Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
gregary:
Една легенда от миналото – засипаният виадукт при Побит камък
Имам сантимент към засипаният виадукт при Побит камък. Онзи ден си позволих да направя клипче на фона на есенната гора... :give_heart:
gregary:
Не мога да разбера от къде е този виадукт...?
От тук:
https://meta.wikimedia.org/wiki/Archives_Challenge_2016/Bulgaria
Има и много интересни снимки от изграждането на тунелите по теснолинейката и др.:
bdz43r:
Според мен не е в днешна България този мост. Толкова дълъг и висок, щеше да е добре известен.
Вероятно, ако се доверим на надписа, че е в България, е в териториите към 1922 г, които после са изгубени.
pach:
Това е интересно - не знаех за такава теснолинейка!?!
Железопътна станция Клокотница.(дн. Димитровград )
Снимка от строежа на железопътната линия Раковски - Хасково .
Линията е с междурелсие 600 mm, открита е през 1922 г. и е затворена през 1928 г.
Дата 1922 г
IvanC:
--- Цитат на: pach link=topic=3418.msg124177#msg124177 date=1673469066 ---(Image removed from quote.)
Това е интересно - не знаех за такава теснолинейка!?!
Железопътна станция Клокотница.(дн. Димитровград )
Снимка от строежа на железопътната линия Раковски - Хасково .
Линията е с междурелсие 600 mm, открита е през 1922 г. и е затворена през 1928 г.
Дата 1922 г
--- Край на цитат ---
В книгата на Деянов - старши "Тракцията в БДЖ" I-ва част, има една глава, посветена на дековилките (600 мм-овите теснолинейки) в България. В нея той описва сравнително накратко употребата им. Най-същественото е, че са използвани за временни цели - прифронтови железници по време на Балканската, Междусъюзническата и Първата Световна войни, както и при строителството на нови ж.п. линии с нормално междурелсие. Причината - лесното им изграждане върху набързо подготвен за целта терен, използването на готов релсов материал (цели секции от релси с траверсите) и лесното им разглобяване и преместване за нови строежи.
760 мм-овата теснолинейка в Северна България (Червен бряг - Бяла Слатина?) е започнала като дековилка, за транспорт на селскостопанската продукцията от тази област към останалите части на страната. Поради увеличаването на обема транспорт, което е надхвърлило възможностите на дековилката, е решено дековилката да бъде подменена със 760 мм-ова теснолинейка.
Много мини и някои големи за времето си промишлени предприятия са използвали дековилки за пренос на сурови материали и готова продукция. Една от тези дековилки е била и тази до Рилския манастир - за нея Деянов е написал и отделна статия.
Иван
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия