Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48

<< < (5/9) > >>

Boris 2-12-4:
Привет!!! :good: :good: :good:

Я, да видим сега, що чинят нуладжиите по светааа :give_heart:  :drinks: :give_rose:

Родоначалниците на Нулата - германците - могат да бъдат ПРЕДУПРЕЖДАВАЩ ПРИМЕР за много организации.
С караниците си, тези господа отблъснаха Роко от производство на влакове в нула :diablo: :bad:
Години наред, в клубното им списание "Spur 0 Lokotive", се водеше доста НЕЛИЦЕПРИЯТЕН диспут,относно какъв да бъде мащабът 1:45 или 1:43,5?!? , :clapping: :clapping: :clapping:
често нямаш нищо общо с материята :angry:
Това доведе до  отлив от организацията. Много нуладжии си останаха извън организацията(Arge Spur 0).
Негативен пример е и отношението към списващите , БЕЗВЪЗМЕЗДНО :good:, клубното списание . Особено
когато вече не бяха редактори.Познатият ни български пример, на умряло куче нож да вадиш :diablo: :angry: :bad:
Това си има и положителни страни, защото бившите редактори си направиха две нови списания и сега на разположение на Нуладжиите има повече материал...
Не може да се отрече, обаче ПИОНЕРСКИЯТ ПРИМЕР на немците.Докато за по-малките типоразмери
моделистите ставаха все по-разглезени, то немските нуладжиите, поддържаха и поддържат едно високо
ниво на фризури, преработки и съвсем чистото самостоятелно правене на модели...
Фирмите, които работят в 0 също поддържат много и евтини части за изработване на подвижен състав и принадлежности. Цените са МНОГОООО умерени. :clapping: :clapping: :clapping:
С появата на Ленц на пазара, Нулата здраво живна и понастоящем е между 4 и 6 процента, от всичките
жп моделисти в Германия.Преди 6 години процентът беше под 3...
Най . доброто в Германско е, че там могат да бъдат намерени, модели които стават и за наш БДЖ
подвижен състав.
ИЗВИНЯВАЙТЕ, ТОВА НЕ ТРЯБВАШЕ ДА СЕ СЛУЧВА.СТАТУЯТА ОЩЕ НЕ Е ГОТОВА.НО КОТЕТЕ МИ,МИМИ,
МИНА ПРЕЗ КЛАВИАТУРАТА И НАТИСНА ПУБЛИКУВАЙ.ЩЕ ПРОДЪЛЖА С ОТДЕЛНИТЕ ДЪРЖАВИ

Boris 2-12-4:
В Германско могат да бъдат закупени и най-евтините модели от фирмите, които представих предния път.
Самите шваби, вече са осъзнали старите си грешки и са изключително любезни на ниво общуване, но не и във всички форуми.За това ще пиша по-късно.

Французите се славят с най- готините комплекти(китове) за сглобяване. Признати са от цялата Нулева
общност. Обаче, основно си правят френски модели.

Италианците ,правят особено готини неща в посока модели на електролокомотиви.Цените им обаче, започват от 1600 евро нагоре.За стари неща на Лима и Ривароси, обаче можете за стотинки да намерите
цели композиции.Стува си. И от днешна гледна точка даже :clapping:Още през седемдесетте, от Ривароси предлагат великолепни вътрешни оборудвания за вагони. :drinks:
С тях (италианците) можеш да се пазариш!!!

Англичаните имат голямо производство в 0. Много принадлежности и ФУНКЦИОНАЛНИ МОДЕЛИ.
По-евтини от тези в Германия в НО :dance1: :dance1: :dance1:
Можеш за без пари да обзаведеш депо, гара, магазия, и фабрика с машини от РАЗЛИЧНИ ЕПОХИ.
Имат страшно много модели на локомобили.  Обаче, не всеки харесва английските влакове.На острова
има много регионални клубове на моделистите, които подържат типоразмера 0.И много неща се изработват ръчно... :clapping: :clapping: :clapping:

В Скандинавия 0 също е разпространена.Имат си и музей, и фирми които правят техни модели...

В Чехия, Словакия и Унгария има Нуладжии , които правят всичко от А до Я. Можем много да се
поучим от тях. Примерно в Чехия и Словакия правят ДЕЙСТВАЩИ МОДЕЛИ от картон. И спиците на
локомотивите са от картон и се движат -  трудно за изпълнение, но е красив факт :clapping: :good: :give_rose: Кефят се на Българите... :yahoo: :yahoo: :yahoo:

В САЩ можеш да си напазариш за 0 с тонове. Цените са УУУУБИЙСТВЕНО НИСКИ. По- ниски от тези в НО
в Германия, и мнооого разнообразни, особено тесноленейки и горски и минни железници.За това в
следващата статУя... Обаче , си правят свои модели?!?


В Страната на изгряващото слънце, 0джии, които всичко сами си правят бол. Само дето езика им е УЖАСНО
лесен, особено писането :lol: :lol: :lol:

БЪЛГАРИЯ - БЪЛГАРИЯ?!? :search: :search: :search:

В България Нулата има традиции още от двадесетте години. Покойният  Стефан Чернев, от Русе, с
часове ми разказваше за Нулата преди Девети.

 ФНИМАНИЕ ЩЕ ГОВОРЯ ИСТИНАТА, САМО ИСТИНАТА :give_heart: :give_heart: :give_heart:

Когато бях втори  и трети клас,и учих и живеех в София, до Петте кюшета,  с нетърпение, чаках
дядо си Борис, да ме заведе с трамвая 5 до една къща, малко след Овча купел, където имаше огромен
макет в 0. Така наречените TIN PLATE, Сашо, на последната среща в Търново, тази година носи такива.

Там имаше освен Мерклински, и модели правени лично от собственика,беше над седемдесет към 64/65
година имаше и ПРОИЗВЕДЕНИ В БЪЛГАРИЯ , модели на влакове в 0.
Години след това съм търсил и къщата и съм питал кого ли не, но без резултат.
Без резултат остана и търсенето ми на БЪЛГАРСКИ МОДЕЛИ ПРАВЕНИ ПРЕЗ ПЕДЕСТТЕ И МОЖЕ БИ НАЧАЛОТО НА ШЕСТДЕСЕТТЕ??? Това вече не са били модели на подвижен състав, а принадлежности -
къщи, семафори, дървета.
ПОЯСНЕНИЕ , особено за по-младите. Според директивите на СИВ(Съвет за икономическа взаимопомощ)
Модели на влакове можеха да се правят само в ГДР и СССР.Голямо серийни.За принадлежности обаче е
нямало директива.И защо в България сме решили да правим за 0 нямам отговор.
Ще се радвам да получа всякаква информация относно производството на жп модели в Татковината ни. :give_heart: :give_heart: :give_heart:

Край 3.3.2 продължение част

следват:

3.4. Теснолинейки в 0 (нула)
3.5.АдреЗи в 0 (нула) - производители, търговци, публикации, списания, организации, форуми.
 3.6. Борис в 0 . Това може да се забави, ако не намеря възможности за публикуване на снимки.
4. 1. Типоразмерът 1 (единица)  - това не мисля да го бавя :dance1: :dance1: :dance1:

Boris 2-12-4:
Благодаря за добрите думи от колегите!!!

Борис :give_rose: :give_heart: :clapping:

mgirginov:
 :hi:

Gervasii:
Боре, като истински пътепис в хобито. Дано имаш сили да ни радваш повече! :hi: :hi: :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия