Този абзац е преместен в темата "За форума по принцип"
DispatcherКолкото до споделяне на опит, все пак искам да поправя Чакала в две части:
Миро, точно като попитах за телта да ли е кантал, сега казваш, че е "КМ е от бижутерска тел". До колкото знам е на ролки както тинола, пак е вид кантал със сребърен припой. Пробвай да ли като се пусне локомотива да взима ток от пантографите няма да се нагрява като реотан. Опитай, знам че зависи и от сечението на телта. Сблъсквал съм се този проблем. Ще чакам да кажеш как е минал експериментът.
P.S. В своята тема: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2078.0.html , до колкото си спомням, Тошко (bdz43r) бе описал своя опит за контактна мрежа.
1. Кантала си
E съпротивителен проводник, и резултата и ти си го "усетил".
Мога само да добавя, че той е твърде мек и гъвкав, което си личи и от снимката на Миро - огънат и не върши истинска работа, тоест става само за бутафорна контактна мрежа - или такава дето не се ползва от пантографите.
2, Тодор не е правил опит, той
НАПРАВИ перфектната контактна мрежа в дома си - тоест с подръчни материали, а не от магазина.
Друг е въпроса, че почти никой не обърна внимание (има дори обтегачи действащи в тунелите)
и той спря да ни информира.
(пак стигаме до коментара ми по-горе)
В заключение искам да ви предложа - за контактна мрежа е хубаво да ползвате стоманена помеднена тел със съответната дебелина,
позната повече като "тел за телоподаващо заваряване". Достатъчно жилава и твърда е, и макар малко по-трудно да се обработва,
предоставя нужната твърдост за изграждане на добра и действаща контактна мрежа. Медното покритие способства за по-доброто и спояване с тинол,
а същевременно мога да ви уверя че не се изтрива по една основна причина - по твърдо е от медта от пантографите, които дори при "протъркването" си в нея, просто отлагат допълнително количество мед върху контактната част от контактната мрежа. Това последното на "скептиците" които твърдят, че това медно покритие лесно пада! Да ама не и в нашия (ж.п.моделистки) случай!!!