Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Автоматично откачане на вагоните от локомотива.
georgi_bg1:
Здравейте, може ли да обясните как може да стане това? Имам следният цифров локомотив : http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/6289/d/3/p/17658%2C6289%2C138/pr/digitales-startset-diesellok-br-203-sbb-cargo-mit-gueterzug.html Доколкото разбрах единият варянт е да закупя този декодер: http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/139/d/2/p/6319%2C139/pr/einbausatz-digital-kupplung.html Има ли друг варянт, без да купувам друг декодер а да се приспособи този които сега е в локомотива да прави това нещо? Благодаря предварително.
BaHkaTa:
Според мен единствено можеш да смениш куплунзите с други които могат да се разкачат електромагнитно, но това няма връзка с декодера на самия локомотив. Докато този другиия декодер си е специално направен за целта. Нямам много знания по темата и никакъв опит. Нека и други колеги се произнесат.
widowmaker:
Стандартният куплунг е електромагнитен и би трябвало да може да се командва от нормален изход за аксесоари на декодера.
Обикновено посредством настройки с определени CV-та на въпросните изходи се задава като какви да работят.
В декодерите на ЕСУ примерно всеки изход може да се програмира и за такава функция (също така осветление, димов генератор и т.н.)
Трябва да се прочете упътването на декодера, който е вграден в локомотива, както и упътването на електромагнитния куплунг
(какво напрежение иска - най вероятно да е импулс, колко да е дълъг импулса и т.н.) и ще стане ясно дали може или не може.
Трябва също така да е възможно да се купят отделно само електромагнитни куплунзи без декодер.
P.S.
Като пуснах преводача да преведе какво са написали австрийците за този декодер, е написано, че куплунзите са направени така, че да се командват само с този декодер.
Може би ще е по удачно да се купи стандартен електромагнитен куплунг - примерно на Krois, вместо да се ползват точно такива.
За Кройс има информация, отделно че продават малка платчица ZS1, която изработва единичен импулс с дължина около 4 сек (моновибратор с 555).
Предполагам, че роковското чудо работи на подобен принцип, но пък не се продава само куплунгт отделно.
Функционалните изходи при Локпилот на ЕСУ могат да се програмират да дават единичен импулс с нужната дължина. Платчицата командва и двата куплунга.
Т.е. малката допълнителна платчица както е при Кройс не му е нужна.
С малката допълнителна платчица куплунгът ще може да се включи към всеки декодер без да има опасност от поражения.
Като гледам цените из нета цялата хамалогия на Кройс (платката и 2-та куплунга) излиза около 45 евра.
emilchaushev:
Съжалявам, че отклонявам темата в посока различна от поставения въпрос, но връзката е много тясна с името на темата.
Коментара ми е за същата тема, но в друг контекст.
Ето идея как да се направи откачване на N вагони. Накрая на страницата има и видео на работеща система.
http://www.1zu160.net/eigenbau/magnetisch-entkuppeln.php
pavel75:
Емо, обаче при този пример откачването става само на определено място, а не където поискаш. И става малко неестествено - в движение - локомотива продължава, а вагона спира сам.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия