Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Интересни снимки на български подвижен състав

<< < (345/356) > >>

mitko0888:
Пропуснал съм днес този диспут.
външна част на парните машини - не виждам никаква разлика от будката, т.е. зелено, ако въобще по локомотива има зелено! Защото така ще изглежда и ако е само черно и червено.
котел зелен? дори и да видя олюпена боя, няма да повярвам!
крила отвътре червени - не съм чувал до сега и не съм виждал, освен да има някъде с този ръждиво червения грунд, преди да е боядисано.
Въобще това с бирата ми се стори от самото начало много съмнително ...

Adrian:






Adrian:




Adrian:






pach:
Имам питане!
Ако следното описание за тази снимка е така:
?



--- Цитат на: Krasi Tankista link=topic=3529.msg119122#msg119122 date=1592062136 ---...
                                       димна камера и външна част на парните машини - черен мат
                                       котел,  външна част на крилата, будка и тендер - маслинено
                                       зелен
                                       крилата отвътре, буферната греда и рамата с колелата - червено
                                       дръжки и кантове на колелата - бяло
                                       покрив на будката - светло сиво
Има и друга версия за цвета на котела - оксидирана стомана, което определено е по - вероятно. Тази теза застъпва Митко. Всичко това се изясни днес на сбирката в КЖМБ.
 ;D

--- Край на цитат ---

То тогава какъв е цвета на челната част от парните цилиндри, "снегорина" и носещата греда на пароразпределителния механизъм???
Котелът нема как да е маслинено зелен, защото се явява доста по-тъмен от пеща!А тя тогава с какъв цвят е?
И въобще...
Според мен, целият локомотив е боядисан в черно (антрацит или оксидно) и сиво, каквато е  практиката на фабриките при снимането
на черно-бяла лента. Или както знаем от Сашо (СаIIIo) това е снимка "фотоайнщрих" от немски. Целта на снимката е да подчертае
и контурира обикновенно "невидимите" части, поради естеството на черно-ббялата лента и осветеността! За рекламни и технически цели!
Тоест всичко тъмно или влизащо в естествени сенки на конструкцията, се боядисва със светла боя (сива), за да изпъкне при самото заснемане.
Точно това се наблюдава на горната снимка - всичко което е в сянка, или трябва да се открои на чеирно-бяла снимка,
 и в последствие лесно ще се боядиса в друг (тъмен) цвят или е в сянка  е светло сиво и изпъкващо - рама, носещи греди,
цилиндри, пола (снегорин), крила - вътре и външно...и т.н.
Виждаме нюанси на сивото, при черно-бялата снимка, заради светлосенките и различната светлина (тук Краси със сигурност може по-добре да го каже от мен) а всичко останало е игра и заблуда на очите ни. Няма друга логика да бъде боядисван в описаните по-горе цветове, въпреки
вече сложените табелки за административна принадлежност. Така описаните горе цветове, резултат от колективната мисъл, са почти
"кралските" цветове ползвани в по-раншна епоха от Прусия, Саксония, Бавария ли беше... или там кои бяха разните St.B....-та,
които "разцветки" 0не сме ползвали при въвеждането в експлотация на БДЖ-10!!! Но всъщност някой опита ли се да "оцвети" чрез
фотошоп (или нещо от сорта) локомотива в описаните цветове!? ...според мен той става доста шарен и гротекстен ...едва ли не като папагал!!! Не виждам логика, смисъл или нужда да е толкова ..."грозно" шарен!!!!!! Пък за естетично...няма смисъл съвсем !

Но може и да се заблуждавам...не искам да споря или да оспорвам, а просто да изкажа едно по-логично мнение, което обаче
ще предизвика различни емоции. Не това е целта, а да стигнем до истината...както навремено изяснихме, не без помощта на lubomir и
някои от вас, колко и какви ливреи е имала "баба Меца"!!!

 :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия