Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 661143 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1320 -: 29 Октомври 2017, 21:42:27 »
Мауууу, големи писатели, голямо нещо...   явно тук ще радаваме Пулицър......     ;D    &bgflag  bg&flag

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1321 -: 29 Октомври 2017, 22:09:52 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg109331#msg109331 date=1509180701
Интересно е обяснението под табелката "Въглища 7т". Според продавача тя му е подарена от "министъра на транспорта на България ???"  и е от музейната колекция на депо София.

По тая система, от функционери преди време са раздадени безценни тракийски артефакти, златни накити с килограми, дори огромни статуи и кой знае още какво....

А тая табела е правена от Мафай - производителя на локомотива, има-няма 110 години, трофей тип боклук за министъра, а може би сувенир, но както се вижда и за продавача щом я продава...

Гледам, обаче и 15.86 ..... голям резил ...... Оригиналната табела, с която е дошъл локът от Германия понеже е цяла отливка, от трошлив материал е строшена, от нея са изпилени цифрите и са турени на стоманена плоча със същия размер, това първо. После единицата е паднала и са заковали стандартна месингова, а накрая някъде по трасето е изпаднала и изпилената 6-ца......
  &bgflag  bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1322 -: 30 Октомври 2017, 08:41:59 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1323 -: 30 Октомври 2017, 14:33:26 »


ÖBB 2020

Всъщност се оказва, че историята на дизеловите локомотиви от Австрия серия 2020 започва доста по-рано от очакваното.

През 1927г. вагоната фабрика от Грац съвместно с AEG сглобяват първия австрийски дизелов локомотив. Той е логично от (AEG) дизел електрически тип. Със собствената маса 39 т. разположена върху три колооси. От тях са задвижени посредством електромотори само крайните две. Двигателя е шестцилиндров дизел с мощност 148 кW, свързан с електрогенератор. На този локомотив е дадена за пръв път серия ОВВ 2020. С максимална скорост от 45км/ч локомотива е предназначен за лека служба по второстепенни тракционни рамена.

Този ( или тези) първи австрийски дизелов(и) локомотив(и) така остава(т) и единствен(ите) по рода си в Австрия до края на Втората Световна Война . Това дава една добра основа на последващи разработки за дизелови двигатели от Австрия.

В ОВВ подобно и на други железопътни администрации една серия понякога бива присвоявана на различни във времето локомотиви.

С натрупания опит (тук някъде се появява първия двигател Т12А) години по-късно заради натиска от Хеншел, чийто локомотиви са с прототипи на двигатели от Дженерал Моторс, както и пускането на DB серия 220, от Семеринг Грац Паукър пускат двигателя Т12b, проектиран вече за серийно производство.
Първоначално той е бил монтиран ( това подлежи на проверка) на по-леката австрийска серия дизелови локомотиви 2045 през 1952г. В него има един двигател, куплиран отново с електрогенератор, захранващ два тягови  електромотора в талигите.
Т12b вече е V- образен 12 цилиндров с обща мощност 370 kW. Така локомотив от серия 2043 е с обща  мощност 740 kW, при 90 км/ч. и по-голямата му маса (70т?)  се оказва, че е много подходящ за терените на южна Австрия. ( Подобни са и нашите - планини и равнини)

През 1958г. същите двигатели са монтирани на бъдещата серия ОВВ-2050,
като са куплирани не към електрогенератори, а посредством хидравлични предавки към талигите.
Идеята е да се започне серийно производство на дизел-хидравлични локомотиви за Австрия във фабриката от Флорисдорф. Съответно двигателите са с увеличена мощност - 2х625 kW при маса вече от 76 т.
Локомотива се явява и нещо като прототип и на бъдеща серия 2050, а който са предвидени още по-модернизирани двигатели от този тип (Т12b) с мощност вече 2х810 kW.
Проекта на 2050 е изпълнен "на живо" в първия локомотив, а именно бъдещият прототип на БДЖ-04, тоест 2020.01, през 1960 година!!!
Двигателите са с допълнителна компресия, която им дава специфичен разход на гориво 225 до 250 гр. на kW/h.
което за времето си е било доста благоприлично!

И така стигнахме до кратка история
( без претенции за пълнота) на ОВВ-2020,
като прототип на БДЖ-04:
- 1960г. е сглобен 2020.01 от фабриката на SGP, във виенското предградие Флорисдорф.
- като собственост на SGP, започва типови изпитания по железопътната мрежа на Австрия и обслужва понякога влаковете
D508/581 между Виена и Рим.
- някъде по това време (!?) идва и до София, за демонстрация по преговорите с БДЖ.
- 1962г. според австрийците са поръчани 50- те броя за БДЖ.
- След 1963г заедно с 2050, са ползвани по железопътните линии на южна Австрия, които още не са електрифицирани.
- през 1964г. е оставен като самостоятелна резервна машина за обслужването на влаковете във връзка със зимната олимпиада в Инсбрук.
- през 1965г. е дислоциран на гара Веина- изток заедно отново с 2050 и LDE-1450 за обслужване на експреса между Виена и Будапеща. Впоследствие към тях е добавен и прототипа на 2041.
(сведенията за вагони от Туристекспрес-а не са потвърдени още)
- 1969г. ОВВ го откупуват от SGP. ( все пак значи е бил и "държавен")
- 1972г от ОВВ го ползват все по-рядко защото двигателите почват да се повреждат все по-често.Необслужван над 300 000км!? Впрочем след частичен ремонт в "Сеинт Пьолтен" (?), той тогава  придобива оранжевия цвят на ливреята.
- През 1975г. замислят замяната им с Т12с от серия 2043, които обаче ще намалят мощността и скоростта на локомотива.
- На 1 септември 1977 г. локомотива е спрян заради повреда в двигателите Т12b.(още не са подменени)
- някъде в следващата година замяната на двигателите все пак е извършена и локомотива отново е в експлоатация.
- На 6 май 1980 г. той окончателно е "угасен" след повреда и общ пробег от над 1 150 000 км!!!
- На 28 юни 1980г. е поставен като паметник от страни на старата административна сграда на ОВВ, която по това време е учебно-музеен комплекс.
- На 22 февруари 2002г е предаден (продаден) на Клуб за историческо наследство на австрийските дизелови локомотиви.
- През 2008г. е преместен на гара Амщетен, която по-късно е изолирана от железопътната мрежа на Австрия  и закрита.
- към 2017г. локомотива е все още собственост на клуба:
http://www.privat-bahn.de/OeCD.html
По неизвестни начини и причини ( събират си сбирката от клуба) понастоящем е "открит" от Грег в Мистельбах-Австрия.




Нямам претенции за пълнота и яснота по всички аспекти на историьта, но това е  все пак за прототипа на БДЖ-04, а не за  самата наша серия локомотиви.

ПП. не можах да преценя тази.кратка справка къде и е мястото,
 за това я публикувам тук. Ако има по-добро място, моля!
« Последна редакция: 30 Октомври 2017, 14:35:28 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1324 -: 30 Октомври 2017, 15:48:35 »
По горе съм пропуснал да спомена, че локомотивната фабрика във Флорисдорф, се е сляла през 1930 година с фабрика Kraus&Co. с което става най- голямото промишлено предприятие около Виена.

От там през годините на войната излиза последния военен парен локомотив BR-42.2579 на 9 март 1945г. От там излиза и първият
следвоенен, въпреки че фабриката е лишена от основните си машини за репарации към Съветския съюз - BR-42.2701.

Производството на фабриката е спасено благодарение на голяма поръчка за парни локомотиви в Индия. Разбира се изпълнява поръчки и за съветския съюз и приятелските му страни. Може би още тук се оформят връзките ( коствено) с БДЖ, за да може в по-късни дни някои у нас да се чудят как така соц.България  си поръчва локомотиви при капиталистите!!!

През 1955 г. съветските окупационни власти предават фабриката на австрийското правителство, което в последствие (1958),
 я слива със "Семеринг Грац Паукер" с вече натрупан опит в дизелостроенето.

Сведенията са от архивна книга със спомени на персонала от фабриката налични само в архивите на Австрия:
http://www.bahn-austria.at/k_diesdas_lit_beiuns_Lofag.pdf

ПП. Вижте на стр.70 в книгата...три милиона шилинга!!!
« Последна редакция: 30 Октомври 2017, 15:55:29 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1325 -: 30 Октомври 2017, 16:30:18 »
това може и да го имаме вече ама...

https://www.drehscheibe-online.de/foren/file.php?017,file=122602

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1326 -: 30 Октомври 2017, 22:33:31 »
https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_2020 Почти вярно преведено,но има интересни препратки свързани с други локомотиви и вагони.
Интересно е да се обърне внимание на :
хидропредавателната кутия - маневрен локомотив
ходообръщача : пак маневрен локомотив
талига : електровоз
редуктори - маневрен локомотив , електровоз
окачване : пътнически вагон
ДВИГАТЕЛ Т12 b - от V 200 - МАЙБАХ - Maybach MD 650 MTU MB 12 V 493 TZ , чиито характеристики са еднакви с тези на Т 12 б .
Външна прилика , компановка , кабини, решетки ,  фарове , плугове , буфери - V 200 , GUTZOLD V-180 , ASEA - NOHAB - TMZ ,  DSB .......
Всички конструирани преди 2020.01.
Особено - V 200 двигатели --- Maybach MD 650 MTU MB 12 V 493 TZ .
А двигателя T 12 c е следващо поколение на МАЙБАХ.
ЕТО това е сборная .... 04 - Дх1 - .....
На V 200 като махнеш тумбаците и изтеглиш малко напред кабините и вземеш от TMZ и DSB --- получаваш 04.
А там някъде е и V - 180 - BR-118 и BR-119 , като втория е по-близо до шведската машина.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1327 -: 30 Октомври 2017, 22:56:48 »
Единствения дизелмотор с 4 клапана и 2 дюзи като втората просто не е монтирана , но има място за нея.
Само в бойната техника са се дублирали елементите по онова време.
Всичко по 2 , за по-сигурно
Вероятно двигателя на МАЙБАХ , който после е т 12 б - т 12 с е бил проектиран в началото на 50-те или края на 40-те за кораб , подводница или танк , или пробвана конструкция от времето на войната.
Интересно е турбината - турбокомпресора качва мощността на Т 12 б с 300 к.с. , макар налягането да няма и 1 атмосфера като работи постоянно и се пали с електрически стартер,нещо което при големите мощни машини не се среща често.
С въздух под налягане и стартерен двигател с вътрешно горене и честия вариант.

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 392
  • Рейтинг: 337
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1328 -: 01 Ноември 2017, 00:16:58 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3529.msg109354#msg109354 date=1509397008
Единствения дизелмотор с 4 клапана и 2 дюзи като втората просто не е монтирана , но има място за нея.
Само в бойната техника са се дублирали елементите по онова време.
Всичко по 2 , за по-сигурно
Вероятно двигателя на МАЙБАХ , който после е т 12 б - т 12 с е бил проектиран в началото на 50-те или края на 40-те за кораб , подводница или танк , или пробвана конструкция от времето на войната.
Интересно е турбината - турбокомпресора качва мощността на Т 12 б с 300 к.с. , макар налягането да няма и 1 атмосфера като работи постоянно и се пали с електрически стартер,нещо което при големите мощни машини не се среща често.
С въздух под налягане и стартерен двигател с вътрешно горене и честия вариант.
И коя е тая бойна машина ,дето има място за 2 дюзи ,а втората трябва да и направя резба да я завия? Или просто отливката е такава на главата. Немците нямат нито една машина с дизелов двигател ,през втората световна. Тази 1 атмосфера на турбината ,дори и сега /при новите common rail мотори е напълно достатъчна , /максимума е 2бара / за тези 300 коня за двигател с такъв литраж. Относно изказването  дали е сбирщайн ,или не ,затова е машина защото са ползвани различни агрегати и възли на различни производители. Mercedes ,bmw ,vw ,peugeot имат двигатели ,скоростни кутии ,esp ,abs, и т.н. управлявани от Bosch ,Siemens, Magneti marelli , Lucas и т.н. , но колата си е на производителя и само негова .
 П.П. Това ,че някога си карал мерцедес не значи ,че знаеш дали е бил Bosch EDC15,EDC16,EDC17,Siemens CID802,803 или Магнети умрели :).

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1329 -: 01 Ноември 2017, 14:31:17 »
Ако някога си имал допир до ремонта на двигател Т 12 Б  , горенаписаното е излишно, с което и въпросите .
Същото важи и ако някога си имал допир до ремонта на самолетни и корабни машини.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1330 -: 01 Ноември 2017, 15:23:09 »
Много ми е любопитно кога,къде и
какъв точно двигател, си ремонтирал ти?
 :yes: :drinks:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1331 -: 01 Ноември 2017, 23:39:52 »
Цитат на: pach link=topic=3529.msg109376#msg109376 date=1509542589
Много ми е любопитно кога,къде и
какъв точно двигател, си ремонтирал ти?
 :yes: :drinks:
КОГАТО АЗ СЪМ РЕМОНТИРАЛ ДВИГАТЕЛИ , ТИ БИЛ НЯКЪДЕ НА ДЕТСКИ ЛАГЕР ИЛИ НЕЙДЕ НА ........

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1332 -: 02 Ноември 2017, 02:36:41 »
Не споря относно произхода на агрегатите на 04, но хората се утрепаха да му докарат оригиналния звук за модела и до момента не се получава...А си го спомням прекрасно, след толкова години още звучи в главата ми. Лично имам озвучен модел на V200...звукът няма нищо общо. Австрийските 2043 и 2143, които на теория са много близки - виждал съм ги на живо - също звукът от тях абсолютно не става. Датският TMZ го има в тубата - исках да си го купя, но прослушах го, и неговият звук е коренно различен и това ме разкандардиса. V 180 пък хептен, ако че от всичките външно той най-много мяза на 04 - звукът му по-скоро е като на серия 52, той нали всъщност му е голямото братче, производство на същата фабрика. Иначе двигател Майбах МТУ още си имаме - серия 75. Но и неговият звук е друг - подобен на V160  или  BR 215...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1333 -: 02 Ноември 2017, 06:43:17 »
Машинист-чееее, това ли ти е отговора по същество!? :lol:
Явно си ремонтирал само двигателите на GUTZOLD V180,
както си го написал по-горе.
Хер Гютцзолд ( :hi:) може би ще бъде поласкан, че е попаднал
в полезрението ти, наред с истинските локомотиви и ...жп.администрации.
Поне да си беше направил труда да изкараш пълния списък
от гугъл за двигателите Майбах, макар и това да не обяснява
как модели на 180-та е събрала майбах-а. То вярно зависи и коя фирма го е произвела - Пико, Гюдзолд, Флайшман или Роко.
...и то без метална коруба, щото не е и дайкаст модел!
По-горе ти казах - дим през комина!
...или въздух под налягане както казват колегите.
Спорът наистина стана безмислен.
 :hi:
« Последна редакция: 02 Ноември 2017, 06:45:21 от pach »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1334 -: 02 Ноември 2017, 08:43:12 »
Цитат на: IKAR link=topic=3529.msg109389#msg109389 date=1509583001
Не споря относно произхода на агрегатите на 04, но хората се утрепаха да му докарат оригиналния звук за модела и до момента не се получава...А си го спомням прекрасно, след толкова години още звучи в главата ми. Лично имам озвучен модел на V200...звукът няма нищо общо. Австрийските 2043 и 2143, които на теория са много близки - виждал съм ги на живо - също звукът от тях абсолютно не става. Датският TMZ го има в тубата - исках да си го купя, но прослушах го, и неговият звук е коренно различен и това ме разкандардиса. V 180 пък хептен, ако че от всичките външно той най-много мяза на 04 - звукът му по-скоро е като на серия 52, той нали всъщност му е голямото братче, производство на същата фабрика. Иначе двигател Майбах МТУ още си имаме - серия 75. Но и неговият звук е друг - подобен на V160  или  BR 215...
Относно звука - всички са различни и зависи как,къде,кога и с какво са записвани.Както дали вътре в машинното или отвън.А при цифровизиране на аналогов звук , винаги има разлика от оригинала.Пък и като имаме пред вид миниатюрния високоговорител,който има ограничени параметри и не е hi-fi , няма как звука да е верен.Особено нискочестотния гърлен звук на 04.
Разбира се и двигателите са различни.
Най близо е звука на Т 12 с , поради сходните параметри на Т 12 b .
И на мен още ми звучи , но никъде го няма в истинския му вариант.
Относно прилики с другите машини - има.
Някой от някого е копирал или направо е откраднал.Кой от кого - историята мълчи.