Леле, колко сте изписали... Не ми остана време вчера и днес да гледам...
Първо, благодаря за подкрепата. Ш`съ стараем и занапред!

Ще се опитам да отговоря заедно на въпросите, а не по отделно...
Първоначално мислех да бъде на три етажа - нула, +1 и -1. Ама при възможния размер на плота трябваше да има много врътки, "шестици", "осмици", "гмуркания" под плота... Абе изобщо казано направо - щеше да се получи яка плетеница от визуално застъпващите трасета и трудно управление. Да, щеше да има дълги преходи, но не ми харесваше плетеницата... Пък и конструкцията ставаше много сложна. Така постепенно отпадна ниво "-1", а след него и "+1". Реших да си бъде само основното.
С отпадането на коловозната и ландшафна структура отпаднаха и някои сгради/постройки, които ги има на снимките от пробите. Продадох покритата гара /въпреки че си е точно в ТТ/, Г-образния контролен пункт отиде в ПЖИ-то /тъй като е в Н0/, както и гарата с пристройката - тя пък излезе в мащаб N - също ми беше старо наследство. Продадох и един сглобен мост.
Относно електрическата част. Жиците още са плетеница, защото не съм стигнал до укрепването и подреждането им, но имам го предвид. Няма да имам особен проблем с тях, защото използвам "твърди" жици - едножилни жици от телефонен кабел с единична изолация. Просто имам много такива от "време оно", а те пък имат "мемори" ефект - като ги огънеш и фиксираш, после не провисват. Клавиатурното табло вляво ще управлява цялата лява половина на макета - гърловините и на двете гари. По същия начин ще бъде и с дясното. Клавишите са много, тъй като изолираните участъци /по два на всеки коловоз/ и стрелките ще бъдат с отделно командване. Засега не съм измислил някакви защити, но от друга страна това ще повиши отговорността на "задклавиатурното устройство"...

Засега съм предвидил да има ръчно пускане с реле на осветлението по гарите и по три от 5-те отбивачки на глухите коловози. В дясното табло имам свободни още 4 клавиша /за 2 релета/, които засега не съм им намерил приложение - ще стоят за резерва, нещо може да ми светне в бъдеще. Клавиатурните са си много добре - не случайно Тилиг продължава да ги произвежда 1:1 с едно време. С някои от тях имах проблеми с изкривени свързващи щифтове и разхлабени скоби около щипките, но ги оправих лесно.
Единствено вдясно има общо командване на стрелките "две по две на кръст" на бретела. Самият бретел ми скъси 2-ри и 3-и коловоз на предната гара, но не можах да му намеря другаде място. А пък много си ме кефи като конструкция и исках да го има.
Сивите стандартни двуполюсни двупозиционни ТТ релета служат за задействане на изолираните участъци - както тези по гаровите коловози, така и тези в глухите. Вързал съм ги от едната страна, от другата ще вържа гаровата сигнализация. Ще ми трябват общо 16 семафора/светофара. Но не съм решил още дали ще са само едните или другите, дали ще има смесено, дали на едната гара ще са семафори, на другата - светофари. Но ще има и ще се командват заедно с изолираните участъци. Схеми за управлението не смятам да давам и публикувам - няма нищо по-различно от стандартните схеми на управление, които се дават от производителите на релета, стрелки, семафори. Единствено по-нататък може да дам контролната сигнализация за различно напрежение в двата кръга, когато се налага прехвърляне на влак от единия в другия кръг.
Общата ми визия за инстраструктура и ландшафт е следната /неокончателна още/:
1. Предната гара ще бъде от вътрешната страна, коловозите ще се броят отвътре навън. Поради малкото разстояние между тях перони няма да има, а само платформи с осветление. Имам една гара, която мисля, че ще стане. В центъра до двата глухи коловоза ще има един перон. Задната гара също ще е отвътре, някаква по-малка ще е. Глухият коловоз вляво от предната гара ще бъде за паркиране на локомотиви, а голямата дъга вдясно ще бъде разтоварище, частично закрито. "Висящите" линии, които нямат връзка с трасето, ще имитират стари, изоставени и изключени коловози. Имам няколко стари, поочукани вагони, на които използвах колоосите и свалих куплунзите. Въпросните вагони ще бъдат паркирани като "паметници на рИализЪма" след съответното "визуално съсипване".
2. Реално няма да има много постройки. Лично аз съм противник на макет тип "15 квадрата площ, 30 метра трасе, 5 стрелки и 500 къщи!" За мен щом един макет се води ЖП макет, основното в него трябва да е ЖП-то и нещата, тясно свързани с него.
3. Вляво отзад, само на едната линия, ще има тунел и неголяма планина. Вляво отвътре ще има малки баирчета и гора. Вляво и вдясно отпред ще е равно, тъй като иначе има голяма опасност изпъкнали релефи и постройки да пострадат. Вдясно покрай външната линия мисля да наредя разни негодни линии и една счупена стрелка - един вид демонтирани и неприбрани бракувани линии. Вдясно вътре, в десния кръг до разтоварището, мисля да направя нещо като малко селище.
4. "Епохално" мисля макетът да бъде нещо като 3-4 епоха. Няма да слагам контактна мрежа - някак ми се струва претрупано с нея.
Та така... Ако на някого му светне нещо, да пише...
