такива от ватерлинията нагоре

Можеш да товариш от кораб на влак и обратно ппри това има баржи и мауни с по-30 до 50 см дължина!!!
11.Можеш да си купиш и модел на ферибот и да си го качваш вагона на ферибота. После си теглиш ферибота с проволка да другия край(само на 1 метър)

12.Тук има много модели на трамваи...
13.

:haha:ЦЕНИ

- Постройки и всякакви принадлежности ако са произведени от САЩ, Канада и Великобритания ,говоря за фирмите майки, са нерядко доста по-евтине от тези в НО и компания...Ами локомотиви от МЕСИНГ - ДО КЪМ 500 ДОЛАРА

.Я ги сръвнете с 1500Евро за еврпейски модел в НО и N.
14.Много неща са 3 Д - т.е. триразмерни, както си е в действителност. Много неща които са гравирани
в по-дребните мащаби, в 0 и по-големи те са си истински - да вземем само пример с усилващите ленти
на пътническите вагони. В 0 и по-големи, те не са гравирани , а са добавени допълнително...

15.....Можете да си добавите що Ви дойде на ум

16.Теснолинейките в 0 дават страшно много възможности, на цени по-ниски от НО.За това отделна
статУя.
17.Повечето от предлаганите вагони са с триточково окачване или с пружиниращи ресори.Т.Е. както при Ситроена- поемат всички кривини на пътя(тези с триточковото окачване).
18.Производителите на детайли и части на вагони и локомотиви, предлагат почти всичко на цени, около тези на НО, при положение, че в 0 се майстори къдееее по-лесноооооо

:diablo:Трудности

Не всичко изброено, е непременно трудност, но е нещо по-различно от обичайните занимания с НО,ТТ,N
1. Не можеш да купиш Нули на всеки ъгъл. Трябва Ти време, приятели и форуми, докато се научиш къде
и как да ги намираш , респ. купуваш.
2.Кого да питаш, за нещо по- така?!? :bad:СПОРЕД МАСТИТИ АВТОРИ, УМЕНИЯТА, МЕТОДИТЕ В ПО-ДРЕБНИТЕ МАЩАБИ МОГАТ ДО 50% ПО- РАЗЛИЧНИ. Това не значи по-трудно

Просто трябва да усвоиш НОВИ НЕЩА

Някои са и доста по-лесни...

3.Радиусите в 0 - според НЕМ 111 минимум радиусът е 704 мм, в действителност много работят и с 600мм.УУУСПЕШНО

4.Тези които са си свикнали с ПЛАСТМАСОВИ МОДЕЛИ НА СГРАДИ, могат да бъдат изненадани от моделите направени с други материали. Това е просто въпрос на свикване и възприемане.
Предлагам да се започне с Гара Краков(Bahnhof Krakow) , която си я има и от Аунаген(Auhagen) в
по-малките размери.199 Евро гарата. От английски и американски производители нещата са в ПЪТИ ПО-ЕВТИНИ. Има голееееми гари за по-40 долара.Пак от пластмаса.Най-готини са тези имитиращи истински камъни. ФАНТАСТИШЪЪЪ

:lol:Използват се много естествени материали!!!

5.Нулата изисква да се съсредоточиш в детайла. Не мож го прескочи. Всички си личи...
Това е обратната страна на медала...

6.За мястото вече говорих- виж все пак Гара Нулинген на Ленц.Там Ти отварят за много неща очите.
Има и видео клип. Моя милост има и специални издания на "0,1,2 експрес" За това по-късно.
www.spur0.de 7.Ако си свикнал да возиш и обслужваш вагони по НЕМ 314.Вагонни колооси с конусен край, то трябва да преминеш както си е по НЕМ 313. Вагонни колооси с шийково захващане.(Zapfengelagert).
Шииките на кооосите за 0 са макс. до 2 мм а техните легла 2,2 мм.ХОДОВИТЕ КАЧЕСТВА СА В ПЪТИ ПО ДОБРИ. Но изискват от време на време пъддръжка- смазване, ако са от обикнавени лагери, а ако лагерите са от материала DERLIN, НИКАКВА ПОДДРЪЖКА. Този материал е въведен от началото на 90 години.В най-старите модели- от 60 и 70 години. просто шийката си лежи в обикновени метални легла..Изхабяването на материала е по-малко отколкото при върхово-конусните модели(НО,ТТ).
8.Някои неща изглеждат по-дървени. Само изглеждат. Просто сме свикнали с по-финни работи.
Вземете и сръвнете миньонче 150 см и баскетболистка 190 см. С еднакви пропорции, цвят на очи т.н.
Каката ще ни изглежда доста по-груба. Същото е и с моделите

Затова някои не могат да
приемат по-големи типоразмери от НО. Такъв е животът.
9.Наистина има доста дървени модели. Просто защото има матрици на по-тридесет, четиридесет години-тук също може да се помогне МНОООГО- слагаш нови куплунги, пружиниращи буфери, и ЕВЕНТУАЛНО ги пребоядисваш , и/или сложиш нови обозначения. Ще дам пример, който всеки може да провери . Вземаме хубав вагон, на Флайшман, двуосен, епоха 2. както и същият в епоха 3.
В епоха 2 е по-красив(лично мнение) само защото усилващите ленти на пътническия вагон са черни, а във епоха 3 всичко е зелено. Добавяме и орелът на ДР и вагоните са съвсем различни(въпрос на вкус
казало кучето...)
10.

:diablo:ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ НЕ КУПУВАЙТЕ FALLER TRAIN И E-TRAIN. Такива въобще не си ходят с никого.
Не са съвместими

11.Куплунги. Има на Каде-
www.kadee.com.В Германия се предлагат от weinert-modellbau.de.
Това са автоматични куплунги.Много са функционални. Но германците не ги харесват, защото приличат на автоматичния спряг в САЩ. Те си искат нещо по-към техните. Може и да не е функционално.Германска му работа. С англичаните е същото.Свикна ли са си с отколешни тежки
куплунги и си джугат така.
За куплунгите на Ленц писах вече.ВЪРХЪТ СА

:good:10 броя струват 24,95. Шахта Ленц.
7.95 Евро за 10 броя.
12.При пружиниращи ресори, моделът трябва да има съответната тежина...За това отделна статУя за НЕМ нормите - На кой-колко му е тежък...

13.И още и още...
14.Карането с истински винтови спрягове.На някои може да му писне, да откачва и закачва с пинцета.
Тук Единицата е доста по-добра...Обаче много си карат само с такива впрягове...Не бързат за никъде...
КОЙ КАКВО ПРЕДЛАГА СЕГА В НУЛА:
Освен малкосерийните модели и английските и американските евтинийки, които ще коментирам по-късно, искам да спра вниманието Ви, на тези модели, които можем да си позволи за малко пари.Нерядко по -евтино от НО.Тези неща са лично проверени, по тази начин действат и
ДОСТА СЪСТОЯТЕЛТНИТЕ МОДЕЛИСТИ ОТ ШВЕЙЦАРИЯ, Я , Я

1.Стари модели- могат да се намерят по аукциони, ебау, специализирани търговци, моделистки
форуми. Цените там на вагон от 15 до 60 Евро.
Това са фирмите LIMA,RIVAROSSI,OSM,RAI-MO,EMA,POLA.Писах за всички тях. Само за OSM искам да добавя, че моделите са от към средата на 90-те до къв 2005.Качеството е 6 плюс.Не се наложиха защото
маркетингът бе грешен.Носих такъв модел тази и миналата година.Ресорите са пружиниращи.Буферите
също.Епохите от 1,2,3.за OSM.При Лима и Ривароси епохите са 2,3,4. При останалите 1,2,3.
2.Съвсем съвременни модели на Ленц, Брава, Буш.(Spur0de, busch-model.com, brawa.de).
Ленц предлага пълен асортимент. Релсов материал, вагони, локомотиви, сгради , електроника.
BR 36 струва 475 Евро, ВR 64 725 Euro. Брава изкараха преди седмица 0мм52 за 77.90 евро.и нейната модификация за пренасяне на леки коли 0ff52 179 евро за двака вагони. Буш - принадлежности.
Добавяме и чудесните релси на Пеко от Великобритания.(peco.co.uk)
Тези изброени по-горе 10 фирми, са за нормалния джоб и за нашите, български и германски вкусове...
Кои са нуладжиите?!?Индувидуалисти...При все че са обединени в клубове. Европейската им организация обединава около 9000 члена и в пъти повече извън организацията...
Обичат тихите занимания и любовта към детайла.Участват и неучастват в съревнования и изложби...
В САЩ - стотици хиляди, в Европа - в Обединеното кралство, Ирландия, БеНеЛюкс,Франция, Швейцария, Австрия, Германия, Скандинавските страни, Чехия и Словакия. Унгария. Италия...между 50 - 60 000.
Следващи статУи:
3.3.2.Национални особености на нуладжиите
3.4. Теснолинейки в 0(нула)
3.5. АдреЗи в 0(нула) - производители, търговци, публикации, списания, организации, форуми
3.6. Борис 2-12-4 в 0.
Край част 3.3.1.