Автор Тема: Мога ли да карам дигитален локомотив по аналогово трасе?  (Прочетена 10963 пъти)

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: staff123 link=topic=3500.msg69964#msg69964 date=1325695285
Цитат на: widowmaker link=topic=3500.msg69958#msg69958 date=1325689718
Според мануала има:
http://www.piko-shop.de/is.php?id=2820

Не мисля. Има описани само 2 крушки, които, предполагам, са еднакви (бели). Не видях някъде да пише, че са различни. Може и да бъркам, но съм почти сигурен, защото и двата ми локомотива на PIKO са от HOBBY серията, също като този, а те имат само бели челни светлини.
 :)
Имат червени световоди, може би, което не изключва поставянето на допълнителна светлина от тези, които разбират.
Адри, вярно драмата се задълбочава. А относно функциите на дистанционното, то те са описани в инструкцията му.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Цитат на: topalov link=topic=3500.msg69966#msg69966 date=1325696512
Цитат на: staff123 link=topic=3500.msg69964#msg69964 date=1325695285
Цитат на: widowmaker link=topic=3500.msg69958#msg69958 date=1325689718
Според мануала има:
http://www.piko-shop.de/is.php?id=2820

Не мисля. Има описани само 2 крушки, които, предполагам, са еднакви (бели). Не видях някъде да пише, че са различни. Може и да бъркам, но съм почти сигурен, защото и двата ми локомотива на PIKO са от HOBBY серията, също като този, а те имат само бели челни светлини.
 :)
Имат червени световоди, може би, което не изключва поставянето на допълнителна светлина от тези, които разбират.
Адри, вярно драмата се задълбочава. А относно функциите на дистанционното, то те са описани в инструкцията му.

Не оспорвам! Единият от моите вече съм го оборудвал с бели и червени SMD светодиоди. Идеята ми е, че фабрично локомотивите от HOBBY серията на PIKO са без червени светлини. Aко е закупен на старо и предишният собственик е правил корекции - това е друго.

KamaZZo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Преди малко получих съобщение от колега който ми обясни на кратко за функциите и тн. аз от своя страна го препратих на Ризар който също изпитваше затруднения в боравенето така че,смятам темата за изчерпана и понеже съм на ясно че, за по-старите кучета тези въпроси са досадни предлагам да преустановим дискусията.Все пак коментари от сорта на "драмата се задълбочва" и "драматичен развой на събитията" не са от полза на никого  :nono: :hi:

На тези които се отнесоха сериозно и с желание да помогнат-БЛАГОДАРЯ!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2390
  • Рейтинг: 981
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
За да е полезно четенето и за другите, беше добре по някое време да видим и:
1. Какъв е декодера - Piko Classic (56121) или Piko Hobby (56122), или някакъв друг? Да знаем и незнаещите че с такъв декодер  няма проблеми при аналогово управление.
2. Какъв е локомотива (само 218 не върши работа!) - 57ххх, или поне какво пише на него - 218 244-2 или друго? Да е ясно  че няма червени ламби. Че то като гледах в каталога наистина половината 218-ки са без червено, пък за някои май въобще не пише за светлини. На други пък пише че "светлините се сменят с посоката" ама дали са само бели, дали и червени?

За сведение от моето бебешко Роко 215 129-8, мисля че е 63490 - също има само две лампи, едната свети при двежение в едната посока, другата свети в другата посока, но световодите отиват и на белите и на червените светлини, така че светят винаги по три бели отпред и две червени отзад. Естествено сега се чудя как да мога да изключвам задните червени, защото не знам да има лок с вагони и светещи черевни лампи, ама това е друга приказка...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Не става изобщо въпрос как се държи Роко, Брава, Флайшман и т.н. Става въпрос единствено и конкретно за модела на Пико... Не извъртайте темата в безсмислени вариации...  :nono:

Пълно описание на централата Digi1 на английски я има в склада, в папка Others. Отделно я има в сайта на фирмата - там би трябвало да я има и на немски. За съжаление на други езици я няма...

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
За да уточним положението със задните червени светлини на този локомотив(ПИКО 218),и аз го имам и му светят само белите светлини по посока на движението,а отзад нищо.Това е така защото в долният край на кабината има само по една лампа за бели светлини и като се обърне посоката на движение тази лампа изгасва и няма какво да свети за червените.Имам го същият локомотив и със звуков декодер,но там светлините са направени със светодиоди и отпред са бели,а отзад червени светодиоди.Относно червените светлини на истинските локомотиви,те се използват при следните случаи:при двупътен участък,когато влака се движи по неправилен път през деня отпред на локомотива се поставя сигнален диск(същия който се поставя на края на влака),а през ноща една червена надбуферна светлина.Същото се отнася и за изолиран локомотив(локомотив без вагони),но нощем се пали и отзад една червена надбуферна светлина.Помощен локомотив на опашката на влака,през деня отзад сигнален диск,а през ноща една червена надбуферна светлина.Когато се скъса влака и първата част се прибира в гарата,отпред локомотива също се сигнализира с една червена надбуферна светлина.Маневрените локомотиви в района  на гарата са сигнализирани и отпред и отзад с по една синя светлина,но когато трябва да отиде маневрения локомотов до съседна гара изолиран,тогава освен сините светлини,отзад се пали и червена.Така,че по две червени светлини на локомотив не се палят както на моделите.С две червени светлини се сигнализират отзад пътническите влакове.Може и да съм сгрешил нещо относно сигнализацията на истинските влакове,моля да ме извините,но преди много години бях машинист :drinks:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Локомотиви със светещи две червени светлини у нас може да има само теоретично, ако са на опашката на пътнически влак (не е забранено).