Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Термините в жп транспорта и моделизма

<< < (10/13) > >>

Gogo55:

--- Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3499.msg71866#msg71866 date=1327600779 ---Цитирал съм АКАДЕМИЧНИ ИЗТОЧНИЦИ, не списания и укепедии, всички са НАУЧНИ източници , и от бившите ГДР, ГФР , настоящото ГФР, както и АВТЕНТИЧНИ ОФИЦИАЛНИ ИЗТОЧНИЦИ ОТ НЕМСКАТА ИМПЕРИЯ ОТПРЕДИ  1920 година - казват това, аз просто ги цитирам.
Там няма други трактовки...
Ако не вярваме на тези източници, тогава на какво и кого?!?
И по тази тема няма повече да пиша, просто си е хабене на време...

--- Край на цитат ---
А не сакън пиши си, иначе винаги ще се намери някои който да обясни нещата по неговия си начин, но и винаги ще има хора който ще четат с интерес. За всеки влак си има пътници. Иначе спор няма, ние Българите тука от всичко разбираме, и най много знаем, най-умните сме, че и даже сме най красиви :lol:  :pleasantry: :yahoo:, а най много обичаме да дирим кусури на другите-нацианална черта. Затова има и разлика когато си тук и сравняваш с европата.

mgirginov:
Боре, не обръщай внимание.

Adrian:
Боре ,
във Facebook-профила ни се появи едно момиче , което прави преводи на жп - тематика и пита ( и ЩЕ пита) за някои термини - ето какво е написала ;


--- Цитат ---Става дума за описание на катастрофи. И ето го и пъвото понятие: "hot box detector" контекст: "hot boxes monitor the temperature of a train's wheels and axles
--- Край на цитат ---

emilchaushev:
Датчик затемпературномпрегряване на буски, оси и молела...
Интересное, че такива има в жп инфраструктурата а от текста не става ясно дали тези датчици са в подвижния състав или по трасето.

Ето малка извадка от един документ за датчици по жп инфраструктурата... Обаче не се вижда да се използва конкретен термин.. Дали има такъв термин и в подвижния състав нека колегите да коментират

Високоскоростните влакове трябва да притежават системи за засичане на прегряването на буксите.
Въпросните следящи системи трябва да проследяват протичащите във времето процеси на покачване на температурата на буксите и да регистрират евентуалното надхвърляне на допустимите прагове. Системите от този тип трябва да излъчват с високо ниво на надеждност предупредителни и алармени сигнали, които, ако това е необходимо, са степенувани в порядък, който инициира процес било на намаляване на скоростта, било на преустановяване на движението на влаковете, в зависимост от сериозността на температурното покачване.
За недопускане на объркване при излъчване на сигналите за покачване на температурата системите за регистриране на температурните аномалии трябва да бъдат инсталирани изцяло на борда на влаковете.
Все пак трябва да се има предвид, че системи за следене на температурата на буксите могат да бъдат инсталирани в наземен вариант тогава, когато става дума за контрол върху влакове, които все още не притежават собствени системи от този тип, или други типове влакове, които се движат по същата линия.
Инсталираните във влаковете системи не трябва да смущават работата на разположените по протежението на железопътните линии от съответните маршрути системи за следене на температурата на буксите.
Ръководителите на съответните инфраструктури трябва да вземат мерки за осигуряването на съвместимост между работата на влаковете от интероперативната система и разположените по протежението на железопътните линии системи за следене на температурата на буксите в съответствие с изискванията, изложени в точка 7.2.6.2 от ТСОС за подсистемата на инфраструктурата.

liro4605:
Има пътни вероятно има и по съставите.У нас има засега само една такава система.

По парните машини съм чел или гледал ,че на буксите се слага нещо като пиропатрон и при прегряване се пръска което освобождава нарочно поставен газ ,който да бъде подушен от машиниста.100г по-късно като изключим тази система http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%9D%D0%9A%D0%96%D0%98-%D0%B2%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5-%D0%B2-%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8_l.a_i.163469_at.1.html единственното такова нещо по наще състави си остава нюха на машиниста.Слух миризми или както го учихме някога "метода на ловеца".


 Относно термините ще ме извинявате ама за 5-6ти път чувам това "..вагон глава" .Много грубо ми звучи.Може би в буквален превод е така но у нас мисля че името си е "КОМАНДЕН ВАГОН".

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия