Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Интересни снимки на български подвижен състав
CaLLlo:
Нито българският, нито английският или руският, са меродавни езици, щото думата не е от тях. Все едно да ми тълуваш турска дума с друга турска, като и двете не знаеш какво точно означават, а само горе-долу имаш някаква бегла представа, която в 95% от случаите е грешна.
БГ-ФР
ФР-БГ
mitko0888:
--- Цитат на: CaLLlo link=topic=3529.msg74108#msg74108 date=1330354034 ---
--- Цитат на: refil link=topic=3529.msg74102#msg74102 date=1330348417 ---... Второто значение на думата "понтон" - е плоскодънна лодка за строеж на мостове, според тълковния речник.
--- Край на цитат ---
Ако терминът беше само "понтон", щях да го приема, но "понтонен мост" вече си е чиста глупост (Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
В нашия език "понтон" си има и двете значения - и на мост, и на понтона, на който лежи моста, или кея.
По-сложен е въпросът с думи като "да си допия" :pleasantry:
Rado:
--- Цитат на: gzo link=topic=3529.msg74103#msg74103 date=1330348729 ---....
Гледам снимката и наистина в Русе има успоредна на брега ЖП линия, но днес май тя не е чак толкова отдалечена и отстоянията са по къси. Поне в участъка от Речна гара до старата гара (днес ЖП музея) отстоянието между бряг и релси е буквално крачки. Остава да е правена голяма корекция на бреговата линия и да е вдадена навътре. И ако пак не се лъжа големия комин е точно комина на стария ТЕЦ стоящ и днес на същото място, а покрай него и сега минава улицата със същия налкон.
--- Край на цитат ---
Безспорно снимката е от Русе, но мисля, колегата GZO греши относно мястото. Уличката до комина който е споменат по-горе е доста по-къса и по-стръмна. Освен това линията минава на няколко метра от реката, т.е. от другата страна на комина.
По-скоро мястото на моста е било някъде в района на кв. Захарна фабрика. Там брегът е доста по-равен (като на снимката). Може би на днешната улица Арчар. Доскоро наоколо имаше подобен комин и цистерни, а коловозът все още си е там, изглежда като на снимката, и по него все още може да се види подвижен състав (за което беше и темата :) )
mitko0888:
Вижте на сайта, от който са снимките, има и други, от различна гледна точка. Има и карти на града от различно време.
Adrian:
Една от първите баластоподбивни машини в България, тип „Стандарт”, доставени от фирмата Matisa – Швейцария през 1952 г
http://www.lostbulgaria.com/index.php?cat=7&paged=25
Стаж по железопътно дело - железничар показва на ученик как да подкапва масло на единия от шатунните лагери на локомотива, 50-те години на ХХ век
Пристанище Варна, камиони ЗИЛ дар от СССР, 1956г.
Пристанище Варна, 50-те години на ХХ век
lostbulgaria.com
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия