Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 426699 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1949
  • Рейтинг: 1245
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Нещо не се ориентирам в темите и не намирам такава за снимки на жп подвижен състав.
Та, снимки на БДЖ 32 от завода производител, благодарение на Филип Андонов :hi::





pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Уникално попадение!!!!
Благодаря на Филип, че ги споделя с нас!!!
До сега такива снимки никъде не сме имали за БДЖ-32 серия!!!
Поздравления!!!!

 &bgflag &bgflag &bgflag &bgflag &bgflag &bgflag

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 61
Всъщност са по скоро скрийншот-ове (след 29:11) от https://www.youtube.com/watch?v=psidzAyw9Oc.
Интересни филми за Съветските мотриси и локомотиви има това момче. За унгарски мотриси също.
Понеже съм мързелив, помолих Гришата да ги качи в която тема прецени.

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 681
  • Рейтинг: 31
Ето от същото видео и скрийншотове за 33 серия->







toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4553
  • Рейтинг: 547
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1759 -: 09 Септември 2021, 22:21:25 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1760 -: 30 Януари 2022, 22:20:11 »
Оглеждайки мрежата за българска двуосна моделна цистерна в Н0,
попаднах на нещо интересно - стара четириосна цистерна и зелен хопер-дозатор,
снимани на гара Горна Оряховица:

Изведен от експлоатация вагон-цистерна ("Verdingen"?), Горна Оряховица, 21.8.2011 г.

...не че хопера се вижда много де... ;D

ПП....ееее,  добре де, няколко са цистерните и снимките... :blush2:







...има и други ценни снимки
ще ги публикувам след малко
« Последна редакция: 30 Януари 2022, 22:27:26 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1761 -: 30 Януари 2022, 22:54:26 »
Е тази цистерничка, ако я искаме за модел, ще трябва и сами да си я направим! :good:
Двуосна цистерна, построена през 1943 г. от MAN в Нюрнберг, с малки изключения,
 практически е в оригиналното си състояние - гара  Долапите - 22.8.2011










toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4553
  • Рейтинг: 547
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1762 -: 31 Януари 2022, 02:08:36 »
А помните ли като ви питах за електрокарчетата...излезе тази снимка във фейсбука:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=669127497875769&set=p.669127497875769&type=3


toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4553
  • Рейтинг: 547
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1764 -: 31 Януари 2022, 14:08:03 »
 &bgflag &bgflag &bgflag
Подходящи "донори" за БДЖ цистена от II/III епоха стават старите цистерни
на Piko например, или малко от новото производство на BRAWA:



PIKO 5/6408/200



или PIKO 5/6408/140




Впрочем фотографията от фейса с електрокарните платформи е от славното минало на т.н. "Завод 12" в София.
Ясно се виждат и покривите на т.н. "Инженерна работилница" (Балканкар) на ъгъла между бул. Борис III и
(бивш бул.9-ти септември и ул.Димитър Зехтинков) настоящ бул.Александър Гешов. Под композицията
е горното отклонение (пресечените две релси са на трамвайна линия №5) от гара "военна болница" към западната
товарна рампа на завод 12. А линията (околовръстната на София) от гара Военна болница към гара Захарна фабрика,
се спуска в непосредствена близост към отклонението за гара Сердика и от гара Стан, към северната товарна рампа
на същия завод 12. Сега това спускане под бул.Борис III е всъщност автомобилния проход под него на същото кръстовище,
реализирано от кмет Фандъкова, чрез изтупване от прахта на проект от 1972 год.
« Последна редакция: 31 Януари 2022, 14:14:22 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1765 -: 04 Февруари 2022, 20:13:10 »
Уффф, загубих половин час да издирвам тези снимки.
Ще си поволя да се самоцитирам, но мисля, че тук им е подходящото място
съгласно заглавието на темата:

*******************цитат от темата "Новини от жп транспорта в България"**************************
Смартрон(и) у нас (за сега):

кан Аспарух - БДЖ-80.035 с буква "а":




кан Тервел - БДЖ-80.036 с буква "б":






Съдейки по начина на редуване, може би третия локомотив ще е БДЖ-80.037 с буква "в" и име кан Кардам,
макар между Кардам и Тервел, да е управлявал България цели 28 години - е кан Твирем,  но той не е известен в
историята и на българите като цяло. Но не бих се учудил ако е кан Крум!
Третият смартрон вече е у нас!!!!
Както по-горе съм предположил - хан Кардам!!!











Още снимки без оная персона можете да видите тук:
https://www.vesti.bg/galerii/foto/noviiat-lokomotiv-na-bdzh-han-kardam-10624

И така "смартрон"-ите станаха вече шест!!!

BDZ-80 035 khan Asparuh


BDZ-80 036 khan Tervel


BDZ-80 037 khan Kardam


BDZ-80 038 khan Krum


BDZ-80 039 khan Omurtag


BDZ-80 040 khan Presian


Новопристигналите четири "Смартрон"-а на БДЖ, получиха имена и букви от глаголицата.
Добавени са им  и QR-кодове, които като се сканират, отварят страници посветени на съответния
владетел от българската история:

BDZ-80 041 knjaz Boris I


BDZ-80 042 tsar Simeon Veliki


BDZ-80 048 tsar Petur I


BDZ-80 049 tsar Samuil

Локомотивите вече поеха работа в редовния трафик на БДЖ-ПП.

**************край на цитата*********************

Снимката на БДЖ-80 049 - "цал Самуил" се е изгубила някъде обаче... :scratch_ones_head:




pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1766 -: 20 Февруари 2022, 15:21:45 »
Хах, за жалост снимката е продадена отдавна в ebay!
Но пък има и други като мен, дето все прехвърлят ценните фотографии
и на други територии. Та все пак  ще я имаме, макар и не в оригинал:

BDZ 04.01-08 von 1963 Plovdiv

Ако я имахме в оригинал, щяхме да видим и по-добре надписите по борда.
Хубаво е да си я запишем, щото ще я изтрият скоро от бея...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1767 -: 02 Април 2022, 12:59:16 »
Уффф...нека знаещите уточнят модела на вагона.
Фотографийте са на Велизар Сливов:
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14



Заради скосяването на борда пред вратите, може би това е т.н. "щука"...???
Интересен вагон с последна рвизионна дата 31.07.2001, но все още запазен в сравнително добро състояние.
Дано някой от специалистите допълни с инфо тези снимки.
 &bgflag

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 114
  • Рейтинг: 74
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1768 -: 02 Април 2022, 21:24:39 »
Пацо,

Не е щука, а разновидност на ейлцугваген.

Ето това е щука:



При щуките е скосен и покривът, както се вижда на снимката. При ейлцуговете вратите са в ниши, докато покривът има минимално скосяване.

Класическите ейлцугвагени са с общ салон и двойни врати за 3-та класа (по-късно 2-ра) и с купета и единични врати за 2-ра и 1-ва класа (по-късно само 1-ва).

Иван

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12027
  • Рейтинг: 1244
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1769 -: 03 Април 2022, 13:50:31 »
А тук, в нашенско на кои вагони са "викали" щуки, знае ли някой?
Скосяването при вратите ме е заблудило, но както казваш, обаче това е разновидност на ейлцугваген-ите (как звучи :blush2:  :haha:),
щото техните врати са в правоъгълни ниши. Любопитно е при нашия, че от вън стената е скосена, но отвътре не съм сигурен...
може би има някакви кабели в тези своеобразни ниши? Или носещи части от кошовата конструкция...
И въобще още нещо конкретно за този тип наш вагон знае ли се? Серия, производител, години производство и т.н.?
Жалко че няма да има повече книги (за близко бъдеще) на тема "вагони в БДЖ"!!!
 (така и не стигнахме до останалите...или товарните)
 :( bg&flag
9 или 10 купета... :scratch_ones_head: 108 места? егати....10 джама на борда+ 2 тоалетни...
За жалост на снимката са се смесили стария (в бяло от долу) и новия (в жълто отгоре)  му номер.
Поне жълтия го различавам така - (3?) Х0 52 20 20 035 - Х(4?)
Може би е стара "дряновка" - ВКАЖ ама ...съвсем се обърках... :(

Help  :search:
« Последна редакция: 03 Април 2022, 13:59:02 от pach »