Автор Тема: Термините в жп транспорта и моделизма  (Прочетена 43780 пъти)

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Термините в жп транспорта и моделизма
« Отговор #60 -: 11 Януари 2019, 21:36:27 »
Off-Topic:
Използването на всякакви гумени, силиконови или пластмасови бандажи не го броя - използва се само в играчките и в масовите модели.

Аз лично смятам че бандажираните колоси са доста полезни
дори само едно колело с бандаж вдига теглителната сила поне 5 пъти
А има и друго нещо при изкачването на наклони един лок който тежи 500г и такъв който тежи само 350г  има осезаема разлика в косумацията респективно в натоварването на мотора което при дигитала не е без значение.
Съгласен съм че гумените бандажи цапат много особено когато се случи да пребуксува но силикона е абсолютно безвреден за трасето не остава нищо но пък е доста по нуистойчив от към износване.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Термините в жп транспорта и моделизма
« Отговор #61 -: 12 Януари 2019, 05:21:18 »
Да допълня и аз нещо за вписването.
Обикновено мислим само за вписването в крива, или както се изразяват специалистите-вписване в план.
Но много важен момент е вписването в профил! Теоретично си представяме, че двете релси са идеално прави, но на практика те са вълнообразни. И тук е много важно всяко колело на возилото да има известно вертикално изместване, за да следи този вълнообразен профил и да стъпва винаги върху релсата! В противен случай дерайлирането и лошото токоснемане ще бъдат твърде често явление.
При моделите на парни локомотиви вписването в профил има изключително разнообразие от решения, някои много оригинални, но едва ли ще мога да ги опиша тук. Понеже в случая става дума за ЕМВ серия 32, решението за вписване в профил е значително по-просто от парните локомотиви.
Двете талиги трябва да носят рамата в три опорни точки под формата на триъгълник с върха назад по посока на движението. Т.е. едната талига трябва да има две твърди странични опори с рамата, а втората талига да има само една опора в централния болт.
Дано съм го обяснил достатъчно ясно.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Термините в жп транспорта и моделизма
« Отговор #62 -: 12 Януари 2019, 09:33:23 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3499.msg114104#msg114104 date=1547263278

Двете талиги трябва да носят рамата в три опорни точки под формата на триъгълник с върха назад по посока на движението. Т.е. едната талига трябва да има две твърди странични опори с рамата, а втората талига да има само една опора в централния болт.


Освен "задължителното" триточково окачване на коша, може да се види и триточково окачване на четирите колела в една талига. (това вече само по желание, за по-добрите модели).

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Термините в жп транспорта и моделизма
« Отговор #63 -: 12 Януари 2019, 22:39:11 »
Цитат на: svetljjjo link=topic=3499.msg114103#msg114103 date=1547235387
Аз лично смятам че бандажираните колоси са доста полезни
дори само едно колело с бандаж вдига теглителната сила поне 5 пъти
А има и друго нещо при изкачването на наклони един лок който тежи 500г и такъв който тежи само 350г  има осезаема разлика в косумацията респективно в натоварването на мотора което при дигитала не е без значение.


Светльо, с тези неща ето тук съм измервал теглителната сила по три начина на около 30 локомотива. На около 10 от тях съм заменил гумените колооси с нормални (без гуми). Ползата от гумите е много далече от тези 5 пъти, дори и да са чисто нови. При леко повишаване на масата и махане на диагонални силиконови бандажи тягата на практика не се променя (Е44.5), или на парния Т12. За шестосните с по 4 гуми разликата е по-голяма, но и без гуми те си теглят достатъчно добре.
А пък консумацията на локомотив без гуми ти спестява проблемите дори и с най-евтините и малки декодерчета. Без гуми и най-мощния мотор на Роко не надвишава 450 мА.