Автор Тема: Контактна мрежа  (Прочетена 84206 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Контактна мрежа
« Отговор #30 -: 29 Април 2011, 18:01:48 »
Цитат на: lubomir link=topic=349.msg58583#msg58583 date=1304081877
Владо и Жоро мислим еднакво! :) Като се прави нещо, то трябва да се прави без компромиси със съвършенството! Всичко друго са блудкави имитации. За да направиш нещо такова си иска инструментална екипировка, която си струва доста пари, а евтиното излиза чак след няколко хилядния екземпляр :yes:
:good: :good:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re:Контактна мрежа
« Отговор #31 -: 29 Април 2011, 20:25:00 »
Ми на инат ще пробвам да създам един железорешетъчен стълб пък да видим в крайна сметка, какво ще излезе.  Купувайте си от vismann, аз основавам  jopeTTo modelebahn До тук проведените експерименти с егзотичен вид семафори разцепват мрака. Очаквам поръчки.  :victory:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #32 -: 29 Април 2011, 20:37:18 »
Ако има малък струг под ръка за изолаторите и фотоец за решетъчните стълбове - става.
Но жиците... - там не става с к'во да е...
До тук във форума никой не може да се похвали, че е направил собственоръчно красиви стълбове.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Контактна мрежа
« Отговор #33 -: 29 Април 2011, 21:14:11 »
Цитат на: jopeto link=topic=349.msg58601#msg58601 date=1304097900
Ми на инат ще пробвам да създам един железорешетъчен стълб пък да видим в крайна сметка, какво ще излезе.  Купувайте си от vismann, аз основавам  jopeTTo modelebahn До тук проведените експерименти с егзотичен вид семафори разцепват мрака. Очаквам поръчки.  :victory:

Покажи накакви снимки, щот и аз проявявам интерес.  :yes:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Контактна мрежа
« Отговор #34 -: 29 Април 2011, 22:23:30 »
Купешките са безспорно най-близо до реалността. На мен обаче не ми вършеха работа, а и не харесвам стълбовете от този тип (много рядко срещани в България) и се наложи да си правя бетонни. Излишно е да казвам, че хамалогията по самостоятелно изработване на КМ е страшна.
(показаните са след поне десетина прототипа)

Коничността може да се каже, че не е от голяма важност и почти не се забелязва на реалните стълбове:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Контактна мрежа
« Отговор #35 -: 29 Април 2011, 23:06:17 »
Цитат на: bdz43r link=topic=349.msg58611#msg58611 date=1304105010
Коничността може да се каже, че не е от голяма важност и почти не се забелязва на реалните стълбове:


Напротив.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #36 -: 29 Април 2011, 23:11:07 »
че има- има я, но и аз мисля, че почти незабележима и при вписване с ландшафта има как стълба да е и прав.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #37 -: 29 Април 2011, 23:37:33 »
Долу диаметърът е поне 1.5 ако горе е 1, просто си личи и от самолет.

Иначе има какво да се желае от бетонката на Viessman,
но и само едно боядисване на пластмасата със сив мат май ще е достатъчно:

« Последна редакция: 29 Април 2011, 23:47:19 от widowmaker »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #38 -: 30 Април 2011, 08:10:29 »
За съжаление аз забелязвам 1мм разлика на 50см дължина. Е вече взех да не довиждам, но кривот си е криво и ме дразни, пък дори и с очила :). Някаква дарба ли е, не знам, но е факт! Бетонните стълбове са си конични по технологични съображения, като коничността варира(немските са по-дебели в долния край, докато австрийските са като нашите, но пък имат разлики в окачвачите). Във всеки случай Vismann или Sommerfeld, не е толкова от значение, важното е доколко близък е модела до действителността, без кривотии, и без шанс да се сменят пантографи на всяко пускане на електровоз по пътния участък, защото в противен случай ще трябва да вземем да си произвеждаме и пантографи! ;D

plto4ka71

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #39 -: 30 Април 2011, 09:24:59 »
Цитат на: bdz43r link=topic=349.msg58611#msg58611 date=1304105010
Купешките са безспорно най-близо до реалността. На мен обаче не ми вършеха работа, а и не харесвам стълбовете от този тип (много рядко срещани в България) и се наложи да си правя бетонни. Излишно е да казвам, че хамалогията по самостоятелно изработване на КМ е страшна.
(показаните са след поне десетина прототипа)



Това за мен е най- добрата имитация, която съм виждал до сега, правена от някого.  БРАВО за старанието и труда, положен за изработката. ПОЗДРАВЛЕНИЯ. В сравнение с моите, тези са си направо истински.
Не виждам смисъл от спорове за коничността на стълбовете. Все пак и при фабричните има много пропуски. Но в това е и тръпката да направиш нещо, възможно най- близо до реално изглеждащото. 
« Последна редакция: 30 Април 2011, 09:40:04 от plto4ka71 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Контактна мрежа
« Отговор #40 -: 30 Април 2011, 11:34:43 »
В случая с моя макет при поставянето на контактна мрежа правя един голям компромис, а именно, че по нашата жп мрежа няма дълги участъци само с железни стълбове. Може би единственото място, където срещнах цяла поредица от тях е на Подуене - разпределителна централен район, южната обходна. Е, няма как - не се прозивеждат дори и близки до нашите бетонни стълбове и освен с компромис друг начин не намерих да електрифицирам. Тъй е то... моделизъм. :)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Контактна мрежа
« Отговор #41 -: 30 Април 2011, 13:01:29 »
Някой може ли да ме светне кога и поради какви съображения се позлват съответно бетонни или решетъчни стълбове в релаността?

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #42 -: 30 Април 2011, 13:13:22 »
Цитат на: Mixy link=topic=349.msg58662#msg58662 date=1304157689
Някой може ли да ме светне кога и поради какви съображения се позлват съответно бетонни или решетъчни стълбове в релаността?

Правило ми е впечатление, че железните се ползват предмно в участъци с големи и дълги завои. Това ми говори, че се ползват в участъци с по-големи натоварвания на КМ.

plto4ka71

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #43 -: 30 Април 2011, 13:42:59 »
Не съм сигурен от какво зависи, но по 2-ра линия са си бетонни и в Балкана, и в равнината... http://www.vbox7.com/play:33ee2244  - това е пример, след Мездра. Там започват и високоскоростните участъци...?! А, стълбовете са почти навсякъде бетонни. А ето и след Червен Бряг,  http://www.vbox7.com/play:0725a3c3

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Контактна мрежа
« Отговор #44 -: 30 Април 2011, 18:30:45 »
На втория клип "Рупци - Хумата" пътят, по който се движи влакът, почти изцяло е с или решетъчни метални стълбове, или от релса (пак метални). Да си призная, не знаех, че по нашата мрежа се ползват релси за стълбове. Факт, който ни улеснява нас моделистите, защото, ако не се лъжа, Вайсман предлагат такива стълбове за контактна мрежа или поне подобни (Н-профил):



 :yes: