Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 542341 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #60 -: 20 Януари 2012, 09:09:11 »
Цитат на: zazo link=topic=3529.msg70392#msg70392 date=1326106539

(Image removed from quote.)
БДЖ 15.179 депо София 4 май 1964 г.
Снимка: Джерълд Робинсън


Защо изглежда така странно този? И къде са му табелите?

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #61 -: 20 Януари 2012, 09:15:05 »
Цитат на: XRISTO link=topic=3529.msg71325#msg71325 date=1327033521

Цитат на: CaLLlo link=topic=237.msg70880#msg70880 date=1326556943
45.06 (4006) - 1937-1938 пробно зачислен в депо Стара Загора за помощен локомотив от южната страна на отсечката, но една година по-късно върнат вероятно поради малките запаси от въглища и вода.

46.12 (4512) - по същия начин, но задържал се за 2 години 1938-1940

Чудно е защо  едни от най - големите локомотиви и съответно "най - гладните" откъм въглища и вода са се правели без тендери?  :blink:

Вероятно питаш, защо са без отделен тендер? Това е проста зависимост между теглителна сила и дължина на превозните рамена . Всеки отделен тендер е къмто 50-60т., което отнема от полезната теглителна сила, т.е. локомотива теглейки отделен тендер, може да тегли по-малко вагони(респективно полезен товар). Неудобството е, че тези машини изискват по-често зареждане с вода и въглища, но при къси рамена и помощна служба това не е голям проблем. Обратното при дълги рамена като София-Пловдив-Бургас, София- Варна, София-Видин и обслужване на бързи влакове, няма време за влизане на машината в депо за презареждане с въглища(водата се презарежа лесно от кранове направо на коловоза на влака), така че количеството гориво трябва да стигне от - до без допълнително презареждане с въглища, и затова единствената алтернатива е машина с допълнителен тендер.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #62 -: 20 Януари 2012, 09:50:06 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3529.msg71327#msg71327 date=1327043351
Защо изглежда така странно този? И къде са му табелите?
Защото е поработил след войната в Съюза, а там братята са се погрижили да изглежда така. Сменили са му баджАта(вратата на димната камера) и други дребни изменения по техен вкус.
Освен това машината е от по-късните версии - с листова рама и малък плуг.
Е, яката на комина си и наше дело :yes:
« Последна редакция: 20 Януари 2012, 09:56:32 от Жоро »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #63 -: 20 Януари 2012, 10:02:38 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3529.msg71327#msg71327 date=1327043351
Защо изглежда така странно този? И къде са му табелите?

Да, ако е верна датата, локомотивът току що е пристигнал от Съветския съюз:

Schichau 3982 1943
1'E h2

1943 - DRG 52 5691
1945 - СССР
1952 - СЖД ТЭ-5691
1964 - БДЖ 15.179 (май.1964)
1980 - +

и наистина той все още и номера няма, а в по-горен пост визирайки него,
направиха заключения по въпроса с разцветките - Да, такава е била
разцветката, но не у нас  ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #64 -: 20 Януари 2012, 10:22:01 »
Благодарско и на двамата.  :drinks:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #65 -: 20 Януари 2012, 10:37:22 »
Оф тия разцветки много ви мъчат. Наскоро по повод една друга снимка взех кристалното кълбо, поех необходимото количество течност за изпадане в лек транс и след произнасяне на необходимите заклинания ето какво ми показа то: Значи това зелено отстрани по локомотивите е започнало да се прави някъде 57 - 58 г и нататък. Дотогава всички са си били черни. И по думите на кълбото ДАЛЕЧ НЕ ВСИЧКИ ЛОКОМОТИВИ СА БИЛИ ПРЕБОЯДИСАНИ ТАКА. Повечето са си останали черни. А по някое време всички локомотиви на депо Мездра са били боядисани в синьо. Специално за 46 серия кълбото ми каза, че не помни някога да ги е виждало зелени. Може би съвсем в края на експлоатацията им и то сигурно не всичките. За гореизложеното взех, че попитах и баща ми. Ей така просто за да се потвърди информацията от още един източник. Ми потвърди се :yes:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #66 -: 20 Януари 2012, 10:53:51 »
Опа, сетих се още нещо - доста разпространена практика е било крилата на 15 серия да се боядисват в бяло-зелено-червено. И на почти всички петолъчката с Гошо в нея. Това като намек да направите и клубната така. А оградите по преходните площадки след 60-та година.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #67 -: 20 Януари 2012, 10:57:17 »
Цитат на: TANO link=topic=3529.msg71343#msg71343 date=1327049631
Опа, сетих се още нещо - доста разпространена практика е било крилата на 15 серия да се боядисват в бяло-зелено-червено. И на почти всички петолъчката с Гошо в нея. Това като намек да направите и клубната така. А оградите по преходните площадки след 60-та година.

Задълже ще станат така! Даже по примера на 14.36 ще турнем и табела "Бригада Вапцаров" отпред или най-малкото петолъчка с Гошо и венци отстрани...  :pleasantry:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #68 -: 20 Януари 2012, 11:02:34 »

Леки волни разсъждения по въпроса и от моя милост. Визирайки натрупаните впечатления от всичко видяно през годините, за себе си сякаш стигам до следните изводи:

1. Когато е било въведено зленото, първоначално то се е отнасяло само за бързоходните и пътническите локомотиви, примерно за да се различават отдалече.

2. Пак тогава, за останалите локомотиви не е споменато нищо конкретно и това е дало път на волните интерпретации. Така на по-късен етап и те са започнали постепенно да стават зелени. Вероятно някои депа са искали да направят впечатление и са се натегнали, без да ги кара никой, т.е. проявили са самоинициатива. В подкрепа на това е синята вариация на самоинициативата - т.е. не е имало определен стандарт, който е трябвало да бъде спазван. Другаде обаче не са се натегнали по същия начин.

3. Най-накрая е решено да се сложи ред и е разпоредено "всички да станат зелени", но парните локомотиви вече са били твърде малко.
« Последна редакция: 20 Януари 2012, 22:47:57 от CaLLlo »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #69 -: 20 Януари 2012, 11:03:56 »
Тано, да поздравиш и да благодариш на "Кълбото".

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #70 -: 20 Януари 2012, 11:13:49 »

Тано , ще може ли да провериш къф цвят са ми били очите през 1964-та - виж там тва кълбо кво ще покаже ?

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #71 -: 20 Януари 2012, 11:15:57 »
Цитат на: Adrian link=topic=3529.msg71347#msg71347 date=1327050829

Тано , ще може ли да провериш къф цвят са ми били очите през 1964-та - виж там тва кълбо кво ще покаже ?

Бе свърши ми течността за изпадане в транс. Донеси и ще видим :)

Опс да не ви стряска това, че излезе от името на D2. Просто днес сме заедно на бачкане, и това го написах от неговия канпутер, като забравих, че той си е влязъл в профила.
« Последна редакция: 20 Януари 2012, 11:24:39 от D2 »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #72 -: 20 Януари 2012, 11:27:44 »
Цитат на: Vlado link=topic=3529.msg71344#msg71344 date=1327049837
Цитат на: TANO link=topic=3529.msg71343#msg71343 date=1327049631
Опа, сетих се още нещо - доста разпространена практика е било крилата на 15 серия да се боядисват в бяло-зелено-червено. И на почти всички петолъчката с Гошо в нея. Това като намек да направите и клубната така. А оградите по преходните площадки след 60-та година.

Задълже ще станат така! Даже по примера на 14.36 ще турнем и табела "Бригада Вапцаров" отпред или най-малкото петолъчка с Гошо и венци отстрани...  :pleasantry:
На мои модели, Гошо коцкара, както и никакви съзвездия и бригади нямат шанс да загрозят префектния дизайн на парните машини, без оглед на периода през който са пресъздадени  ;D

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #73 -: 20 Януари 2012, 12:38:08 »
Прави ли ви впечатление колко добре е поддържан сервитута на ж.п. линиите тогава. Особенно на снимките които са снимани в  междугарията, като тази на 46.12 и 16.17. Вижда се колко добре е подравнена баластовата призма, отстрани е подравнено, чисто, няма храсти. Явно тогава са държели много на тези неща и наистина железниците ни са били по поддържани.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #74 -: 20 Януари 2012, 15:32:35 »
« Последна редакция: 20 Януари 2012, 15:34:50 от IKAR »