Автор Тема: Термините в жп транспорта и моделизма  (Прочетена 43901 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
По скоро унифициран локомотив.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Не по врат, а по шия, не съсед, а комшия :yes: :yes: :yes:

Синоними са, при все не на 100%.

Стандартизиран, или стандартен е по- правилно, защото са приети СТАНДАРТИ за това през 20-те години - за това по-късно през седмицата.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Напълно съм удовлетворен от превода на EINHEITS! :hi:
Сега бих искал да се върнем малко по-назад в темата и да обсъдим отново терминът D-zug wagen.
Спомням си едно предаване на немския "Стани богат", където участникът стигна до последния въпрос, а той беше "КАКВО Е D-ZUG WAGEN?" За верен отговор авторите на предаването бяха посочили именно вагон с купета, страничен коридор и челни врати, т.е. преходен вагон. Участникът не позна верния отговор, и аз се ядосвах дълго време!

Да приемем, че това е определението за D-ZUG WAGEN, преходен (а не затворен) вагон, със страничен коридор и купета. В такъв случай повечето бързи влакове се състоят от точно такива вагони. Но както сам писа по-горе г-н Чакъров, понякога бързите влакове са съставени от ABTEILWAGEN, т.е. вагони с купета, които НЯМАТ челни врати и страничен коридор. За такъв тип вагони никъде в литературата не съм срещал определението D-ZUG WAGEN, макар, че съставят бързи влакове, а винаги ABTEILWAGEN.
Но терминът D-ZUG WAGEN, се среща и за триосни вагони от серията AB3uPr94 и C3uPr96, които поради ниската си конструктивна скорост, не могат да участват в състава на бърз влак. Но са оформени с купета, страничен коридор и ЧЕЛНИ преходи, и явно за това са наименувани D-ZUG WAGEN.
Може би Durchgangszugwagen би трябвало да се разбира като вагон, през който се преминава, а не като влак, който подминава гари (бърз влак).


Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Както съм посочил по-горе, това са данни от тези НЕМСКИ АКАДЕМИЧНИ ИЗДАНИЯ, така че за МЕН спорът е излишен. Така са го обяснили учените.
И аз в ТОЗИ СЛУЧАЙ го приемам безапелативно...

И там е посочено, че терминът е неправилно получил гражданственост, но това вече е факт.
А това,че някои джурналисти така са подготвили въпросите си, си е тяхна работа.Може да са ползвали укепедията, а тя е забавление за тиинъри,
не е сериозен източник.

Освен това моля Те прави разлика между Durchgangszug и Durchgangswagen´.
Там съм го писал...
Разбира се,че Durchgangswagen e вагон през който се преминава,Communacationswagen-както са ги наричали още при въвеждането им, от
Edmund Heusinger von Waldegg-онзи същият Steuerung Heusinger...
а пък влакът си е преминаващ....
Ако видиш грешка в писанията ми,се обади, няма безгрешни...
А пък сеирджии с лопата да ги ринеш...

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Към по-горните си твърдения, добавям и стр.13,14,15 от "Reisezugwagen der deutschen Laenderbahnen" Band 1: Preussen - Emil Konrad, Franckh Verlag 1982.

Die Gattungszeichen der DRG lauteten:

Im Anschluss an die Achsenzahl:
към главните/основните/ обозначения се прибавя малката буква ü - D-Zugwagen mit DURCHGANG, Faltenbälgen und Übergangsbrücken
съществува и малката буква  i- Durchgangswagen mit Plattformen an den Stirnseiten

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Жаждата за знания в областта на железниците и тяхната история е особен вид жажда! Характерното за тази жажда е, че колкото повече знае човек, толкова по-голяма потребност изпитва за нови по-широки и по-подробни знания! Така, че в такава тема не може да става въпрос за сеирджилък.
Да приемем, че твърдението ти е вярно, и че D-zug wagen e вагон за бърз влак! Но тогава остават открити два въпроса:
1.Защо 4-oсен Abteilwagen, който съставлява голяма част от бързите влакове в началото на 20-ти век, не се среща именуван като D-zug wagen (аз поне не съм срещал в литературата)?
2. Защо триосните вагони от серията АВ3uPr94 и C3uPr96 са именувани D-zug wagen, след като определено не могат да влезнат в състава на бърз влак поради ниската си конструктивна скорост?
Дали това е последица от даденото вече грешно тълкуване на терминът D-zug wagen?
п.п. Ще съм много щастлив да дискутираме по тези въпроси на живо!
Поздрави

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3499.msg71011#msg71011 date=1326723756
Към по-горните си твърдения, добавям и стр.13,14,15 от "Reisezugwagen der deutschen Laenderbahnen" Band 1: Preussen - Emil Konrad, Franckh Verlag 1982.

Die Gattungszeichen der DRG lauteten:

Im Anschluss an die Achsenzahl:
към главните/основните/ обозначения се прибавя малката буква ü - D-Zugwagen mit DURCHGANG, Faltenbälgen und Übergangsbrücken
съществува и малката буква  i- Durchgangswagen mit Plattformen an den Stirnseiten
Значението на буквата u (с две точки отгоре, но я нямам на клавиатурата) е, че вагонът е с челен преход, затворен с мех (хармоника). Другият вариант е, тази буква да бъде g (при по-новите вагони), тогава значението е, че челният преход е затворен с гумени ръкави. Всички D-zug wagen имат в означението си едната от двете букви!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3499.msg71012#msg71012 date=1326723884
Жаждата за знания в областта на железниците и тяхната история е особен вид жажда! Характерното за тази жажда е, че колкото повече знае човек, толкова по-голяма потребност изпитва за нови по-широки и по-подробни знания!

Не съм откачен значи.
Продължавайте да си хортуват все едно не съм се обаждал.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Цитирам от една от последните ми книги, получени миналата седмица:

"Бележник за подвижния състав на Пруските  и Хесенските  държавни железници" -1915 година посочени са цифри за

Вагони
1.Schlaf und D-Zugwagen
2.Abteilwagen
3.Durchgangswagen
4.Gepaeckwagen

Така също и от Конрад - също и 1934 година пруски вагони в състава на Deutsche Reichsbahn:посочени са цифри за

Salonwagen
Gefangenwagen
4achs. D-Zugwagen
6achs. D-Zugwagen
4achs.Abteilwagen
4achs.Durchgangswagen
3.achs.Abteilwagen
3achs.Durchgangswagen
2achs.Abteilwagen
2achs. Durchgangswagen
 0бщо 34 271

Не съм Те поставял в категорията сеирджия...

Спирам до тук.Цитатите са ядрено и лазерно устойчиви...

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Да беше писал, че превеждаш това което цитираш .
Някой умник, ще вземе да си помисли че се заяждаш, друже.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Превод не бих казал, по-скоро преразказ с елементи на разсъждения :)
Колкото до буквата i, тя означава, че вагонът е проходен, но с открити преходи - само мост и парапети. Такива са в началото Eilzugwagen (меховете им са монтирани в по-късните години), както и вагоните известни с името вагон-мечта - вагони с открити платформи като тераски.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3499.msg71017#msg71017 date=1326725238
   ...
6achs. D-Zugwagen
   ...


А това какво представлява?!

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
6 осен вагон за бърз влак.

achs -съкратено от оси Achsen- чете се аксен
D-Zugwagen             вагон за бърз влак - чете се децугваген
Durchgangswagen      вагон преходен, с коридор от единия до другия край - чете се дурхгангзваген
Abteilwagen              вагон с отделни купета, без коридор и страничен преход, чете се абтАилваген, не абтЕилваген
Gefangenwagen         вагон за затворници
Gepaeckwagen          вагон  - фургон - чете се гепекваген
« Последна редакция: 16 Януари 2012, 17:32:29 от Boris 2-12-4 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Така както ни е затрупал снега, да взема да зачеша отново тази тема.

Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3499.msg69792#msg69792 date=1325450911
...............
На въпросите Ти.
1.D-Zugwagen -идва от Durchgangszugwagen.Или на български вагон от преминаващ влак.Т.е. от влак който спира на малко спирки.
Превежда ме го с ВАГОН ЗА БЪРЗ ВЛАК.
................

Определено не съм съгласен с обяснението D-Zugwagen = ВАГОН ЗА БЪРЗ ВЛАК по следните причини:

D-zug е не само бърз влак, а точно определена категория бърз влак. При появата на D-zugовете си е имало бързи влакове - Schnelвzug - Sz (като съкращение доста рядко срещано). В бързите влакове са ползвани и е продължавало да се използват и Abteilwagen. Въвеждането на новата категория влакове става с идеята при тях да се използват новопоявилите се  вагони - Durchgangswagen - проходимите вагони. Освен това за вагоните в D-zug са определени и параметри за 1-ва, 2-ра и 3-та класа като брой седалки, ширина на купетата, ширина на прозорците и т.н. Така че е възможно Durchgangswagen да НЕ отговаря на изискванията за D-zug и да се използва за други влакове - напр. за E влаци или за обикновените бързи влакове. Също така по същество вагоните напр. във FD и L влаковете също са Durchgangswagen, т.е. проходими вагони, че и удобно проходим е целия влак, но не би трябвало един вагон от Ориент експрес да го наричаме D-zugwagen или вагон за бърз влак!  

Затова считам че е по-коректно на D-Zugwagen да казваме ВАГОН ЗА D ВЛАК. :pleasantry: ВАГОН ЗА БЪРЗ ВЛАК е по-общо и в себе си включва и други вагони, както Abteilwagen, така и D-zugwagen, включително и проходими вагони (Durchgangswagen) които не отговарят на някои от изискванията за категорията D-zug.

С въвеждането на D-влаковете се появява и термина zuschlag, т.е. доплащане за това че се ползва такава категория влак, а не че влакът е бърз или преминаващ, т.е. има и влакове, неспиращи на всички гари, за които не е необходим zuschlag билет. За D-zug е характерно и повишен комфорт при возене, което води до необходимостта да се създаде друго окачване и друга конструкция на вагоните - т.н. D-zugwagen, или вагон за D-влак.
« Последна редакция: 26 Януари 2012, 18:50:30 от mitko0888 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Вярно е , че съм изключително разсеян, но като пиша по някоя тема, поне гледам какво е писано по нея, не  в целия форум, но поне на страниците преди моето писане...

Това понятие е много старо, писал съм от кога...тогава е имало  САМО  D-Züge...

Цитирал съм АКАДЕМИЧНИ ИЗТОЧНИЦИ, не списания и укепедии, всички са НАУЧНИ източници , и от бившите ГДР, ГФР , настоящото ГФР, както и АВТЕНТИЧНИ ОФИЦИАЛНИ ИЗТОЧНИЦИ ОТ НЕМСКАТА ИМПЕРИЯ ОТПРЕДИ  1920 година - казват това, аз просто ги цитирам.
Там няма други трактовки...

Ако не вярваме на тези източници, тогава на какво и кого?!?

И по тази тема няма повече да пиша, просто си е хабене на време...

« Последна редакция: 26 Януари 2012, 20:01:11 от Boris 2-12-4 »