Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 542626 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1545 -: 05 Ноември 2018, 12:10:28 »
Аааа, то за това се получава, че ретро снимките
вътре не са на български локомотиви значи!!!
Та и колегата се е заблудил за този на корицата.
Това не е български локомотив, а немската 43-та серия.
При нас БДЖ-43 е само електрически локомотив - парен
 в тази серия никога не сме имали.
А за Агоп Мелконян си прав. И тогава и сега, на това му викат
халтура...тоест да се изкарат едни пари!!! Друг е въпроса,
че при социализма и затвореното му общество,
липсата на информация (което се поощряваше),
водеше до такива халтави дори за  халтури резултати!!!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1546 -: 05 Ноември 2018, 16:14:27 »











Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1547 -: 05 Ноември 2018, 20:56:13 »
Цитат на: pach link=topic=3529.msg113426#msg113426 date=1541412628

Това не е български локомотив, а немската 43-та серия.


Локомотивът е немска 44 серия. Около 1970 г във ФРГ въвеждат номерата с контролни цифри и серия 44 се разделя на 043 и 044. Серия 50, като най-многобройни, стават 050, 051, 052 и 053. Това кара много хора да мислят, че 052 са серия 52, а в действителност са серия 50.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1548 -: 06 Ноември 2018, 00:08:52 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg113438#msg113438 date=1541444173
Локомотивът е немска 44 серия. Около 1970 г във ФРГ въвеждат номерата с контролни цифри и серия 44 се разделя на 043 и 044. Серия 50, като най-многобройни, стават 050, 051, 052 и 053. Това кара много хора да мислят, че 052 са серия 52, а в действителност са серия 50.
Още малко допълнение към Петко-
Тъй като всички локомотиви BR43 остават в DR, то във ФРГ  серия 43 е свободна. При въвеждането на новата номерация 44 серия е разделена, като серия 043 получават тези 44-ки, които са приведени на мазутно горене, а тези, които са на въглища получават серия 044.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1549 -: 06 Ноември 2018, 15:17:58 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3529.msg113442#msg113442 date=1541455732
При въвеждането на новата номерация 44 серия е разделена, като серия 043 получават тези 44-ки, които са приведени на мазутно горене, а тези, които са на въглища получават серия 044.
Демек:

043 574-3 и 44 119-6 Rосо

Съжалявам за качеството, но съм с телефона. :)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1550 -: 06 Ноември 2018, 18:22:06 »

От онова същото, "скришното" място, гара Сливница, 80-те.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1551 -: 07 Ноември 2018, 08:30:08 »
Първите локомотиви в настоящата територия на България. За съжаление тези дж....и искаха пари дори и за да се види съдържанието, и се отказах. Списание The Engeneer.

Цялата страница:


И нашия хубавец:


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1552 -: 07 Ноември 2018, 14:53:38 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1553 -: 07 Ноември 2018, 15:56:52 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3529.msg113453#msg113453 date=1541572208
Първите локомотиви в настоящата територия на България. За съжаление тези дж....и искаха пари дори и за да се види съдържанието, и се отказах. Списание The Engeneer.
...

Точно на кой брой те интересува съдържанието всъщност?
Може би мога да направя нещо ... :spiteful:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1554 -: 07 Ноември 2018, 16:13:22 »
Нямям представа в кой брой какво пише, и дали въобще има някакви детайли за първите локомотиви у нас. Тази страница е 94 от 1985 г., текстът е на стр. 95, но дали вътре има нещо което да си заслужава 6 паунда не знам. Очаквам да е само два реда за локомотива изобщо.
Да си ги държат пдф-ите, имам си достатъчно други безплатни неща за четене. Въпросът е за принципа, а не за няколко лева за една статия.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1555 -: 07 Ноември 2018, 18:25:41 »
Всъщност обходих историята на фирмата.
Наистина дума не намерих за нашите локомотиви.
Но същите (на първо "четене" по външен вид), по същото време, са купени и от египетския султан (?).
Но инфото е второстепенно (за сега) и не съм го "кръстосвал" за
втори източник.
Историята е препубликувана ( и допълнена) от същото списание:
Цитат
  Прочетете серията от статии за историята на Sharp, Stewart и Co.
"Инженерът" 1923/08/24 - (№ I)
"Инженерът" 1923/08/31 - (№ II)


Но се "разходих" из цялата фабрика благодарение на
друго препратка - ъм регистрите на града, където има
цялата статия за тази разходка из фабриката през 1853г.
Тъй като вече имам снимки и от двете фабрики (Шарп, Стюарт&Ко и Атлас) се опитвам да извлекат и картата му - ще е чудесно допълнение...
 Тааааа, освен интересния начин на работа с машините,
имат вече "бормашини" , "хобели" и "шепинги" с реглаж на оборотите,
 има и други интересни "факти"(в кавички са пак щото за сега е
единствен източник)!!!
И така:
 - Фирмата има патент за парен инжектор още през същия век.
Не знам защо, съм смятал, че това е немско изобретение
от следващия век...може би не съм слушал внимателно
Ясен, по въпросите за инжекторитете!? :hi: :on_the_quiet:

- И още - около и след 1853г. фирмата вече има произведени,
доста парни локомотива!!! По шест на месец минимум.
А към 1923 г. ( списанието) има над 1000 (хиляда) броя.
Може би всички данни се отнасят за този година - превода ми може да е подвеждащ..
 Интересно е съпоставимо ли е с нашите фабрични номера
(едва ли табелката не е открадната от 148-ми)?
 С 400 души (макс до 1600 работници) и средна заплата 30 шилинга (някой специалисти са с до 60!)
стойността на един локомотив като нашия е бил около 5000-6000
лири.

- И третото любопитно - в статията изрично се споменава,
не само как се сглобяват локомотивите в момента,
но и как се боядисват в... ЗЕЛЕНО!!!

Това много ме заинтригува и потърсих цветни снимки,
на възстановени в днешно време локомотиви от Шарп,Стюарт енд Ко.

Ми май всеки музей ако не си интерпретира, а все
пак се позовава на достоверни факти, имаме локомотиви
в три основни цвята - зелен, черен и син.

Та стана доста любопитно, нашите локомотиви като са
пристигнали с корабите, през 1865-1967, в кой цвят са били
първоначално!???

Иначе сега поне ни става ясно, защо 148-ми, през последните
50-70 години също е бил и в трите горе споменати цветове!!!
А ясното е, че...на никой от музея, както и/или корифейте с книги,
и идея си нямат с какъв цвят е бил експлоатирана серията....и то за дълги годиний не са го разбрали!!!

С това си умуване, май ще предизвикам Любо  :hi:
от Пловдив,
(негова любима тема беше) може би да се включи отново
в дебатите из форума по въпроса за цветовете!?
 bg&flag

ПП. Иначе аз имам достъп до материалите по съдържанието
на всеки брой от сп "Инженерът" , както и до пдф-те, но за тях
ми иска регистрация ( за сега без пари).
Та за това, така те питах горе по кое съдържание "си падна"!?!
 ;D
« Последна редакция: 07 Ноември 2018, 18:40:32 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1556 -: 07 Ноември 2018, 18:57:46 »
И едно допълнение към горният ми пост!

Намерих въпросните две страници - във февруарския брой
(от 6 февруари 1885) и ти си прав. Нашия красавец е  само
илюстрация към следната статия:
Цитат
 
*  История на локомотивния двигател (№ XIX), стр. 95. (илюстриран).
* Едуард Уудс .
* Ливърпул и Манчестър Железопътна Ко , стр. 97
Таблица с разходи .
* Как да измерите ефективността на парата, стр. 98.
* Хидравлични машини на пристанище Буенос Айрес, стр. 96 и 103. (илюстрирано). 

То така...
Но линка който даде, е доста интересен, богат и изненадващ.
Ще продължавам да се ровя там!!!
 :locomotive: :taunt: :rtfm: :snooks: :declare: :heat: :dance: :beta: :beach:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1557 -: 09 Ноември 2018, 02:28:30 »

Пак Сливница, сканирано е от книга.

« Последна редакция: 09 Ноември 2018, 02:31:44 от IKAR »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1558 -: 22 Ноември 2018, 11:09:03 »
14.27 се прибира в България:


и пак тя, макар да не се чете номера:


от тема за Симплон Ориент експрес в един хубав френски форум.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1559 -: 22 Ноември 2018, 11:25:25 »
Пак от там - БДЖ поща в Белград, в състава на Ориента.



И фургон на гара Филипово, 1981:


Разбире се французите не са пропуснали и моделите на RailTune:

както и БГ 14 на Ивайло, да не ги слагам тук, знаете ги.

Пак в сръбско:



« Последна редакция: 22 Ноември 2018, 11:38:16 от mitko0888 »