Автор Тема: Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)  (Прочетена 19751 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 201
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Цитат на: pavel75 link=topic=3515.msg70403#msg70403 date=1326112210
... Проблемът, е че хората там са доста напраднали и не винаги ми е ясно това което казват. Ето линк към темата ако това ви помогне:
http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=42491&highlight=%E1%F0%EE%FF%F7&topicshow=Схема%20за%20брояч%20на%20импулси

Павка, онова което не си разбрал там е почти същото като това тук:

Цитат на: CaLLlo link=topic=3515.msg70391#msg70391 date=1326106314
...   - токоснемане на всеки вагон (светещ/несветещ) + резистор. В най-простия случай това е резистор меду 2-те талиги при 4-осен вагон, но се продават и готови колооси за вагони с резистор вътре в оста - само сменяш 2 от колоосите с такива и си готов. ...

"Релсова верига" е специална допълнителна променливотокова електрическа верига, която се затваря през металните колооси на истинските вагони и локомотиви, с други думи всяка колоос дава накъсо двете релси и така се разбира, че там има подвижен състав, някакъв.
При моделите колоосите на вагоните не дават късо, нито някакви слаби утечки ако са несветещи и за това добавяме колоос с резистор вътре ... и вече имаме слаба утечка, която ни информира за наличие на подвижен състав. С 2 думи, нещата стават вече като при истинските влакове.
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 14:02:23 от CaLLlo »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 453
  • Рейтинг: 51
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Снощи поработих още малко над схемата. Проектирах и разширителния IR модул към основната схема. Внесох някои малки подобрения. Настоящата версия е 0.5 все още върху бредборда, но мисля това да е последната бета, тъй като по задание функционалността е изпълнена на 100%. Ще я сглобя и върху PCB да добие нормален вид. Ще кача снимки и ново клипче с кратка демонстрция, но това след около час приблизително, тъй като ми се отвори работа докато пиша тук.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 972
  • Рейтинг: 225
    • bgrail.info
Мисля, че трябваше най-напред да направиш сухи проби с един сензор и поведението му при среща с разнообразен подвижен състав. Така става малко отзад-напред.
На пръсти, огледало, фолио и бяла хартия и моите сензори реагират, но на черната рама на вагона - не.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 453
  • Рейтинг: 51
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Ето нагледно какво съм постигнал.




Кратко демонстрационно клипче
Онлайн (гледа се с WM Player 9)
Линк за даунлоад на AVI файл
« Последна редакция: 12 Февруари 2012, 12:55:46 от BaHkaTa »

widowmaker

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 145
  • Ep. I - K.P.E.V. - София
СТИРОпор, Ванка, другото е пор, па бил той и стерео (сигурно щото е с две работещи уши)  :lol:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 201
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Roco Artikelnummer: 40186; 40187
Колоос 11 mm; 9 mm за информиране за заетост с вграден резистор 18 kΩ
2 Stück / Packung  7,65 €

www.modellbahnshop-lippe.com



Поиграй си с оптиката, кефско е ... а колелата са тук и те чакат!   

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 453
  • Рейтинг: 51
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Мен не ми трябват такива колооси за тази схема където идеята е коренно различна. Но пък за тези колооси може да се измисли нещо друго като схема която да ги отчита в някакъв сегмент  ;) Не съм сигурен как би реагирала DCC системата при първа среща с тези колела, пък и DC-то  ?! :blink:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 972
  • Рейтинг: 225
    • bgrail.info
DCC централата не я бъркат тези колооси, те са незначителен товар за нея.
Необходимо е обаче секциониране на релсовия път и устройства за отчитане на заетостта.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1444
  • Рейтинг: 521
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Ванка. Прави ли проби? Интересуваме сензора сензорира ли, че довечера ще ходя да купувам части за схемата за бариерата, та да се насочвам от сега какво да купувам.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 453
  • Рейтинг: 51
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Емо виж последното клипче. Работи както го бях замислил. Сега размишлявам над лека промяна в 4S модула за да го пригодя точно за управление на прелез с бариери. Щях да пускам питане дали някой може да ми предостави прелез с бариерки за няколко дена да експериментирам.
Постановката е следната разполагам и 4-те сензора. Първи от ляво на прелеза на половин метър да кажем, втори непосредствено пред самия прелез, трети отдясно след прелеза и четвърти 50см след прелеза. Така се получава сегмент от около 1 метар мисля е достатъчен за периметър на прелез с бариера.
Изходите на интегралната схема ще се вържат паралелно към реле. Бариерата се задейства от далеко от един от крайните 2 сензора. Средните два са просто за контрол на присъствие. Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната. Това е следващото проектче което съм запланувал.

widowmaker

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 145
  • Ep. I - K.P.E.V. - София
При положение, че влакът се движи със прилична скорост в такъв участък -  примерно поне 50-60км/час,
ще трябва доста "на пожар" да се смъкват бариерите след като се получи сигнал...
Стандартно преди пускане на бариерата има предупредителен звуков сигнал, което още повече забавя нещата.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 453
  • Рейтинг: 51
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Хубаво. Ето затова обсъждаме и коментираме вариантите. Нямам реална представа как се вписва подобно нещо в размер НО или N. Аз правя протип някакъв който след това доразвиваме. Може крайните сензори да се разположат и по-далеко, дори и 8S модула да се ползва за по голяма прецизност (от към дължина на влака). С 4 сензора ако крайните са прекалено далеко а през прелеза минава само лок има вероятност първия сензор да млъкне докато лока стигне втория. А отностно звука това вече е екстра за което ще помислим накрая. Освен звукова сигнализация има и светлинна, значи още две схеми отгоре идват :) Ще се помисли и за закъсненията между сигнализацията и спускането на бариерата.
Идейте са добре дошли, но бавничко стъпка по стъпка ще стане всичко.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1444
  • Рейтинг: 521
  • N scale 1:160- реален моделизъм
За бариерата довечера започвам да лепя тази схема, която да тестваме на ухото в клуба.


Малко разяснения.
Двата датчика са на по метър и повече от бариерата.
Импулсите им започват да разбалансират броячите.
При навлизане през първи датчик, през чакащия мултивибратор се изработва импулс 200 ms, Който активира релето и през неговия контакт се подава импулс към платкат ана бариерата за спускането и.
Когато влака започне да минава и през втория датчик и той започва да се покачва. при излизане на влака от участъка, двата брояча би трябвало да са с еднакви стойности, което генерира импулс през втория чакащ мултивибратор и през реле 2 се задейства веригата за вдигане на бариерата..

В случая няма значение, кой датчик ще е първи и кой втори, респективно посоката на движение на влака.
Броячите броят до 256, което също е достатъчно и няма зависимост от дължината на композицията, както и от нейната скорост, дори и да има спиране в този уастък между двата датчика.
Ванка дай на лична какъв елемент ползваш за датчик..

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1495
  • Рейтинг: 346
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70774#msg70774 date=1326454857
Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната.

А ако през участъка минава само единичен локомотив?

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 453
  • Рейтинг: 51
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Цитат на: emilchaushev link=topic=3515.msg70780#msg70780 date=1326460184
Ванка дай на лична какъв елемент ползваш за датчик..

Готово :) Успех с прототипа  :good:

Цитат на: Mixy link=topic=3515.msg70783#msg70783 date=1326465431
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70774#msg70774 date=1326454857
Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната.

А ако през участъка минава само единичен локомотив?

Ами това казах че трябват повече сензори в този случай.
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70776#msg70776 date=1326457638
... С 4 сензора ако крайните са прекалено далеко а през прелеза минава само лок има вероятност първия сензор да млъкне докато лока стигне втория...

Освен ако не измисля някакъв тригер на изхода за целта или да се определя заетостта чрез релсова верига в целия сегмент на прелеза. Варианти доста има.