Автор Тема: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.  (Прочетена 13849 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Питах, защото в някои каталози този D3 вагон се дава като "вагон с багажно отделение", въпреки че много добре се вижда че има и отделен отдушник на покрива. 

Някой има ли нещо в електронен вид статийка за дву- и триосни такива вагончета? Намерих само за саксонските, и то доста кратко описание.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Горе е линкнат същият вагон, аз съм сменил колоосите с такива със спици, оригинално са били с такива.
Значи ще туря Elberfeld 2240 примерно, за да преправям само една цифра и толкова.
(за 3-та класа имам оригинален номер - elberfeld 1892 от музейния)

Идеята е да споделяме данни за номерация и на локомотиви, както и снимки на влакове.
С Дорян много пъти сме се чудели какви вагони биха подхождали на даден локомотив, не само по отношение на пътническите влакове.
Важно е също така да се знае къде е работил локомотива - примерно идеята да се закачат бравешките вагони за въглища на G5.4 не е добра:



Вагоните са се ползвали по индустриални райони като Рур (всичките са KED Saarbrücken), а там такива локомотиви не е имало,
предвид това, че G5.4 са карали леки товарни влакове в равнинната част (бравешкият е с номер Halle 4219).
На него по би му подхождал влак с бирени вагони, вагони за дребен добитък (viehwagen) и т.н.
Отделно, че за да имаме такива вагони за въглища по макета, ще трябва да имитираме такъв индустриален район,
примерно да сложим каменовъглената мина на Фалер:



Зареждането на депата с въглища се е извършвало със стандартни вагони - O, Om, примерно като тези:

« Последна редакция: 28 Януари 2012, 13:56:18 от widowmaker »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Сори, че ти "затиснах" поста, Митак, нещо май доста дълго писах...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3596.msg71915#msg71915 date=1327678857
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71911#msg71911 date=1327677985
...
Според третият пран за преномериране на ДРГ от 1925 година са получили № 76 001-76 011.
Превод от Lokomotiv - Archiv Preussen 3. Transpress 1991 стр. 139/140.
...
Борис
Открай време търся плана за преномерация от 1923  година! Сашо намери малко материали по въпроса, но информацията е непълна. Ти знаеш ли нещо по-подробно за тази преномерация, която е просъществувала твърде кратко, и според която "мамута" носи серия 77?
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71916#msg71916 date=1327679034
Не знам... :(
Още не съм подредил архива си...
Ако се появи , ще Ти се обадя...

Борис, Ясен говори за това:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,168.msg2626.html#msg2626

което е само списък "от-до и от-до" и на нас никак не ни е достатъчен,
ние искаме таблици с пълно съответствие, кой срещу кого стои - име,
адрес, телефонен номер ...

Разбира се голяма част от тая информация я имаме, но не е работа да се
събира зрънце по зрънце, още повече, че колкото автори, толкова и мнения.

И естествено, отговорът  - в друга тема. Поздрави!

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Ами като караш бирени и хладилни вагони то си трябва и бирена фабрика на макета. Да не отварям дума за вагони за мляко в 1-ва епоха, става страшно - млеконадой, крави, сочни краварки, баки и поне 2 ферми на макета.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Brawa/5-4-002006-81725-0-0-0-10-1-2-0-gatt-de-t-0/ein_produkt.html

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Е, да, трябва :)
Лошото е, че никой не произвежда читава бирена фабрика.
Евентуално Пиковската малцова фабрика може да се ползва вместо бирена (така и така бирената им е от същата матрица, но няма рампа):



Тая, малката на Фалер не става за 1-ва епоха:



другата им някак не стои добре:



Vollmer-ската също е с по съвременен вид (става, но ако се махнат тия танкове от покрива):



другата им е същата, но явно е от времето след войната:






staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Внимание: тази тема не е активна от 120 дни.

Моля, ако модераторите решат за необходимо, нека преместят поста на по-подходящо място.

Пиша в тази тема по няколко причини:
 - Много интересна тема, която е замряла преди доста години, a може би има накъде още да се развие;
 - Не мисля, че е удачно за щяло и нещяло да се отваря нова тема, при положение, че вече има такава с подобно съдърание;
 - Въпросите ми са свързани c представени тyк пътнически вагони;
 - Въпросните вагони сме ги търкаляли и в БГ, даже доста, май даже още се търкалят, не знам. Та може би ще е интересно и за БДЖ феновете.

Понеже се опитвам да бъда "дисциплиниран хобист" без да навлизам в радикални измерения  :lol:, се опитвам да събера разни нещица, дето не са от кол и въже. Не за друго, ами защото на мен така ми е кеф. А именно в случая композиция в епоха IV, администрация Deutsche Reichsbahn. Става дума за UIC-Z, или т.нар. Halberstadt вагони в ливрея зелено/слонова кост/кафяво. Не можах да разбера дали Deutsche Bundesbahn също са ги ползвали и в какъв вариант, но както и да е. След обединението се променя ливреята, поради което вече не са обект на моя личен интерес, поне засега (все пак степента на заболяване обикновено нараства с времето :fool:). От въпросната композиция се сдобих с всичко желано без първокласен вагон. Даже 2. класа имам 2 за разкош, макар и с еднакви номера. Моделите са на Tillig H0, а техния първокласен 74408 е отдавна изкупен. Вързал съм им и една Bautzen Mitropa (Tillig 74725) да си гукат. Все още не съм решил дали искам кушет вагон, Tillig го имат в наличност, Roco ще го пускат тази година. Освен това Tillig имат и някакъв който прилича на безкупеен - 74432, който също е изкупен. Без последните 2 ще мина но без първокласен малко не ми се остава.

Отплеснах се.

Да си дойда на думата - леко съм объркан от моделите на Tillig: 74408, 74416, 74419, 74420 и Roco 74800, 74801, 74802/74803, 74805. :blink: Тук пише, че в DR означението им е било Am за първа класа, Bm за втора, ABm за смесен първа/втора и BDmsb за комбиниран втора класа/багажен. Дотук добре. Защо обаче комбинирания 2.Kl/Packwagen 74420 на Tillig е обозначен с BDomsb, което би означавало DB (не можах да разбера за Bundesbahn ли става въпрос или DB-AG, но няма значение). Това о откъде идва?

Втория въпрос е относно е-тата в означението, напр. Ame, обозначаващи електическо отопление. Защо в същата таблица, в графата за DR въпросното е е в скоби и защо изобщо го има, при положение, че означение m включва електрическо отопление? Или аз гешно съм разбрал? :wacko:

Третия въпрос е всъщност първия, който ме налегна: Въпросните модели на Roco и Tillig от един и същи тип ли са, или имат разлики? Щото ако нямат такива (освен в експлоатационните номера), мога спокойно да попълня липсващия ми първокласен вагон със 74800 на Roco. Че и още 2 второкласни с различни експл. номера, то направо си става мечта. :spiteful:

И четвърти, засега последен и мааалко по-встрани: Каква машина би била най-подходяща да тегли целия този цирк? Аз отначало мислех за BR119, после за BR211, а според снимките, които се намират в нета най-често се среща BR132 (или някаква подобна DR Ludmilla).

Надявам се не съм ви объркал, опитах се да съм кратък в питанията.
Благодаря предварително!

 :hi: :hi: :hi:

Поздрави,

Станислав

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Темата е интересна, поздравления за това, че я продължаваш!  :hi:
 Относно буквата "о" - според мен означава, че вагонът е без климатизация, или че е с дизел-генератор (вагон отоплител). По-конкретно това може да се прецизира, ако цитираш пълния експлоатационен номер на вагона.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Означенията се сменят през 1986 година. Тогава отпада m от Y вагоните и тази буква остава само за X и Z вагоните. Пак от тогава о за вагони BD е "без климатик, с по-малко от 6 купета". Въпросният вагон тип 274 е с 4 купета. За BD вагона на Тилиг си пише че е DR. DBAG става след 1994.

За буквата (е) в скоби още не съм сигурен. От 1956 това означава че вагонът си е с парно отопление, но има кабел за влаково отопление. За 80-те години не знам.

Мисля че изброените от теб вагони на Тилиг и Роко са от един и същи тип. Ако много държиш трябва да се видят датите на ревизиите, нямам такива вагони и не мога да кажа дали стават за комбиниране в един влак. Ако това не те бърка - мисля че може да стоят в един влак. С тази разцветка и без това са били доста кратко време.

С какво да ги теглиш - мисля че може с всичко изброено. Може и с V100, макар че е по-скоро за регионални влакчета и няма да им отива много. По време и предназначение стават дизелите 118, 119, 132, както и Е11, че даже и Е42. За по-конкрето трябва да се види композирането на конкретни влакове.


staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Благодаря на отзовалите се!  :hi: :hi: :hi:

Цитат на: mitko0888 link=topic=3596.msg114274#msg114274 date=1548432668
Означенията се сменят през 1986 година. Тогава отпада m от Y вагоните и тази буква остава само за X и Z вагоните. Пак от тогава о за вагони BD е "без климатик, с по-малко от 6 купета". Въпросният вагон тип 274 е с 4 купета. За BD вагона на Тилиг си пише че е DR. DBAG става след 1994.

Ясно. За о-то ми беше малко нереално да означава Ofenheizung, все пак става въпрос за средата на 80-те, а не 30-те.

От уикито, в статията за UIC-Z:
Цитат
Die Lieferung aus dem Jahr 1986 enthielt 155 Bme (Bom281)-Wagen, die wieder mit GP-200-Drehgestellen ausgestattet waren. 1986 entfiel die Kennzeichnung von Wagen mit elektrischer Heizung mit dem Nebenzeichen „e“.
Това явно съм го пропуснал. Значи през 86-та, както и mitko0888 спомена, се сменят означенията, с което отпада и въпросното е. Поне аз така си го превеждам с моя "почти неадекватен" немски.

От тези двете следва, че въросните Tillig вагони са базирани на вагони, произведени след 1986., или поне са ревизирани и със сменени означения.

Цитат на: mitko0888 link=topic=3596.msg114274#msg114274 date=1548432668
Мисля че изброените от теб вагони на Тилиг и Роко са от един и същи тип. Ако много държиш трябва да се видят датите на ревизиите, нямам такива вагони и не мога да кажа дали стават за комбиниране в един влак. Ако това не те бърка - мисля че може да стоят в един влак. С тази разцветка и без това са били доста кратко време.
Така е, само няколко години. Мен ме привлече разцветката. Отначало ме хванаха модернизираните вагони на Piko в подобна разцветка но след първия ми такъв се отказах заради цена/качество/достъпност, а по това време забелязах тези на Tillig, които са далеч по-приятни. Сега прокай тези на Roco реших да задълбая малко повече по въпроса с този тип вагони, но без да навлизам в крайности. Може би ще си взема вагони от Roco да видим на тях какво ще пише. Най-малкото ще имам база за сравнение между двата производителя.

Благодаря още веднъж на отзовалите се, ако някой има с какво да допълни, ще се радвам много!

Поздрваи,

Станислав