Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.

<< < (3/6) > >>

fpk1999:
Днес се навършват точно 20 години от катастрофата в Казичене на 17.08.1992.Около 22:30 товарен влак с пиян машинист при маневра се врязва в връщащия се от Бургас ЕВ Слънчев бряг.Загиват 8 души.Късмет,че се сетих.Нито една медия не не се сети за най-тежкия ЖП инцидент в България.

pavel75:

--- Цитат на: fpk1999 link=topic=3501.msg80940#msg80940 date=1345215442 ---Днес се навършват точно 20 години от катастрофата в Казичене на 17.08.1992.Около 22:30 товарен влак с пиян машинист при маневра се врязва в връщащия се от Бургас ЕВ Слънчев бряг.Загиват 8 души.Късмет,че се сетих.Нито една медия не не се сети за най-тежкия ЖП инцидент в България.

--- Край на цитат ---
Вярно, че е трагедия, но не е най-тежкият индицент в България този в Казичене.

fpk1999:
Днес се навършват 50 години от откриването на първата електрифицирана железопътна линия в България-Пловдив-София.Два поста на Лиро4605 със снимки: Надявам се,че няма нищо против да ги пусна тук.

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg80263.html#msg80263
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg80264.html#msg80264

Vlado:
С малко закъснение от Железопътния форум:


--- Цитат на: ПЖИ43в ---Преди 50 години - на 27 април 1963 г. е пуснат официално първия бърз влак с електровоз  в България :!:
--- Край на цитат ---

Vlado:
И още една макар и по-стара дата:


--- Цитат на: Димитър Деянов ---Това е първата серия електрически локомотиви в цялата история на БДЖ. Произведени са в заводите SKODA - Plzen през 1961 и 1962 г. Първоначално, на 13 април 1962 г. пристигат през моста на Дунав в Русе  6 локомтива  -  (Е 41-01 до   Е 41-06), а един ден по-късно вече са докарани в новото депо за електрически локомотиви в Подуяне. След обичайните приемателни проби с тях, се пристъпва към пробно обслужване на някои влакове по вече електрифицираната  ж п линия  София - Пловдив. Електрификацията на линията се открива официално на 27 април 1963 г. и по-нататък преминава изцяло на електрическа тракция.
     Доставката на локомотивите серия Е 41 приключва с набавянето на 41 единици. Към края на 1963 г. част от тях са изпратени в Локомотивно депо Г. Оряховица, където от април 1964 г. поемат работата по втория електрифициран участък у нас  Г. Оряховица - Русе.
     Заради показани редица недостатъци още в началото на експлоатацията им, цялата серия  Е 41 (от 1965 г. вече без буквата "Е"- серия  41), е модернизирана през периода 1964 - 1967 г. с последователно връщане в завода-производител. Не са изпращани обратно само локомотивите  41-21  и  41-38, които след няколко последователни опожарявания са бракувани през 1965 г. При модернизацията в SKODA, по споразумение с БДЖ, последните два локомотива  41-40  и  41-41 заемат техните места и се връщат с експлоатационни номера  41-21 и  41-38.
     След второто им пристигане от Чехословакия, всички локомотиви серия  41 са зачислени в Електролокомотивно депо Подуяне и продължават да обслужват пътнически и товарни влакове по тракционните рамена  София - Пловдив   и София - Карлово, а след 1974 г. и по цялата 3-та линия.
      До  1985 г. серията загубва още 9 локомотива, два от които са бракувани след катастрофи и 7 - след опожаряване (41-о1, 41-о3, 41-о7, 41-14, 41-22, 41-23, 41-25, 41-36 и 41-38). От тях са върнати в експлоатация, с юбилейни номера:  41-22 като 41-100  през 1982 г., 41-о3  като  41-60 през 1983 г. и  41-36  като  41-40 през 1984 г.
      През периода 1983 - 1990 г. се предприема втора модернизация на общо 12 + 3 (с юбилейните номера, които също се смятат за модернизирани) = 15 локомотива. От 1 януари 1988 г. модернизираните локомотиви получават в порения си номер модификационна цифра 1.
      Към края на 1992 г., т.е. приблизително 30 години след доставката на локомотивите серия 41, са извадени от експлоатацията и бракувани общо 26 машини, а до края на 1994 г. - още 14. С заповед номер 200/1993 г. за музейна машина от серията беше определена  41 008.4, като локомотив с най-запазен първоначален вид, но е унищожен през  1995 г. Остана локомотив  41 103. 3 (бивш  41-60 и първоначално  41-03), макар и с много изменен външен вид. През 1998 г. обаче и той е бракуван, а след това унищожен.
      Последно, със заповед номер  1155/2001 г., за музеен е определен  41 009.2, който се намира в депо Подуяне на коловоз между други повредени машини, с изпразнен кош, леко провиснала рама и в извънредно тежко състояние.
--- Край на цитат ---

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия