Относно първата машина отговора на инж.Димитър Деянов за нейния произход: Това е единствена машина в България, която не е доставена за БДЖ и не е зачислявана в парка на БДЖ. Това е двуосен маневрен локомотив с малка мощност (130 PS), заводско означение LDH 130, с хидропредавка и щангово задвижване на колоосите, който може да маневрира с до 2 - 3 вагона и ограничен район на действие (в рамките на маневрения район, където работи).
Доставен е през октомври 1959 г. за държавното предприятие ТЕКСИМ (TEXIM), което мисля, че съществуваше до края на 60-те години ма миналия век. След това предполагам, че е използван от оранжериите, до бракуването му. Следите от монтирано крило "БДЖ" и експлоатационен номер 67 01 вероятно са поставени като самодейност на персонала в депо Септември, където периодично е постъпвала машината за поддържане и ремонт.