Автор Тема: Ето и моята колекция - Ванката  (Прочетена 47006 пъти)

lubo_gumata

  • Trade Count: (9)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 265
  • Рейтинг: 12
  • HO,4-5 еп.СЛИВЕН
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #15 -: 20 Декември 2011, 19:35:48 »
Браво, страхотна колекция си заформил

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #16 -: 24 Декември 2011, 00:25:28 »
Ето го главния виновник за това аз да бъда тук сега сред вас. Тази кутия ми мъти акъла последните 28 години бах мааму а бяхме млади  :fie:
Първият ми сет заслужен подарък по случай тръгването ми на училище и че бях приет в редиците на чавдарчетата. С чувство за изпълнен дълг и нескрита гордост носих синята връзка  :yahoo:



П.С. от тази кутия само релсите са здрави  :lol: локомотива беше включен в ел.мрежата директно на 220в. :skull: след като ми се изхабиха батерийте :fool: . Ако някой може да ми намери кош и моторче да сподели :)

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #17 -: 28 Декември 2011, 19:15:48 »
Предоставям на вашето внимание и втория ми сет на PIKO Jinior. Нямам никаква идея локомотива дали е модел или просто някаква играчка колкото да има сет :). Все пак ще споделя впечатленията си за дизелака твърдя че това е най идиотския и в същото време уникален лок на пико който съм държал в ръцете си. Може би един от най безшумните поради липса на каквито и зъбни колела вътре. Задвижва се с два гумени ремъка директно от оста на моторчето просто велика инжинерна мисъл :umnik:. Ускорява нереално бързо и естествено няма релси който да го задържат в пътя. :skull: Настъпиш ли го изправя завоя директно без да се замисли :lol: Изхвърча като комета дори на най големите ми радиуси. Всичките ми локове на максимум скорост дишат прахта на този мъник а той си кара на има няма до 1/2 усилен от трафа. Тотално изродско  :wacko:



Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #18 -: 29 Декември 2011, 16:51:22 »
 А имаш ли някаква концепция за бъдещото развитие на колекцията?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #19 -: 29 Декември 2011, 16:53:53 »


край , до тук бяха ласките...захапаха го  :bb:

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #20 -: 29 Декември 2011, 17:29:12 »
Продължавам напред с представянето на колекцията ми. Следващите 3-ти, 4-ти и 5-ти сетове придобити в периода 1985 - 1987. Парния DR лок е бая раздрънкан има нужда от реставрация. Но вагоните си ги бива като допълнение към NS лока. Електрическия е изключително запазен. Даже почти не е играно с него. Пускан е може би 4 5 пъти за по 10 мин. Общо взето след 87-та с малко по-друг акъл съм гледал на влакчетата и съм си ги пазил много. Все пак преминаваме в Експерт серията  :yahoo:




BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #21 -: 29 Декември 2011, 17:57:36 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3461.msg69576#msg69576 date=1325170282
А имаш ли някаква концепция за бъдещото развитие на колекцията?

Не съм си наложил "ограничение" да събирам в определена епоха или администрация. Харесвам влаковете като цяло. Ако нещо ми хареса си го купувам. Европейски, американски, азиатски модели от всичките има какво да се види. В този ред на мисли действително е трудно да се направи силна колекция. Обема информация е прекалено много пък и финансовото изражение на въпроса също си казва думата :)  При тази смесица от влакове които имам направата на макет е трудно постижение от към ландшафт и архитектура както и коловозното развитие по макета естествено. Бъдещият ми макет ще бъде за забавление да си карам влакчетата по него. Аналогово да си бръмчат старите "парни" машини, цифрово по-модерните влаци. Може би като представя всичко налично което имам ще ми дадете наклон към епоха (тук хич ме няма) и администрация за в бъдеще. Почитам и българските железници. Бих искал да събера и повече модели на БДЖ. Относно композиции си падам повече по дългите товарни влакове :)

Еми това за сега като допълнително инфо към моя профил. Пак ще коментираме а сега тръгвам към "терасата" айде до скоро  :drinks:

ogiegp

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #22 -: 29 Декември 2011, 18:55:05 »
Това "идиотско" локомотивче ми е и на мен голяма слабост.С точно такъв сет са започнали нещата и у нас.Наследих го от брат ми.Този мъник наистина е много симпатичен и бърз.За съжаление моя е отлетял в неизвестна посока преди известно време.Нещо не са се разбрали се мама,кой ще живее с нея в дома и :(
Въпреки това е останал в сърцето ми.Пази си го Ванка,каквото и да Ти говорят.Скоростта му наистина много зависи от ластика и дължината му.Експериментирай смело :good:

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #23 -: 30 Декември 2011, 12:56:57 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3461.msg69576#msg69576 date=1325170282
А имаш ли някаква концепция за бъдещото развитие на колекцията?

Тъй като вече споменах че си падам по товарните влакове и за да отговоря по-точно на въпроса на Ясен за концептуалното развитие на колекцията ми мисля през следващата 2012 г. да добавя още две американски композиции :)

Първата е на Норфолк Саутерн обслужващ изцяло нуждите на електроцентрала PP&L (Pennsylvania Power & Light) в град Allentown щат Пенсилвания осигуряващ всекидневно 18,000 тона въглища. Линията от мините до централата минава през планината Allegheny където на помощ се прикачат още два помощни локомотива отзад да бутат композицията от 130 вагона докато отпред други 4 локомотива теглят огромната тежест. Интересен факт е че по време на WWII германците са планирали да бомбардират линията като са имали за цел да осъкатят производството в тежката индустрия и машиностроенето, но не са успяли да прекъснат снабдяването с въглища за централата и леярните (по онова време).

Другата композиция е на Юнион Пасифик който е хладилен влак транспортиращ плодове и зеленчуци от плантациите в Wallula, Washington до Schenectady, New York. Линията е сравнително нова и няма значима история. Интересното тук е че това е товарен експрес. Тъй като плодовете и зеленчуците не са трайна стока и композицията от 150 хладилни вагона има точно 5 дни да извърши доставката през цяла северна америка изминавайки разстояние от 4,345 километра.
« Последна редакция: 31 Декември 2011, 18:25:45 от BaHkaTa »

ogiegp

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #24 -: 31 Декември 2011, 14:01:02 »
Тази хладилната композицийка /150 вагона/ ме заинтригува ,ще я търся май и аз да я видя :good: Дай малко повече инфо моля :hi: :hi: :hi:

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 549
  • Рейтинг: 42
  • Клуб BG TT
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #25 -: 31 Декември 2011, 17:11:50 »
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3461.msg69601#msg69601 date=1325242617
Интересен факт е че по време на WWII германците са бомбардирали линията като са имали за цел да осъкатят производството в тежката индустрия и машиностроенето, но не са успяли да прекъснат снабдяването с въглища за централата и леярните (по онова време).
Цитат



Само,че този факт НЕ Е ВЕРЕН.Германия не е бобмбардирала САЩ през ВСВ. :hi:
« Последна редакция: 31 Декември 2011, 17:21:23 от refil »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #26 -: 31 Декември 2011, 17:14:42 »
Цитат на: refil link=topic=3461.msg69676#msg69676 date=1325344310
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3461.msg69601#msg69601 date=1325242617
Интересен факт е че по време на WWII германците са бомбардирали линията като са имали за цел да осъкатят производството в тежката индустрия и машиностроенето, но не са успяли да прекъснат снабдяването с въглища за централата и леярните (по онова време).


Само,че този факт не е верен.Германците НЕ СА Бомбардирали САЩ през ВСВ :hi:

Аз също се присъединявам към това мнение - германците никога не са бомбардирали САЩ през ВСВ. Единствено съм чувал, а по NatGeo и виждал черно-бели филмови кадри, че са достигали с подводниците си току до американските пристанища (градове), например Ню Йорк.
« Последна редакция: 31 Декември 2011, 17:16:45 от Vlado »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #27 -: 31 Декември 2011, 19:08:12 »
Привет на всички. Отностно поста ми по-горе грешката е вярна. И понеже заради една изпусната дума в превода стана катастрофа та ще поясня отново. Германиците никога не са бомбардирали Америка. Планирали са да нанесат удар върху няколко стратегически цели на териротията на щатите. В допълнение ако германците не са планирали такъв удар то тогава не би стартирал и финансира проект на Военното министерство на Нацистка Германия с кодово име Amerika-Bomber.

Исках да наблегна на важността на въпросната линия, че е била от голямо значение както тогава така и в днешни дни. Написах съвсем кратко описание за двете композиции, за да имат лице а не да са "просто някакви влакове".

След поста на pach коригирах написаното в следващия си пост и благодарих на Пламен (pach) за това че ми обърна внимание и своевременно поясних че съм сбъркал и съм изкривил историята в грешна посока. Очевино е обаче че той не умее да прави забележки по нормален начин а подходът му определено ме издразни демонстрирайки завидна подигравателност от която произлезе цялата тази каша с намесване на модератори, триене на постове и раздаването на банове.

Всеки може да сбърка в крайна сметка, поправете го не му се подигравайте, защото утре може Вие да сбъркате.
Този дебат искрено се надявам да е последен и от тук на сетне да си представя колекцията :) Благодаря още веднъж.


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #28 -: 01 Януари 2012, 01:15:55 »

   Ванката, откъде изкопа тоя уникат  150.Y.1993 SNCF Gützold/Piko



Това у нас не е идвало никога ... както и чехска 130-ка ... а гледам там и френска 55-ца ...

         ***
На едно място мернах "Париж" ... разкрит си ...  ;D         

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Ето и моята колекция - Ванката
« Отговор #29 -: 06 Януари 2012, 17:19:47 »
Цитат на: ogiegp link=topic=3461.msg69654#msg69654 date=1325332862
Тази хладилната композицийка /150 вагона/ ме заинтригува ,ще я търся май и аз да я видя :good: Дай малко повече инфо моля :hi: :hi: :hi:

Ами предоставям ти едно 45 минутно филмче по темата. 4-ти епизод от поредицата Екстремни Влакове което го даваха по History Channel. Нямам субтитри за жалост.
http://hobbyshop-bg.com/gallery/showimg.php?file=/videos/Extreme%20Trains/E4/Extreme.Trains.S01E04.DVDRip.XviD-OSiTV.avi Друга информация можеш да намериш под името "Produce Express" или "Ice Cold Express"

Цитат на: CaLLlo link=topic=3461.msg69723#msg69723 date=1325373355

   Ванката, откъде изкопа тоя уникат  150.Y.1993 SNCF Gützold/Piko
Това у нас не е идвало никога ... както и чехска 130-ка ... а гледам там и френска 55-ца ...

         ***
На едно място мернах "Париж" ... разкрит си ...  ;D

Повечето от старите ПИКО влакове са ми носени от чужбина, като тази 52-ка с конденз тендер от която не са произведени много бройки също и чешката Т679.2 от която е сглобен юбилейния син седмак 07.1917 :)
Но както вече забелязах си разгледал галерията ми преди да ги представя един по един :) Лошо няма :)