Автор Тема: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....  (Прочетена 53601 пъти)

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #75 -: 26 Октомври 2015, 00:53:05 »
При това намаление имало ли е случай влак да остане в тунела :diablo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #76 -: 26 Октомври 2015, 08:53:08 »
Милене, ако искаш можеш да намериш всичко по въпроса ти, в частта за България,
в наредба №58, чл.чл.31 до 35 и по специално в приложенията към нея с №№1 до 4 което е  в PDF-формат.
Наредбата третира  "правилата за техническата експлоатация,
движението на влаковете и  сигнализацията в железопътния транспорт"
,
но точно в нея са указани и нужните ти параметри по габаритите на превозните средства,
както за нормалнорелсовите, така и за теснолинейните железопътни линии.
Приложение №1 е от 110 стр. и следват по реда на номерата си.
за останалото можеш да се обърнеш и към "Наредба №55"

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #77 -: 26 Октомври 2015, 09:26:29 »
http://prikachi.com/images/773/8427773m.jpg
http://prikachi.com/images/774/8427774t.jpg
http://prikachi.com/images/775/8427775M.jpg
http://prikachi.com/images/776/8427776Y.jpg
http://prikachi.com/images/777/8427777V.jpg

http://prikachi.com/images/790/8427790s.jpg
http://prikachi.com/images/791/8427791T.jpg
http://prikachi.com/images/792/8427792p.jpg
http://prikachi.com/images/793/8427793M.jpg
   На този комп имам само тез,на другия са 100тици ,не лични,но там е малко сложна.Пламен ти дава добър съвет с наредбите,но в мноооооого случай нещата са „частен случай“.
   Например по 4та линия имаше един тунел в който при свален пантограф,но не прибрал се плътно(10тина см)започваше да токоснема и ставаха едни дъги,едни огньове-ден в тунел.Факт е и,че на бившето депо Плачковци минаващи основно в това трасе рогата на каретките бяха по свити(по прибрани),за намаляне риска от счупване.Швейцарците именно за това са с по-малки(по–къси каретки).Много хора се заблуждават,че локомотивите с 4 пантографа са поради многото системи,и това го има,но не точно.Например едносистемен локомотив с 2 пантографа работещ между SBB и DB е с две различни каретки назад в годините.При моделите на швеицарските локомотиви,зависимо от фирмата производител в прикачните има 2 вида каретки ,къса и дълга.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #78 -: 26 Октомври 2015, 09:32:03 »
Питане към професионалистите - Е, ли е възможно ако не е с пантограф,
а с т.н. лира, за да се прибира по-плътно към копруса на подвижния състав?
Тоест има ли разлика в габаритите при постоянно прибрани пантограф и лира?
И дали това е едно възможно решение на проблема с ниските тунели у нас?
 (ама няма да казваме, че е трамвай обаче  ;D)

« Последна редакция: 26 Октомври 2015, 09:34:17 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #79 -: 26 Октомври 2015, 09:44:18 »
Няма зависимост между типа на пантографа и височината му в свалено положение.
Ето това е лира и у нас в железницата не сме имали такова, освен по мините.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #80 -: 26 Октомври 2015, 10:00:33 »

Колеги правят опити за въвеждане на лирата в железниците,но казват,че не е препоръчително.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #81 -: 26 Октомври 2015, 10:19:24 »
Цитат на: vesko76 link=topic=3418.msg101556#msg101556 date=1445813585
При това намаление имало ли е случай влак да остане в тунела :diablo:
Проблемът с този тунел беше, че контактната мрежа е твърде ниско и ако се наложи пантографът да се свали вътре, запалилата се дъга няма да изгасне и освен, че свалянето ще е безполезно, ще прогори проводника. Затова вероятно идеята беше пантографът да се сваля преди тунела, така че вътре в него веригата вече да е прекъсната. Иначе не беше проблем при нужда да се мине и бе сваляне.
За щастие проблемът там вече е решен, но пък по софийско си имаме един тунел преди Дупница, където ако се премине с вдигнат пантограф и локомотива се заклати повече, закачва в свода и се чупи, а в по-леките случаи само запалва дъга и заземява.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #82 -: 26 Октомври 2015, 11:04:22 »
Май имаме в предвид различни тунели :scratch_ones_head:
Годината е някъде към 90та може и по рано,тунела е в междугарието Люляково-Дъскотна.Преминаването с вдигнат пантограф през тунела невъзможно. Поради динамичните колебания каретката се удря в свода на тунела.Поради намалената скорост пък влака спира и застава неподвижно(ни напред ни назад)Вдигането на пантографа води пак до заземяване.Начинът да се премине е с нарушаване на правилата като не се спазва намалението от 25км/ч.Интересно е понякога как се изпращали пак ел.локомотив,който с нищо не е можел да помогне.Варианта при спиране е бил вдигане на пантографа с последвало заземяване на подстанцията,понеже има удар и се повдига макар и леко контактната мрежа.Докато е изключено напрежението пантографа се вдига пак и с идването на напрежението се действа бързо да се потегли и се сваля пантографа до излизане от тунела.След време тунела е вкопан и сега е по-висок и се минава безпрепятствено.Интересно е като се стигне до дъното на подковата и пак е недостатъчна височината.Питах едни отдели занимаващи се с технологията и ми отговориха,че минималната височина на баластовата призма е 15см.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #83 -: 30 Януари 2016, 18:50:46 »


Мостът при Гара Ботево, Добричко. Част от ЖП инфраструктурата на линията Девня - Добрич (59.4 км.), изградена от КД "Герго Попов и сие" и открита на 01.12.1910 г. По време на първата анексия на Южна Добруджа от Румъния (1913 - 1916 г.) тогавашната българо - румънска граница е преминавала на метри от моста, който е останал на румънска територия. Дължина - 80 м., височина 10 м., мостът е имал стратегическо значение за планираните операции на ІІІ Българска армия за освобождаването на Южна Добруджа. С оглед стратегическото значение на моста командващият войските на Варненския укрепен пункт ген.-лейт. Т. Кантарджиев нарежда на командира на 3/15 гранична рота поручик Стоев да превземе моста, за да го предпази от разрушаване. Поручик Стоев усилва граничния пост с 22 граничари. На 31 август 1916 г., към 13.00 ч., командирът на поста младши подофицер Злати Добрев изпълнява заповедта на своя началник и с подчинените граничари заемат позиции от двете страни на моста. Същия ден румънски части предприемат опити за възвръщане контрола върху моста. Българските граничари, подкрепени от части на Конната дивизия и от Варненския укрепен пункт, отблъскват румънските атаки с цената на двама убити. Обезкуражени от провала си към 16.00 ч. румънските войски се оттеглят от полесражението, оставяйки 14 убити и 1 пленен.
 &bgflag &bgflag &bgflag

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #84 -: 30 Януари 2016, 21:18:31 »
Мостът при Гара Ботево по 28-ма линия се намира на км 51.750.Км 59.4 се намира в района на бившата гара (сега спирка) Дончево.
« Последна редакция: 30 Януари 2016, 21:24:12 от vesko76 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #85 -: 30 Януари 2016, 21:44:26 »
За моста писахме преди два - три месеца - започва ето тук. Отворът му е 31.15 метра, общата дължина 61.5 м. Построен 1912 г. Кога е подсилен - не ми е ясно.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #86 -: 30 Януари 2016, 23:09:45 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3418.msg103203#msg103203 date=1454183066
За моста писахме преди два - три месеца - започва ето тук. Отворът му е 31.15 метра, общата дължина 61.5 м. Построен 1912 г. Кога е подсилен - не ми е ясно.
Много интересно "написано"... Една снимка без никакъв текст. От която нищо не става ясно... И се коментира подвижният състав по моста, ако нямаш нищо против...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #87 -: 30 Януари 2016, 23:34:46 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3418.msg103204#msg103204 date=1454188185
Много интересно "написано"... Една снимка без никакъв текст. От която нищо не става ясно... И се коментира подвижният състав по моста, ако нямаш нищо против...

На следващата страница vesko76 пише къде е, а Petko Ivanov писа за подвижния състав, т.е. за локомотивите. А пък gzo отвори приказка за "подпората" ...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #88 -: 31 Януари 2016, 02:08:34 »

Мостовете се подсилват, когато им мине гаранционният срок - обикновено 100 години.
Щом е построен 1912, значи е подсилен 2012, или няколко месеца преди това.

Гледал съм как се става  - всичко се прави наръка, един сегмент тежи няколко стотин кила и преди
да се занити се мери няколко пъти, нитовете се нагряват и занитват ръчно, точно както едно време,
къртовска работа.

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #89 -: 31 Януари 2016, 07:34:11 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3418.msg103207#msg103207 date=1454198914
Мостовете се подсилват, когато им мине гаранционният срок - обикновено 100 години.
Щом е построен 1912, значи е подсилен 2012, или няколко месеца преди това=.
Моста е подсилен преди 2000 година.