Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 545902 пъти)

tambaraci

  • Гост
  • Trade Count: (0)
това последното е снимка от гара Лом

tambaraci

  • Гост
  • Trade Count: (0)
утре по едно по едно

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Нали ти е ясно, че може да са твой, но публикувайки ги тук,
стават с неясна авторска съдба?
Тоест може и да ги изплагиатстват някъде!!
 :yes:

tambaraci

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Гара Своге 5.1.913г.
Гоцпожица Еленка Димитрова гр.Русе
Катастрофата въ гара Своге на 16.12.912г.
картината представя ка ся спречкани машините
безпорядъка обаче е в дясната страна 9 вагони
на куп три часовоя вардят вагоните
вагон А беше убитития спирачъ.
<следва любовно писмо>

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: pach link=topic=3529.msg107743#msg107743 date=1494358222
Много благодаря!!!
Изключителни снимки!!!!!!
...

... локомотив "Битоля" и страхотни снимки...!!!!

Локомотив "Битоля" е "вулканка".
Произведен през 1897г от "Бретон/Счечин" ( или Щетин).
Получава пореден номер 30.
Първоначално е по линията Русе-Варна.
През 1902 г. получава буквени серия "D".
От 1908г. Е с номер 173!
Не попада в плен на Турция, сред прехвърлянето му в Симеоновград (Търново сеймен) и п из 1936г получава
сериен номер 16.02.


Тук трябва да коригирам авторедактора ( :wild:)
Локомотива наистина е "вулкан"-ка произведен да работи
по система "компаунд" от фабрика "БРЕДОВ/ СЧЕЧИН"-ПОЛША,
(ама тогава май си е било германска територия.)

ПП. Е с тази последната снимка " ни хвэрли в музиката"!!!!!!!
 :hi:
« Последна редакция: 10 Май 2017, 08:54:43 от pach »

tambaraci

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: tambaraci link=topic=3529.msg107744#msg107744 date=1494358852
Колекционирам ги ще пупликувам още 10 апък като се науча как става с уписанието ще ги уписвам

Варна изпращане на юнкерите. Снимката е на машината на заминаващия влак 9.1.1929г.
(Image removed from quote.)

tambaraci

  • Гост
  • Trade Count: (0)

tambaraci

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: tambaraci link=topic=3529.msg107754#msg107754 date=1494396189
Варна изпращане на юнкерите. Снимката е на машината на заминаващия влак 9.1.1929г.
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Огромни благодарности за уникалните снимки и от мен :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Изглежда преди и на българската кинематография са се харесвали локомотивите от серия Дх-1 (БДЖ-04) ;D. Може би заради характерният нисък гърлен звук от двигателите!
Във филма "От нищо, нещо" той отново участва само с талигите си.
То няма как да покажат "вражески" локомотив в социалистически филм.

Ако някой се съмнява в това, да прочете историята на снимката от SGP подарена на инж.Д.Деянов с БДЖ-04.50!!!
Или да изгледа документалния филм с вчерашна премиера,
под заглавие "Българското кино и властта".

Ето и лока - тук отново характерния ресорен възел и буксов лагер, а на една от следващите снимки и леко се вижда красавеца.


Фургон с номер "51 52 92 57 049-3"

 
Пак същият фургон:


Тук се вижда , че е "Dm"


Тук в целият си блясък ( почти) и зад култовия дизел.
Фургон  Dm 51 52 92 57 049-3:


И една снимка "из филма на Иван Радоев" за БДЖ-16.27
до Трявна и обратно в Горна Оряховица от 6 май 2017:


 ;D &bgflag

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Относно локомотивите серия 04 в кинематографията,не вярвам показването на само части от него да е по някакви идеологически причини. Просто,колкото и да ни се иска,режисьорите на игрални филми не правят филмите си специално за нас,любителите на железниците.
Ако би имало някакви идеологически причини,не би трябвало да се показват и локомотиви от серия 15.
По"вражески" локомотив от това няма.

rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Благодарение на филма От нищо нещо, успях да възстановя вагона :)


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1704
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Първият от серията магистрални дизелови локомотиви на БДЖ, строен във Wiener Lokomotivfabrik - Floridsdorf и въведен в експлоатация на 8 март 1963 г.

Черно бяла снимка:


Цветна снимка:


Снимките са от сайта: "Изгубена България" - http://www.lostbulgaria.com/?p=5081     :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: misan link=topic=3529.msg107784#msg107784 date=1494590371
Относно локомотивите серия 04 в кинематографията,не вярвам показването на само части от него да е по някакви идеологически причини. Просто,колкото и да ни се иска,режисьорите на игрални филми не правят филмите си специално за нас,любителите на железниците.
Ако би имало някакви идеологически причини,не би трябвало да се показват и локомотиви от серия 15.
По"вражески" локомотив от това няма.

Ама принципно това го знаем ние, но не и цензурите, които по правило са тъпи партийни бюрократи, назначавани задно с агентите на 6-то главно управление на ДС и треперещи да не се издънят, пред партията и да ги върнат на село. Да останат без
софийско жителство, топло местенце на бюро и да ги отдалечат от партийните софри и други привилегии!!!

А и БДЖ-15, сме ги получили през войната, после купили от чехи и съвeтската държава. Тоест имаме заварено положение, после от братски страни. Да не забравяме как имаха и огромни петолъчки от пред по едно време. Табелките на производителя  са били недостъпни или замазани с боя и масло, ако въобще бюрократите са се отделили от бюрото си да ги видят.
Пък и в крайна сметка, все нещо е трябвало да дърпа влаковете през планираните от партията петилетки,
( Помниш ли лозунга "Петилетката за четири години"?),
Тоест поне докато не са дошли пъпвите нови локомотиви...

Да не говорим за зверската експлоатация.
Инж.Деянов разказваше как стахановците са дърпали свръхвлакове, а рамните листове са режели като наденица нитовете си!!!!

Да си спомняш нещо такова за локомотива на SGP?
Нито петолъчки, нито кой знае каква патърдия се е вдигнала
за автрийския красавец. Освен намръщените лица от политическото  и бюро на КПСС (съветските комунисти),, как така братска България  и е купила цели 50 броя от Австрия!!!!???
Та ние нямаме ли социалистически локомотиви!!???
Едва ли се е говорило и за двигателите му!!!

Иначе и за него се чу, че е експлоатиран не по предназначение,
или че му е сипвано съветско масло и т.н. Колко е истина не знам...някои неща са описани в книгите на инж Деянов.
Особено в по-ранните издания и тез в чужбина на по-късен етап. Да не забравяве, че тук на проби са идвали и такива ГДР,
локомотиви като V-100 и V-180(BR-118). Можем само да съжаляваме, че тук във форума нямаме ( или не се е обявил)
поне един машинист работил на тази машина с желание да разкаже в подробности!

Виж каква е историята на снимката с БДЖ-04.50!
Ако не си я спомняш мога да ти цитирам дословно книгата на инж.Деянов!!!
Това е достатъчно показателно за онези времена.

Вчера имах проблем да обясня на поколение 1996г. защо се чакаше по 15 години за да си купиш съветска кола, или 20 години за да получиш и изплащаш още 20 години двустайна ненормална панелка!
Но тай-трудно им обясних, за вицовете тип "златна решетка"!!!
(Сашо "сладура" е бил братовчед на баща ми - убит точно по
причини именно за тази "награда" -"златната решетка"!!!)

Та така...
Може и да не е имало чак пък цензура, но не се сещам и за много кадри с точно този локомотив!!!  Хората по света си правеха и документални филми за тях, а ние криехме дори
точния брой в серийте, щото и това беше секретно, както снимането по гарите и въобще из обектите на страната.

Защо мислиш, имаме толкова малко архивни снимки от тези времена, пълни със "врагове", " вредители и сабатьори", както и всякакви шпиони и диверсанти! Врага сред нас... :sarcastic:
На поляците фашистите унищожиха целият архив на РКР!!!
А на нас?  Не говоря за онзИ архив дето го откраднаха от НКВД (КГБ)  и дори Путин отказва да коментира връщането му!

Мога още да говоря, но ще се отдалечим от темата много.
В заключение само - сега не ни се вярва на самите нас ( приживе лите ги) какви тъпизми се творяха в онези времена!!!
 :(
« Последна редакция: 12 Май 2017, 19:34:18 от pach »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1704
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Та като се разговорихме за 04, ето и един от култовите моменти във филма "На всеки километър" (1970) филм 2 - еп.12 "След години"  https://www.youtube.com/watch?v=N7iPOzjlbNA&index=23&list=PLR_IevKkQbMp9O-VxtqIvb4-r22VU6zYC  от 1:13:29 минути - двойна тяга на Драгоман.