Автор Тема: Моя комплект PIKO N мащаб GDR  (Прочетена 18288 пъти)

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #15 -: 13 Ноември 2011, 14:41:28 »
Добре дошъл в това прекрасно хоби!Обади ми се на тел:0889733710 да ти предоставя необходимия трансформатор(оригинален) на 220v.Имам за N,TT и H0.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #16 -: 13 Ноември 2011, 16:05:00 »
евроком, ти му предложи адаптер или траф с изправител да ръгне на мястото на батерийте - прочети си постата! Как тогава ще регулираш скорост като подаваш едно напрежение? Да, ако сложиш  ЕлЕм-ка  с регулиране, става, но за чии му е да го завира вместо батерии???
« Последна редакция: 14 Ноември 2011, 12:53:01 от pach »

martinius

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #17 -: 13 Ноември 2011, 19:50:24 »
Колеги да знаете колко струва електромотор за моя модел.На двигателчето пише type 2032 U=12V

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #18 -: 13 Ноември 2011, 20:11:09 »
излезе от производство преди 23 години. Защо ти е? Утре ще ти потърся едно.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #19 -: 13 Ноември 2011, 20:18:33 »
Пламене може много работи да се направят ,както и много работи съм правил.Номера при подобно устройство не е в купуването на готово такова което ще му регулира напрежението стъпаловидно.Другото което е как ще регулира чрез превключване между батериите  ако те са 2х4,5 волта при този вариант имаш "стоп","50%напред/назад" и "100% напред/назад".Дори варианта на gzo е по добър от закупуването на оригинален траф защото един адаптер с 1А изходен ток е в пъти по ефтин от оригиналния,ама не дай да е оригинално.В хобито трябва да си малко комбинативен и да вложиш малко сръчност тогава кефа е многократно по голям :good:.Пък дори и да регулира чрез промяна броя на батериите пак има вариянт да го направиш с вграден траф,но ще ти прябва такъв с повече изводи на вторичната и превключваш напрежението на променливотоковата верига после изправител и си готов,а ако искаш финно регулиране изкормваш всичко от съществуващото захранване вземаш една LM317 правиш регулатаор,на мястото на съществуващата врътка присаждаш потенциометъра и си готов.Както казах вариянти много ако не искаш да купуваш готово захранване :drinks:.И не забравяй за вариянта инпулсно захранване за рутер в комбинация с LM317 или 555 това захранване е малко и осигурява 1А на 12v не на мястото на батериите ами на полувината ще събера всичко :spiteful:

Дори схемата на Дани става,но тази която предлагам се продава готова сглобена за 1-2лв във всеки магазин за електронни компоненти ,само закупуваш и присаждаш  :drinks:
« Последна редакция: 13 Ноември 2011, 20:27:01 от evrokoma »

martinius

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #20 -: 13 Ноември 2011, 21:27:14 »
Цитат на: pach link=topic=3406.msg67363#msg67363 date=1321207869
излезе от производство преди 23 години. Защо ти е? Утре ще ти потърся едно.

Значи вързах си батериите обаче нещо явно има проблем.първо мислех,че е от двигателя но сега разбрах,че не е.Значи пуснах го на релсите локомотива но един път тръгне друг път не.Като чели не му достига ток.А иначе такъв двигател продава ли се някъде изобщо?Питам евентуално ако е от него но пуснах ток от батериите само на моторчето и си тръгва когато е на шасито и пусна ток по релсите или само на шасито не тръгва.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #21 -: 13 Ноември 2011, 21:37:11 »
Внимателно разглоби локомотива и почисти токоснемането (едни малки медни пластини които опрат по колелцата),най често по тях се натрупва прах и от това се влошава токоснемането,предвид това че отдавна не е ползван локомотива може и да има окис по токоснемането вземи много финна шкурка и я прекарай няколко пъти между пластинките и колелата,не е изключено и проблем в редуктора (клясване) тогава ще трябва да разглобиш задвижването и да го почистиш след което да го смажеш с техническа смаска или машинно масло  :good:

martinius

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #22 -: 13 Ноември 2011, 22:32:12 »
Цитат на: evrokoma link=topic=3406.msg67379#msg67379 date=1321213031
Внимателно разглоби локомотива и почисти токоснемането (едни малки медни пластини които опрат по колелцата),най често по тях се натрупва прах и от това се влошава токоснемането,предвид това че отдавна не е ползван локомотива може и да има окис по токоснемането вземи много финна шкурка и я прекарай няколко пъти между пластинките и колелата,не е изключено и проблем в редуктора (клясване) тогава ще трябва да разглобиш задвижването и да го почистиш след което да го смажеш с техническа смаска или машинно масло  :good:

Колега благодаря ти много!!!

Не имало никакъв проблем.Само смазах малко с фино машинно масло както ми казахте и всичко "запя"! :yahoo: Огледах го обстойно и никъде не видях ръжда или окис.Просто нямаше смазка.

Благодаря Ви отново!!!! :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #23 -: 14 Ноември 2011, 08:59:37 »
След като ще си правиш еВтино захранване, вариАнти има много. Но не разбрах защо караш човека да си
усложнявоа живота като "изкормва" кутията от батерийното захранване?
Има такива хубави, походящи и най-вече свободни кутии, в които да си сложи новосглобеното устройство.
В началото ти му предлагаше да върже обикновен траф и грец, но после (след като писах, че не става така) се сети за регулиране и т.н.
Явно не си държал такова батерийното захранване или дори от по-стария пиковски вариАнт, защото щеше да знаеш,
че батерийте освен последователно се връзват и в паралел, благодарение именно на въпросните ключове за управление.
Да, основен недостатък е регулиране на 50--100 % при връзване с плоски батерии, (който е отчасти избегнат с кръглите батерии)
но пък той отчасти се компенсира, и от паралелното им връзване на 50-те % - тоест в момента на ниско изходно напрежение (~4,5V).
 Така се запазва мощността при движение на повече от един локомотив.
Принципно това с батерии на влакче си е пълна тесла!!! Две мнения по въпроса няма.
Колкото до по-доброто захранване от това с LM-ка, съм дал една стара схема тук още преди три години.
Това е също на принципа с ШИМ (Широчинно Импулсна Модулация)

Накрая ще кажа на martinius никога де не почиства токоснемане и колооси с абразивни материали от типа на шкурката,
защото така се надраскват грубо почистваните повърхности, да не говорим че се нарушава и специалното им покритие (на колоосите) което в последствие довежда до още по-голямо влошаване на токоснемането.
А ако искаш да се запознаеш с някои основни стъпки и правила в железопътния моделизъм, на сървъра при Павката,
има книжката на Юрий Ботев за железопътния моделизъм. Като я прехвърлиш, ще знаеш, че дълго не пускан локомотив, първо се
преглежда основно, почиства и смазва, след което се оставя да се "повърти" на бавна скорост поне час, за да се раздвижи и досмаже перфектно.
Ако смяташ да продаваш този комплект в N, бих го купил - двигателя от точно такъв локомотив го ползвам за нещо в ТТ,
и нямам още един такъв за втория ми екземпляр.
Успех в хобито!
« Последна редакция: 14 Ноември 2011, 12:52:40 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #24 -: 14 Ноември 2011, 09:03:48 »
Друг евентуален проблем по-нататък - зацапване на релсите и хлабави контакти между тях. За първото - почистване на релсите с парцалче, напоено със спирт / а от време на време и само със сух парцал/. Много внимавай при смазване да не оливаш моторчето и предавките с масло, защото излишното бързо изтича и цапа релсите и колоосите. За второто - с фини клещи стягане на релсите. За избягване на втория проблем много внимавай при сглобяване и разглобяване на релсовия път - да не ги усукваш, дърпаш настрани, да не вдигаш по 5-6 съединени релси и те са провисват и т.н. Възможно е също да се появят окиси по съединителните езици - те се почистват с фина шкурка или пиличка. Старите релси на Пико по принцип имат заводски проблем с покритието на релсите, но твоите изглеждат доста добре - съхранявал си правилно сетчето!  :good: Имай една обица на ухото /принципно/ - токопредаването и токоснемането в ЖП моделизма има огромно значение за добрата работа на цялата система! И никога не подценявай тяхното значение, особено ако по-късно преминеш на цифрово управление и електроники...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Моя комплект PIKO N мащаб GDR
« Отговор #25 -: 14 Ноември 2011, 12:11:46 »
Сега загледах и снимките в началото. Имам усещането, че линиите са ти изкривени. Говоря за изкривяване във вертикална посока. Най-добре е внимателно на равна повърхност да провериш дали наистина е така и внимателно с пръсти да изправиш линиите. Провери дали между отделните релси нямаш силно издадени ръбове. Ако са ти изкривени и с лоши снадки, са възможни следните проблеми:
1. Неестетично вълнообразно движение на влака.
2. Удари в снадките, довеждащи до дерайлиране на подвижен състав, самоволно разкачане на състава, както и ускорено износване на колооси, особено на пластмасовите.

Не монтирай релсите върху меки основи - дебели килими, мокети, върху легло и т.н. Първо, пълнят се моделите с прах и косми, второ - кривят се лесно линиите.
С две думи за обобщение - към релсите трябва да се отнасяш с изключително внимание и прецизност, както към подвижния състав! Иначе проблемите са ти вързани в кърпа...  :hi:  :drinks: